Alla inlägg den 10 september 2009

Av Mia - 10 september 2009 23:09

...vad det är skönt att vara ledig igen!!

Imorgon ska jag ut och gå med mamma, på lördag ska vi först hjälpa min bror lite i huset, spika lister och sånt, och sedan åker jag och maken min med min bror till "hans" jaktstuga och jaktmarker. Medan han släpper hunden eller vad han nu skulle göra, så jag ar vi svamp. Sedan sover vi nog över där, kanske lite kräftor, ost och snaps på kvällen.

Jag hoppas på en avkopplande helg, trots att jag känner att vi har så mycket att göra hemma! Bättre att koppla av, vi hinner nog med röjande och städande ändå!




Av Mia - 10 september 2009 23:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mia - 10 september 2009 22:58
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mia - 10 september 2009 22:50
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mia - 10 september 2009 22:26

...höst ska jag nog se till att själv hyra en campingstuga på Ramsvik utanför Smögen, tillsammans med maken. En veckas ledigt och bara njuta av det fina höstvädret (för det kommer det ju bli då, vackert väder)

Koppla av, ta långa svampletarpromenader, läsa, laga god mat, åka till Smögen eller Kungshamn och shoppa, äta goda skaldjur, hälsa på svåger och svägerska i Bovallstrand kanske (för det blir det uppenbarligen inte något av, trots att de bara bor en timmas bilfärd härifrån)

Jag var ju och tillbringade ett dygn tillsammans med en god vän på just Ramsvik och det var otroligt trevligt. Utöver att komma till KUSTEN (så får man tydligen inte säga för ingrodda västkustbor *L*) så hade vi det jättemysigt. God mat, bra och givande samtal, långa promenader, hundgos och gott vin. Den underbara, friska höstluften gjorde att jag sov gott hela natten och jag längtar ut till kusten NU, IGEN!!


 

Av Mia - 10 september 2009 13:40

...kanske, kan det vara så, att maken har fått ett tillfälligt jobb i minst tre veckor upp till nästan två månader. En bowlingpolare hade något på gång, och så bra det kan bli! Varje dag som han kan dra in en normal lön är guld värt!

Hurra, hurra, hurra!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards