Alla inlägg den 17 september 2009

Av Mia - 17 september 2009 11:55

...att dagen idag skulle vara en lagom tråkig dag, fram tills jag ska träffa kusin och vän för vår lilla bokcirkel.

Istället blir det en stund hos lilla mor, som jag ska bjuda på middag. Lammfärsbiffar med timjan och feaost tillsammans med tzatziki, och jag ska ägna någon timma åt läsa färdigt boken Dödgrävarens dotter. Sedan ska jag passa bästa Ella en stund, och det ska bli så roligt! En sådan glad och charmig liten unge! Där ska jag samla massa energi idag!

Kvällen tillbringas i tillsammans med kusin och barndomsvän som sagt, och samtal om allt och inget, samt boken förstås.

Lite gott fika i vandras sällskap också tror jag. Allt enligt GI :-) Eller inte...


Maken sover nog när jag kommer hem, han börjar tidigt och jobbar låååånga dagar. Vi ses någon timma varje dag typ. Jag tycker i och för sig om att få vara ensam lite igen, då och då, men det kanske är lite väl mycket just nu.... En kort period bara, jag vet, sedan hinner jag nog tröttna på honom igen! Flört


Sen är det dags för jobb, hela långa helgen! Kanske hinner jag med en svampletarpromenad, samt en lite 40-årsfest på lördag och lite härligt umgänge med brorsbarnen! Späckat som vanligt ser ni!


 


Boken är riktigt bra, lite krävande, den kräver engagemang, men en fantastisk berättelse om ett otroligt gripande människoöde.

Av Mia - 17 september 2009 00:20

....eller alfapet, beroende på vilken sajt jag är på, har jag fastnat för nu. Min arbetslösa bror och jag sitter halva nätterna och spelar. Men jag undrar... var i hela friden har min hjärna tagit vägen?
Jag börjar inse att jag nog kanske borde "motionera" den också, för jag känner mig synnerligen obegåvad när jag spelar och förlorar varenda gång. Så var det inte förra året, då var vi mer jämlika. Antingen har han tjuvtränat, eller så har jag lagt hjärnan i marinad (vinmarinad kanske? Det har ju varit sommar...)


Men det är roligt och utmanande, skönt att få gnugga geniknölarna igen!!


 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards