Alla inlägg under oktober 2009

Av Mia - 15 oktober 2009 20:19

...för året är provsmakad, Blossas årgångsglögg alltså. Tidigare hade ju systembolaget sagt att de inte tänkte ta in Blossa09 för den inte höll tillräckligt bra klass, men nu visar det sig att efterfrågan varit så stor, så att de har tagit in den ändå.

Smaken var väl ok, men jag håller ett par andra årgångar som favoriter måste jag säga. Den känns lite mindre söt på något sätt, men det vet jag inte om det verkligen är så.


De har även kommit med två nya lättglögger, Lingon och Apelsin, det kanske jag ska testa också. Ska försöka hålla ner på glöggkonsumtionen i år, det är ju ganska mycket socker i den!


   

Av Mia - 14 oktober 2009 23:37

... kommer till Göteborg och Lisebergshallen 26 december.... och jag JOBBAR! Europe har släppt två skivor de senaste åren och jag tycker de har varit riktigt bra. Såg dem i Kilafors på den festivalen förra året och de var faktiskt väldigt bra. De har gjort mycket mer än "Final countdown".

Men gissa vad?? Jag jobbar och har tagit ut alla mina semesterdagar! Surt som aset känns det som! När det nu kommer något roligt hitåt.... Sånt är livet, men lite piss är det måste jag säga....

Av Mia - 14 oktober 2009 22:34

Jag har hittat mitt Photoshop ÄNTLIGEN! Skönt, jag har verkligen saknat det... Konstigt hur saker kan försvinna och sedan helt plötsligt dyka upp igen! Det är inte likt mig! Eller... det kanske det är om jag ska vara ärlig!

Av Mia - 14 oktober 2009 21:41

...på att sticka är jag. Jag har några UFO:s här hemma, men jag är sååå sugen på att sticka en kofta till mig, en härlig, tjock och varm höstkofta. Men vilken höst skulle den bli färdig? Jag får nog ägna mig åt det jag har hemma, broderier som är påbörjade, quiltar som är påtänkta, stickningar som väntar och virkningar som är planerade. Tillsammans med knypplingen jag vill testa och alla mina scrapbooking- och kortmakaridéer som jag vill ägna mig åt. Inspirationen flödar, det är bara orken som sinar lite just nu.

Av Mia - 14 oktober 2009 21:35

...sitter jag med här nu och det är så roligt. Men det tar tid denna gång av någon anledning. Jag spånar och spånar, skriver ut kort och spånar igen...

Emellanåt scannar jag in lite roliga annonser jag hittat, som jag kan använda som inspiration sen.

Kvällen tillbringar jag i pysslerummet! (Maken också, han vill sitta nära mig idag, förstår inte varför...*L*)

Av Mia - 13 oktober 2009 19:23

...med pepparrot och äpple köpte jag idag, är det någon annan som testat den? Jag tyckte den verkade god, men nu har jag ingen aning om vad jag ska göra med den...

Tips någon?


 

Av Mia - 12 oktober 2009 10:01

...har börjat här idag, i morse gick jag ut med bror och satt på pass. Det var kallt, och mörkt som ni ser, men det är ändå lite speciellt att sitta där, i mörkret, stillheten och tystnaden.

Ingen älg dock, inte för vår del, men andra sköt tidigt, så vår tur imorse tog slut efter en halvtimma! Nu är det dags för jobbet!



Av Mia - 11 oktober 2009 16:09

Här är en ny för dig!

Textil!
Använd dig av textil på din LO; garn, tyg, band, spets, tyll.... vad du nu kan hitta på!

Hoppas det blir kul!


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards