Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Mia - 25 augusti 2009 22:52

...mitt tycke, en otroligt vacker man måste jag bjuda på!!
Niljas Ornbacke-Fjeldmose, som spelade med i en utav Arn-filmerna... åhhh, jag säger bara det... *suckar*

Undra om han har varit med i några mer filmer som jag kan dreggla över...

Naturligtvis är han en bra skådis också, han var bara för lite med i filmen för att jag skulle registrera det! *L*

Av Mia - 25 augusti 2009 22:09

...så trött på mig själv.

Nu är jag där igen, och får ångest (och blir irriterad av olika anledningar) för att någon annan kanske har lite bekymmer, och det är dessutom bekymmer som egentligen inte är något bekymmer, men jag får ångest ändå!

Fan, vad trött jag blir på mig själv, att jag tar till mig så mycket istället för att släppa saker och ting och engagera mig i mig själv.

Hur lär man sig det?

Av Mia - 25 augusti 2009 21:02

...om jag har känt mig superseg idag så har vi lyckats dammsuga, diska och röja i köket samt i sovrummet (i alla fall på min sida) och köra en tvätt och jag känner mig nöjd! 

Grillat har vi gjort och njutit av god mat. 

EFIT körs idag, och faktum är att jag faktiskt har fotat en del.... men de lägger jag upp i morgon!

Av Mia - 25 augusti 2009 15:52

...och otur kan alla ha, även målare! *L*


 

Av Mia - 25 augusti 2009 15:27

...sist börjar vi se en ände på husmålningen, åtminstone för denna sommar.

Framstegen syns tydligt, det som fortfarande är vitt, är det som ska rivas för den nya verandan nästa år.

Några gamla foton som jämförelse:




Och här bilder från de senaste dagarna.... Stor skillnad på både hus och färg! *L*


Av Mia - 25 augusti 2009 12:49

...fästingar till hittade jag på mig i natt, de satt och sög på mig eller vad nu fästingar gör.

Uähhh, jag tycker det är äckligt! Nu fick jag ta bort dem själv också, det gick bra, men fy... 

Vad händer? Så här många fästingar har jag inte ens haft på mig tillsammans under hela mitt liv! Ändå har jag inte varit i högt gräs eller liknande. Men jag satt på gräsmattan i typ tre minuter igår...

Av Mia - 25 augusti 2009 00:01

...hittade jag på mig idag, alldeles under knävecket. Jag tycker det är vidrigt äckligt, som tur var fanns min rara mor i närheten så hon kunde tagit bort den, jag hade inte någon lust att försöka själv.

Vi får väl se, Borrelia hade jag ju förrförra året och det kanske jag får i år igen, man vet aldrig. Läbbigt är det i alla fall.
Men jag undrar om det är så mycket fästingar ute i år? Brorsdottern har en förmåga att dra på sig massor, förra året hade hon prick hundra på sig under hela sommaren (en del hade bitit sig fast, några kröp runt på henne, de gillar henne skarpt!!) i år har hon bara haft ett par stycken.


Men, har ni märkt? Getingar är det nästan inga av! Förra året var det MÄNGDER, jag minns när vi var på High Chaparall, och vi fick vara otroligt vaksamma att vi inte fick med en geting på maten in i munnen. I år finns de inte ens på de nedfallna äpplena.
Jag tycker det är skönt...


 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards