Alla inlägg under oktober 2009

Av Mia - 7 oktober 2009 17:18

...på fler ställen, denna gång hos Countryscrap, vilket är en affär som jag gärna shoppar i (när jag inte har köpstopp förstås....) Måååånga fina saker finns det där! Duktiga inspiratörer har de "knutna" till sig också! Jag är stolt "webinna" till en av dem! :-)

De lottar ut en bloggcandy värd 1000:-!

Japp, dags att hålla tummarna för mig igen!


 

Av Mia - 7 oktober 2009 17:07

...är en web-butik med supersöta stämplar, och nu har de en blogcandy!

Dessa ljuvliga stämplar kan man vinna! Ni håller tummarna för mig väl?


 

Av Mia - 7 oktober 2009 01:19

...länge har jag varit sugen på Amy Butlers tyger och mönster till skapelser och helt plötsligt upptäcker jag att många av dem finns hos just Broarne som jag återupptäckt! Gudars var sugen jag är på det nu då! Väskor, överkast, dukar whatever!

Jag älskar det verkligen och jag känner mig supersugen på att att sätta mig vid symaskinen nu också, även om jag inte har köpt tygerna än! :-)


 

En bild jag hittat på nätet, men inte vet jag var!


Resten från Broarne!

       


Måååånga måååånga fler finns det!


Men nu ska jag gå och lägga mig! Natti!!

Av Mia - 7 oktober 2009 01:11

...behöver jag tyvärr...


Jag önskar att jag inte hade varit i behov att använda en sådan, jag önskar att jag hade haft möjlighet att varje dag sova tills jag vaknade av mig själv, men är inte livet sånt och då vill jag ha en sådan här klocka! Tomten är ju snart här, så det är väl dags att önska sig lite! :-)


 


Från Greengate men finns hos Broarne, där jag även lånat bilden!

Av Mia - 7 oktober 2009 01:06

...har världens finaste servis tycker jag. Lite av varje färg, en härlig färgsallad att bjuda god mat på!
Drömma kan man ju... ska det bli något nytt blir det nog IKEA, men det vi har håller ett tag till...


   




Jaja, jag SKA gå och lägga mig.... snart...


Bilderna lånade från Broarne!  Åh vad jag är shoppingsugen! Jag vill ha nytt!

Antagligen bara för att jag inte kan just nu....

Av Mia - 7 oktober 2009 00:43

...så har jag nu bestämt mig för att inte delta i gympan denna termin.

Jag VET att det är nyttigt för mig, jag VET att jag borde, men det finns ingen tid kvar känns det som!
Dels jobbar jag i snitt två kvällar i veckan, dels har jag mina två kontaktmannauppdrag två kvällar i veckan och sen skulle jag vilja ha möjlighet att träffa mina vänner eller göra något annat en utav kvällarna i veckan också. Vad är då kvar? Två kvällar på hela veckan, att umgås med min älskade man eller min familj...Jag har då prioriterat bort två gympakvällar i veckan, till fördel för mitt privatliv. Lättja, kanske, men jag MÅSTE ta hand om mitt känsloliv före jag orkar ta hand om mitt fysiska mående!


Istället för att gympa tänkte jag försöka se till att gå några gånger stavgång samt simma en gång i veckan. Det MÅSTE gå! Det kan jag göra på de tider jag själv väljer, morgon middag kväll...

Jag försöker blunda för att jag är lat, helst vill jag inte göra något, men jag vet att jag behöver.

Av Mia - 6 oktober 2009 23:49

...är klara!
Juligt-utmaningen har varit klar länge men inte fotad, och skiss-utmaningen blev klar idag!!!


Här är de!


En av mina mest traditionella aktiviteter strax före jul, brorsbarnen älskar det lika mycket som jag!

    



Detalj från min LO, men eftersom det är fotat är det ganska suddigt. Jag måste nog börja använda min scanner igen, det blir bättre då. Mina älskade blommor och mina älskade glitter-duttare!!

 


Skissen som gavs till mig tolkade jag så här:

 


Jag har börja använda min Sillhouette mer nu, och jag älskar den verkligen, även om jag inte riktigt kan den än.

Skissen kan ni hitta här hos Liza!!


Tack raring, för alla utmaningar, just nu är de det enda som får mig att scrappa! Tydligen behövs det en halsfluss för att åstadkomma mer! :-) Ska vi köra en till??


Av Mia - 6 oktober 2009 23:46

...hade vi i fredags. Det är en tradition som vi haft länge, i uppåt 25 år, men på den tiden fiskade vi också våra egna kräftor. Tyvärr har pesten tagit våra kräftor och vi får nu för tiden köpa kinesiska eller turkiska eller vad det är. Det är en värdefull tradition, som vi fortsatte med även efter att pappa dog. Tillsammans med mina föräldrars vänner och min moster med familj äter vi goda ostar tillsammans med kräftor och snaps, och det känns så himla gott och tryggt att ha kvar den seden. Kanske, om några år, kan vi få möjlighet att fiska våra egna kräftor igen. I år var det vår och brors tur att ha festen, men nu är det tre år kvar till nästa gång!

 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards