Alla inlägg under augusti 2009

Av Mia - 19 augusti 2009 20:07

...har kommit, både Panduro, Slöjddetaljer och IKEA har kommit under loppet av några veckor! Kan det bli bättre i katalogsammanhang? IKEA har nog tappat lite i och för sig, både Panduro och Slöjddetaljer är ganska dyra, men det är ju så roligt att bläddra i dem och bocka för det jag skulle vilja ha (typ halva katalogerna, men det är ju en utopi!) Mycket inspiration och mycket sug efter grejer...Jag frossar i pyssel och inredning!

 

Av Mia - 19 augusti 2009 20:02

...är ju ganska full av växter, trots att jag tidigare sa att jag INTE skulle belamra den med massa grönt. Men nu gjorde jag det och jag njuter så mycket av mina fuchsior och pelargoner. Dessa blommor fokuserar jag på och kommer nog att göra i framtiden om vi fortfarande har balkong nästa år.

Tomater och physalis har jag också, tillsammans med lite annat smått och gott och jag bjuder här på lite collage över min odling.


 

 Mina ljuvliga fuschsior:

 

 Mina vackra pelargoner:

 

Nu gäller det bara att se till att få dem att övervintra. De är på vinterkollo hos min mamma, och problemet är nu, att det vi ska ha alla dessa övervintringarna ska hon också ha en pelargon som är en meter i diameter eller nåt sånt, så hur ska alla andra få plats??

Av Mia - 19 augusti 2009 19:58

...hus ägnar vi åt oss nu. Och inte är det vårat hus, utan broderns hus. Ljust gråblå med mörkare blå knutar, karmar runt fönstren och avdelningsbräda i mitten på huset. Jag tror det blir himla snyggt, men hur många timmars målande har vi inte framför oss? Tänk vad man gör för sin familj! Eller tänk vad jag gör för min familj och tvingar maken att göra för min familj! :-)


 

Av Mia - 19 augusti 2009 19:45

...närmar sig med stormsteg, även om jag hoppas kunna bada imorgon när det ska bli varmt, typ 25 grader.

Jag gillar hösten, men jag tycker att denna sommar har varit lite för dålig för att redan vara slut. Mer värme och mer sol, mer bad och mera grillande, fler kvällar på Hamnkrogen och fler kvällar på balkongen.

Sommaren 2002 höll i sig ända in i slutet på september, kan inte denna göra det också....

Hösten är så mysig annars... 

Rulla in sig i någon varm, mysig filt, läsa en god bok, pyssla, inte känna att solen styr vad jag ska göra, dricka varmt gott te, tända vackra ljus och bara njuta av att göra så mycket utav det jag vill!

 

Av Mia - 19 augusti 2009 19:44

...till en jägare måste ju följa faderns fotspår. Det gjorde jag, och så gör min brorsdotter.

Jag skjuter inte själv dock, men jag är med ute i skogen och så är hon... Lilla Snurpan, lite svårt är det allt att vara tyst...


 

Av Mia - 19 augusti 2009 19:41

 ...Kejsarinnan tar allt hon kan i besittning och vad gör man när hon tagit ena arbetsstolen? Ja det går ju inte att putta bort henne, det är någon alldeles för blodig för (det är INTE jag) så det är ju bara att sitta i vardagsrummet eller på en köksstol då....


Av Mia - 19 augusti 2009 19:33

...fredagen var en sådan där toppendag som jag kan leva på bra länge.

Först var jag och mamsen och handlade med brorsbarnen. Bror fyller snart och de skulle köpa present till honom. Senare på kvällen var det meningen att 

bror + barn skulle komma hem till oss, tillsammans med min mamma och moster för lite scrapping och sushi. 

Bara det är ganska ovanligt. Vi umgås mycket med min bror och ungarna men de är sällan, sällan här av olika anledningar. 

När vi hade handlat bad barnen om att få stanna hos mig de timmar som var kvar innan resten skulle komma och hör och häpna, de fick det! Nu är det inte min bror som personligen stoppar det, men det händer inte ofta att de är här själva. Det var så roligt att få rå om dem, alldeles själv.
Jag var och är otroligt glad för det, att det händer någon enstaka gång, typ en gång om året. Tänk vad det som kanske för andra fastrar/mostrar är normalt och naturligt, är för mig en så oerhört speciell grej att det gläder mig lång tid efteråt.
Sedan gjorde vi sushi, åt densamma och scrappade lite och vi hann också med lite kortspel och grejer innan de åkte hem. En alldeles underbar fredag som jag gärna har igen!!

Dessutom var ungarna otroligt duktiga på att göra sushi-rullar! Brorssonen och jag åt och njöt mest av alla! 


 

Av Mia - 19 augusti 2009 16:39

...planer har jag för kvällen, och jag hoppas jag ska hinna NÅGRA i alla fall.


- Baka plommonpaj (fick massa plommon av brorssonen som plockat dem hos vår moster tillika deras granne, men han ville inte behålla dem utan skänkte dem till sin faster. Den raringen!)

- Fixa med bröllops-tackkort (eller vad man ska kalla det när det är ÖVER ett år sedan vi gifte oss)

- Plantera sticklingar (om det nu är någon idé när sommaren i princip är över. Men har jag nu fått rötter på dem så ska de ner i jorden)

-  Grilla (japp, mat måste vi ha och baske mig om jag inte ska unna mig ett glas vin eller två till det!)

- Scrappa!! (jag känner att jag är grymt sugen!)

- Blogga förstås (vill ju bjuda er på lite bilder från min balkong och gårdagen)

- Tvätta och hänga tvätt (fast det blir nog makens uppgift tror jag, tillsammans med grillningen)

- Städa sovrummet (bevare mig väl vad det ser ut, ungefär som en helikopter har försökt att landa)


Jaaa, det var väl det hela, vi får väl se vad som blir genomfört. Vinet skulle jag tro, och då stod det ändå inom parantes....*L*


Imorgon bär det av till bror igen, för målning, och så måste jag fota ett underbart rönnträd han har mitt ute på en åker. Det är viss någon som arrenderar den åkern och odlar havre där, men jag bara måååååste ut till det, jag får väl trippa försiktigt!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards