Alla inlägg den 30 september 2009

Av Mia - 30 september 2009 20:38

...kan det ge huvudvärk?

Min brukare rökar och jag tycker att jag har huvudvärk varje dag jag jobbar. Vi har visserligen en stark fläkt med jonisering här, som ska vara bra i rökrum, och jag är aldrig i samma rum som honom när han röker, men ändå!

Det känns på lukten nu som om fläkten är trasig också....

För några veckor sedan kände jag ingen röklukt, inte när jag kom till jobbet och inte när jag var på jobbet. Men nu vete 17...


Jag får nog ta ett snack med min käcka chef (ironi) för att se om någon kan komma och kolla fläkten. Egentligen gillar jag inte alls att jobba med en rökare men vad gör man.

Jag röker ju inte ens själv, men lite fundersam och orolig är jag över att vistas i rök-hem, det är väl egentligen inte så bra för en?


Det knäppa är också att kommunen har ju rökförbud på sina arbetsplatser, men en brukares hem kan man inte "rök-förbuda", det är deras hem och ett rökförbud skulle bli ett övergrepp som inte får förekomma. Mina kollegor som rökar är dock förbjudna att röka här och rökförbudet motiveras ju med att det ska vara rökfria arbetsplatser. Som om det skulle vara det här??

Det blir ganska så dubbelt måste jag påstå...


Men som vanligt... vi personliga assistenter är oerhört utlämnade i vårt arbete, på många olika sätt....

Av Mia - 30 september 2009 18:10

...kallar på dig Lisa!


Inspireras av annonsen nedan! Färger, former, placering, känsla... eller vad du nu själv hittar i den!
(har lånat annonsen från Lifetimemoments.... hittade ingen egen...)


 

Av Mia - 30 september 2009 16:13

...sista dag, och det är väldigt vad tiden rusar iväg.

Tillbaka på jobbet igen, efter några dagars sjukskrivning förra veckan med förkylning i kroppen. Som ni ser så funkar mitt mobila bredband också! Härligt!


Imorgon far vi iväg till jaktstugan med mor och bror, för svampletande och mysigt umgänge. Jag hoppas vi ska hitta ordentligt med svamp nu då, det har varit lite dåligt med det de sista gångerna jag varit ute tycker jag.


Sedan är det dags för kräftskiva på lördag. Lite senare än vanligt kanske, men det är inte lätt att hitta en dag när vi tre som jobbar helg är lediga tillsammans. Men nu så blir det av, och vi är ansvariga i år för den. Liiiite stressad känner jag mig, jag har ju så stora planer jämt och sedan är helt plötsligt den där dagen här och jag hinner inte det jag vill. Tidsoptimist eller nåt!

Jag har semester i helgen, så när jag går av imorgon jobbar jag inte förrän nästa onsdag, och det är skönt! Nu kan jag vara hemma och vara frisk! Då kanske jag får något gjort!!


Jag är pysselsugen! Handarbeta, scrappa, stämpla, sy... men när jag väl är hemma blir det inte av! Fast det är klart, förra veckan orkade jag ju inte så mycket... det är ju ursäktat! Har lite svårt att mentalt godkänna att jag slappar, även om jag vet att jag behöver det också, att bara vara.



Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards