Alla inlägg under augusti 2009

Av Mia - 6 augusti 2009 22:19


...års odling på balkonen är inte jättestor... Det beror till största delen på att jag faktiskt inte vet om jag ens bor i en lägenhet med balkong nästa år. Det känns lite trist att lägga massa pengar på odlingen och så måste vi flytta till en lägenhet utan balkong om några månader.

Men lite har jag! Pelargoner, fuchsior, dahlior, tomater och lite smålpock har jag lyckats baxtra in! Vad vore jag utan en balkong med massa blommor och liknande på??

Av Mia - 6 augusti 2009 22:17

 ...gör vi idag! Fint väder och varmt, så det är ju det ultimata! Jag gjorde en fantastiskt god Barbequesås till maten, receptet fick jag av en bekant i makens hemort! Den är fantastiskt god!! Lite rosévin till grillspetten och lyckan är gjord!!

 

Av Mia - 6 augusti 2009 22:15

... är en fuchsia, som jag har haft några år, och det är också den enda som övervintrat. Den är uppstammad, vilket inte riktigt syns, men jag är såååå KÄR i den!! Måtte den överleva många vintrar!




Av Mia - 6 augusti 2009 22:13

 ...är ju en av mina favoritblommor och när jag var i Norrköping i våras köpte jag några sticklingar. Ingen av dem blommar väl speciellt mycket än, men denna lilla, lilla söta planta har såååå många knoppar, jag hoppas innerligt att de slår ut i blom snart! De är helt ljuvliga när de blommar, det vet jag!!

 

Av Mia - 6 augusti 2009 22:12

...är det med Kejsarinnan idag, hon bara dumpar sig själv, var som helst överallt! Fast hon är ju sötare än socker förstås...


 

Av Mia - 6 augusti 2009 22:10

...än jag som var förtjusta i tyget verkar det som...


 

Av Mia - 6 augusti 2009 18:28

...fick jag nästan idag.

Just nu är ju vår ordinarie chef, som vi tycker så mycket om, föräldraledig, och vi har en vikarie för henne som.... tja, om jag säger så här, jag längtar efter min ordinarie chef så förstår ni kanske....

Jag var inne på kontoret idag och lämnade papper till tjejen som är, typ assistent för våra chefer, i brist på andra benämningar.

Jag passar på att fråga när vår ordinarie chef kommer tillbaka, och får reda på att det är nu i september-oktober, MEN det är inte säkert att hon kommer tillbaka till oss!!
PANIK!!! Telefonen ringde också så jag hann inte stanna och prata med henne mer, men jag känner en sådan panik för att vi ska behöva ha kvar den vi har nu, så jag nästan funderar på att försöka byta jobb....

Det är tråkigt om vi inte får ha kvar vår ordinarie chef, men panik slår mig när jag inser att jag kanske måste ha kvar den som är nu!

Helt plötsligt blev mitt jobb otroligt trist och jobbigt....

Av Mia - 6 augusti 2009 18:16

...raringen, har varit på semester i Dalarna i ett par veckor och kommer hem med en present till mig! En present som är gjord för mig verkligen!


Detta fantastiskt söta tyg fick jag! Nu måste jag bara fundera över vad jag ska göra, så att jag utnyttjar det på bästa sätt! Rosa dalahästar! *L* Det matchar min lilla söta rosa dalahäst som står här sedan några år tillbaka! :-)

 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards