Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Mia - 19 augusti 2009 23:51

...är att jag också har hunnit med att laga brorsdotterns lilla säl idag och det var INTE med på listan! *L*

Av Mia - 19 augusti 2009 22:50

...är stor dessutom, för kusin och sötaste Ella kommer hem i mitten på september och jag längtar SÅÅÅÅÅ efter dem båda!! glädje och lycka när de kommer "hem" till Sverige.

Dessutom läser jag en bok för vår bokcirkel, Joyce Carol Oats Dödgrävaren!

Najs! (min minsta bror tycker inte om att jag uttrycker mig på det viset, det är ju inte varken amerikanst eller svenskt....)


 

Av Mia - 19 augusti 2009 22:49

...ska jag ta mig an nu. Så här ser det ut innan min omvårdnad!!

Nu återstår att se hur den ser ut om några dagar! :-)

Av Mia - 19 augusti 2009 22:22

...är en en serie som jag älskar verkligen, men har missat många av säsongerna...

Nu finns den på tv6 hemsida och jag kan "catch up" med alla säsongerna helt gratis! Rolig och beroendeframkallande! *L*


 

Av Mia - 19 augusti 2009 22:13

...är egentligen inte någon favorit, men jag har två jag återkommer till, dels är det Simon och Tomas, som är roliga inredare och faktiskt har en blogg som förgyller min tillvaro, för att inte tala om hur roliga de är tillsammans....

Dels Charlotte Perrelli (som jag faktiskt gillar mycket mer via hennes blogg än hennes framtoning i media. Men jag älskar förstås hennes "Tusen och en natt!" En absolut schlagerfavorit! Och ja... man kan gilla schlager även om man älskar heavy metal!)




Av Mia - 19 augusti 2009 22:05

...blev ju klar. Fast, vi äter den nog inte idag. Och jag borde inte äta den alls, diabetiker som jag är, och med GI och LCHF som jag försöker följa.

Men jag MÅSTE nog pröva den här.... med lite vispad grädde. Creme Fraiche och ägg i pajen, grädde till pajen, det måste väl vara bra. Sockret och vetemjölet.. nja, men det blundar jag väl för då...

 

Av Mia - 19 augusti 2009 21:42

....Macahan var något jag tittade på när jag var yngre. Wow, vad jag tyckte om det när jag var yngre. Raraste papsen älskade den serien också och där satt vi och tittade. Han somnade i och för sig efter en halv timma, i sin fåtölj, men jag spanade. Luke var ju snygg tyckte jag

men när väl Vargtass om insusande i serien så var jag KÄR!!


Idag hade jag väl nöjt mig med käre Zeb! *L*


Japp, det är fortfarande en av mina favoritserier! :-)


Av Mia - 19 augusti 2009 20:42

...min att-göra-lista för kvällen!


- Baka plommonpaj (fick massa plommon av brorssonen som plockat dem hos vår moster tillika deras granne, men han ville inte behålla dem utan skänkte dem till sin faster. Den raringen!)

- Fixa med bröllops-tackkort (eller vad man ska kalla det när det är ÖVER ett år sedan vi gifte oss)

- Plantera sticklingar (om det nu är någon idé när sommaren i princip är över. Men har jag nu fått rötter på dem så ska de ner i jorden)

-  Grilla (japp, mat måste vi ha och baske mig om jag inte ska unna mig ett glas vin eller två till det!)

- Scrappa!! (jag känner att jag är grymt sugen!)

- Blogga förstås (vill ju bjuda er på lite bilder från min balkong och gårdagen)

- Tvätta och hänga tvätt (fast det blir nog makens uppgift tror jag, tillsammans med grillningen)

- Städa sovrummet (bevare mig väl vad det ser ut, ungefär som en helikopter har försökt att landa)


Det går väl så där... bara det som är roligt ju! Men kvällen är inte slut än!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards