Alla inlägg under september 2009

Av Mia - 14 september 2009 21:08

...minuter har jag sett på Svenska Hollywoodfruar på 3:an, och frågan är om jag orkar se mer.

Blir man så världsfrånvänd, otrevlig och bortskämd så fort man gifter sig rikt eller är man det av födsel och ohejdad vana?


Av Mia - 13 september 2009 22:03

Nu äntligen kommer utmaningen till dig!!


 


Jag vill att du scrappar nio "random facts" om dig, nio saker som kanske inte alla vet, nio saker som är speciella om dig. Resten väljer du själv; antal foto, färger, former, text etc är helt upp till dig!

Antar du den? :-)



Av Mia - 13 september 2009 20:58

...skulle jag vilja gå på och lära mig några nya svampar. En gång i tiden gick jag en, men jag fick inte lära mig något. Vår lärare bara släppte ut oss i skogen och bad oss leta svamp. Jaha, men då plockade vi ju bara sådan svamp som vi lärde känna. Var det någon som plockade något nytt, sa han vad den hette men så var det inte mer med det. Om han nu ens visste vad den hette... Inte hur vi skulle lära oss känna igen den, eller om det fanns risk för någon farlig förväxling. Inget fick vi lära oss om var viss svamp växer och sånt. Nej, den var usel.


Jag plockar inte så mycket svampar; gula kantareller, trattkantareller, taggsvamp, Karl-Johan, rödgul trumpetsvamp och några till. Men kremlor, riskor, musseroner och allt vad det är, jag vill lära mig mer!!

Cintronslemskivling till exempel... Den ska ju vara god!


 

Bild lånad från Svampguiden.


Av Mia - 13 september 2009 17:25

testar lite bara om det går att byta färg typ mitt i texten


I alla fall ser det ut så nu, när jag skriver! Skojsigt! Måste nog träna lite på detta med HTML.

Av Mia - 13 september 2009 15:41

...från torparlivet som ni förstås har märkt! Det var skönt att komma iväg hemifrån lite, och från alla måsten.

Det blev inte så mycket svamp, vi gick ju med Atlas (brors hund) för att träna honom på inkall och sånt, så det var inte de bästa svampskogarna.

Det blev dock tillräckligt med svamp för en rejäl portion kantareller till kräftorna.

Ingen tv, ingen dator, ingen radio, bara vi och naturens ljud.

Utedass är det, inget vatten finns det, men ström och en öppen spis så vi klarade oss så bra, så bra.

Satt ute i höstsolen och rensade svamp, pratade, spelade kort och slogs med mygg gjorde vi.

Nu känner jag mig nästan lite avslappnad efter detta!


 

Av Mia - 13 september 2009 15:35

...i Vänersborg börjar bli klar, och vi besökte den igår innan vi åkte till jaktstugan.

Min bror har varit med i det projektet med det företaget han jobbar i, så vi fick guidad tur. Om vi nu bortser att slutnotan verkar hamna på 235 miljoner (om inte ännu mer), i en kommun som inte är varken stor eller rik, så är den alldeles underbar!

Bandy ska det spelas i den och det är ju av den anledningen jag kommer att besöka den, men den kallas multiarena och kommer förhoppningsvis användas till annat skoj. Mässor, konserter, utställningar och andra evenemang...

Istiderna kommer att bli fler i och med den gamla bandyplan (om de nu fryser is på den, men det hoppas jag verkligen) både för andra klubbar och ungdomar, samt kanske för oss fritidsåkare också?


Jag är så kär i den! *L*


 

Av Mia - 12 september 2009 10:03

...iväg för ett dygn i en jaktstuga någon timma härifrån. Torparliv, svampplock, kräftor.... Det är vad detta dygn ska innehålla!

Ingen dator med, vad tror ni om det? Det är nog bara bra för mig...

Av Mia - 11 september 2009 21:04

...minuter var vi ute och stavade idag jag och mamma, och det var skönt, men det bästa var att det kändes som om jag kunde ha gått lika länge till utan att det kändes tråkigt. Det är inte likt mig, jag tycker motionera är aptrist på alla vis.

Kan man hoppas på att det håller i sig?? Det skulle behövas kan jag säga....

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards