Alla inlägg under oktober 2009

Av Mia - 6 oktober 2009 23:43

...förra veckan tillbringade vi i den s.k jaktstugan.

Ingen svamp direkt blev det, men det är så gott på något sätt att komma iväg och leva "enkelt" liv, utan tv, dator, radio, stereo eller annat som stör. Mobilerna har vi med förstås, men annars är det ganska enkelt leverne.

Jag sover godare och bättre där än jag har gjort på något ställe de senaste månaderna, inklusive min egen säng.

Undra vad det står för?

 

Av Mia - 6 oktober 2009 23:29

...går, att folk saknar mina inlägg! Är det verkligen så?? Det gör mig glad, och jag får väl försöka anstränga mig lite för att skriva mer inlägg!

Här kommer snart några stycken i alla fall!

Av Mia - 6 oktober 2009 13:33

...tar jag det idag.

Borde städa lite och få undan massa grejer som står och väntar, men jag har softat hela förmiddagen. Sov länge, det var skönt.

Maken och jag ägnade natten åt att spela Alfapet på nätet, så det blev senare än jag tänkt, men det är svårt att slita sig! Jag vinner inte så ofta, men vill ju gärna ha revanch vilket gör att vi spelar gång på gång.

Jag gillar inte att förlora, inte alls...


Sen har det varit Hem till gården på tv, brunch och läsning av dagstidningen.


Nu sitter jag då och funderar på, framför dator och Dödlig fångst, om jag ska sy, sticka eller stämpla idag. Det är lite trist väder ute idag, jag känner mig lite låg men ska nog unna mig att ha en avkopplande dag idag. Kanske läsa lite också....


Imorgon är det jobb som gäller!


Av Mia - 2 oktober 2009 23:21

...tickar iväg.


Gårdagen i jaktstugan gav inte någon svamp direkt, mest kanske på grund av att vi mer njöt av att vara där och koppla av än att springa runt i skogen. Vi hade det väldigt mysigt i alla fall, men det blev sent i natt och det känner jag ikväll.


Ikväll var vi bjudna på middag hos bror och barnen, tillsammans med några vänner. Trevligt att umgås med dem, vi gör det sällan, egentligen är det min brors kompis och hans familj, men vi har vuxit upp ihop, så jag räknar dem som vänner. Så kvällen förflöt med god mat och massa härligt prat.


Nu har jag förberett sånghäften inför kräftskivan imorgon, och morgondagen lär gå åt att handla, duka och förbereda. Dessutom sover vi nog hos bror imorgon, så slipper någon av oss tänka på att köra hem. Det ska bli roligt, det är en mysig tradition att ha kräftskiva, men eftersom kräftpesten tagit alla våra kräftor kan vi inte fiska egna som vi gjorde förr, utan vi får vackert köpa turkiska eller kinesiska eller vad det nu blir.

Havskräftor är ju gott, men ack så dyrt.


Jag vill gå på bio på söndag, Flickan som lekte med elden, men vi får väl se om vi har lust och ork till det.


Vi ses väl efter helgen skulle jag tro! :-)

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards