Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Mia - 9 augusti 2009 22:55

...har jag blivit helt galen i! Jag har iofs gillat det i många år, men nu är jag snart beroende!! Flera av butikerna i stan har lunchportioner att sälja, och jag köper så fort jag kommer åt, är det halva priset köper jag två!*L*

Nu har jag köpt hem så vi kan göra fin sushi hemma, jag har gjort det tillsammans med kusin och kära barndomsvännen AM. Första gångerna var jag lite smått äcklad men inte nu längre. Det är såååå gott! Till och med maken tycker det är ok, inte det godaste han har ätit, men helt ok.

Av Mia - 9 augusti 2009 19:54

Möbler

1. Beskriv din säng?

140 cm bred, med en träram, antikbetsad tror jag det heter. Gavel vid huvudändan men inte vid fötterna tack och lov! Inget överkast, för det är ingen idé, vi bäddar såååå sällan!

2. Vad har för för typ av sittplatser i TV-rummet?
En tresitssoffa och två megafåöljer i skinn. Jag gillar det INTE, men det kommer med maken och det är praktiskt så länge Kejsarinnan huserar här!

3. Vad har du för köksmöbler?
Ett bord med sex stolar, träfärg på bordskivan med vita ben. Stolarna är helvita med stoppad dyna som är naturfärgad, och jag är såååå nöjd med dem! Nya sedan två år tillbaka!

4. Hur förvarar du dina filmer, skivor & böcker?
Hjälp! Vi behöver mer plats!! Vi har en del av skivorna framme, i vår cdhylla från IKEA, de andra är nedstoppade i en gammal fin resväska i skinn. DVD-filmerna finns i dvd-hyllorna, de flesta av filmerna iaf, resten (nästan i alla fall) finns i tv-bänken. Musikdvd:erna står ovanpå bokyllorna och böckerna finns i våra fem billy-hyllor, allt inköpt på IKEA.

Det finns non 150 böcker också inne i vårt sovrum i en gammal fin bokhylla jag fått/lånat av mamma. Resten finns i påsar på vinden. Ja, vi har några stycken, det är lätt över 1200 böcker vi äger. Än så länge... Men de är våra bebisar, man slänger inte bort böcker hur som helst!

5. Du måste köpa en ny möbel, vad vill du ha då?
Jag vill ha en ny SOFFA! Jag gillar inte vår soffa. Men eftersom den är så praktiskt så behåller vi den lite och köper en ny bokmöbel av något slag, helst med dörrar och något som slukar MASSOR med böcker!

Av Mia - 9 augusti 2009 19:47

 Tjejsnack


Känslor

1. Är du svartsjuk, på vilket sätt?
Nej, inte särskilt,  hittills har det inte hänt tillsammans med maken.
2. Hur kärleksfull är du?
Egentligen är jag nog det, men jag har svårt att visa det, utom tillsammans med brorsbarnen. Undra varför? Kanske är jag lite rädd att bli bortjagad eller "nobbad".

3. Är det svårt för dig att glömma & förlåta?
Nej, inte direkt. Det beror sig lite på vem det är jag ska förlåta måste jag erkänna! (på tal om ingenting annat, vad säger ni "beror sig på" eller "beror på"?)

4. Vad får dig att gråta?

Filmer!! Det är då jag får ut min sorg! Jag gråter sällan med andra utan tar ut det när jag sitter själv framför tv:n. När jag blir riktigt arg och besviken kan jag börja gråta, fast jag verkligen inte vill! Det ger liksom inte samma effekt att gråta som att brista ut i aggressionsutbrott känns det som.

5. Hur blir du vid stress?
Jag blir sällan stressad, men när jag blir det blir jag hetsig, grinig och himla sur. Men det är mest maken som får ut för det, då vi kanske ska ha främmande och inte har städat eller lagat mat, fast det bara är en timma kvar!

Av Mia - 9 augusti 2009 19:40

Tjejsnack


Sommar

1. Jobbar du eller är du ledig?
Jag har haft tre veckors semester efter midsommar, annars har jag jobbat.

2. Vad gjorde du på midsommar?
Vi var bortbjudna på potatis, sill och snaps hos mina föräldrars bekanta, tillsammans med mina mostrar, min mamma och min bror med barn. Himla trevligt!! En tradition att fira den med dem!

3. Vad är det här årets sommarhöjdpunkter för dig?
Allt roligt vi har gjort!! Legoland med brorsbarnen, Norrköping med lillebror, festivalen i Töreboda, vår första bröllopsdag, festivalen här i stan, med besök av bästa H från Åland, utflykten till Mårbacka, härliga båt och badutflykter, hela sommaren består av massa underbara höjdpunkter!!

4. Vad har du på fötterna på sommaren?
Inget alls helst, annars är det ballerinaskor som gäller i år!

5. Tycker du om att bada?

Gud vad jag älskar att bada, ligga i länge och bada gång på gång! Pinan är att ta sig från sin plats på stranden och ner i badet! Mig i baddräkt är inte uppiggande alls! 

Av Mia - 9 augusti 2009 19:20

Din stad

1. Vilken stad bor du i?

Vänersborg
2. Berätta om något din stad är känd för?
IFK Vänersborg, vårt fantastiska bandylag! Birger Sjöberg är ju född här...

Vänersborg används ganska ofta som inspelningsplats för delar av olika filmer, bland annat Livvakterna, Den tredje vågen, Tjenare kungen och Fucking Åmål.

Några mer eller mindre kända personer är härifrån också, som Fredrik Wikingsson, Birgitte Söndergaard, Agnes Carlsson...

3. Hur länge har du bott i din stad?
Jag bodde här när jag föddes tills jag var nästan 2, sedan bodde jag på landet utanför och flyttade ner till stan igen när jag blev vuxen, och har ju bott här nu i 15 år. Men i princip hela mitt liv.

4. Vad är det bästa med din stad?
Bandyn! *L* Närheten till naturen och vattnet, småskaligheten... Jag gillar min stad!!

5. Vad saknar du i din stad?
Folk som tycker om att gå ut och fika, ta en öl, ställer upp för det som händer i stan! Det finns alla möjligheter här, men hur kul är det att göra något när folk inte kommer utan hellre sitter hemma i soffan??? 

Affärer får stänga för att vi åker till köpcentrat utanför stan, krogar får stänga för att vi inte besöker dem utan hellre åker till Trollhättan... det är trist!!

Av Mia - 9 augusti 2009 19:07

Jag hoppas att ni tycker det är roligt att läsa mina svar! *L*
Känner ni för att delta själva, finns frågorna här: Tjejsnack

 

Pinsamt

1. Berätta om nåt pinsamt du blivit påkommen med?

Alltså, jag kan inte komma ihåg något, så jag måste ha förträngt det. Jag återkommer om jag minns något.

2. Vad får dig att rodna?

Främst när jag pratar inför många, eller framhäver min åsikt till någon jag inte direkt känner. Men jag är van, det bekommer mig inte.

3. I vilket läge skulle du skämmas för en vän?
Om den beter sig oförskämt eller elakt, det är nog enda gången.

4. Vad är för pinsamt för att du skulle göra det?

Allt! Jag skäms för så mycket och tycker till och med det är pinsamt att ringa någon okänd, privatperson, företag eller myndighet. Jag tycker det är pinsamt när andra gör bort sig på tv till exempel, så jag måste byta kanal ibland. Ni förstår hur mycket jag tycker är pinsamt!!

5. Vad skulle du tycka om att stå framför en folkmängd & framföra något?
Är jag säker på vad jag pratar om så är det inte så stora problem faktiskt, konstigt nog. Fast det är klart, hur stor är folkmängden??? 50, 500 eller 5000?

Välförberedd och med kunskap, så klarar jag nog en del tror jag.

Av Mia - 9 augusti 2009 18:55

Jag kör på fler tjejsnack!

Här finns det!


1. Ditt första barndomsminne?

Oj, jag tror det är när min farfar (som dog när jag var 3) sitter på en pall i farmors lantkök med en pipa, tror jag det var.

2. Vad samlade du på som barn?

Typ allt! Pennor, papper, brevpapper....

3. Vad lekte du för lekar som barn?
Mycket docklekar och barbieliekar, jag älskade vår lekstuga! Min kusin och jag engagerade oss också i egna klippdockor som vi ritade och sedan skapade kläder till.

På somrarna gick nästan hela vår tid till att bada, jag badade jämt och hur länge som helst!

4. Var du ett snällt eller busigt barn?
Jag var ett snällt barn, till och med så snällt att min mamma sa att det var ok att slå tillbaka när min bror försökte puckla på mig.

5. Har du någon slags relation med någon barndomsvän ännu?
Japp, min allra första vän har jag fortfarande kontakt med. Vi träffades första gången när jag var ett halvt år och hon två och ett halvt. Kontakten har varit på sparlåga ett tag men nu igen har vi tagit tag i vår relation, och det är fantastiskt roligt. Familjen var våra närmsta grannar och vi tillbringade så mycket tid vi kunde tillsammans, satt tillsammans i skolbussen och allt sånt där.

Trots sparlågan så har jag alltid känt det som att jag har vetat att jag har haft henne, och varje gång vi har pratats vid har vi plockat upp där vi slutade sist, oavsett hur lång tid det har gått mellan varven!

Min kusin är ett slags barndomskompis också, vi bodde (nästan) grannar och lekte jättemycket så vi har fortfarande kontakt förstås.

En annan barndomsvän har jag också kontakt med, ofta träffas vid tillsammans med min kusin, men vi lyckas få till tillfällen då vi ses ensamma också. Vi tillbringade också mycket, mycket tid tillsammans när vi var små, våra föräldrar umgicks mycket och vi åkte på semester tillsammans, och våra föräldrar hade flera traditioner tillsammans.

Av Mia - 9 augusti 2009 18:42

Ja men då är det dags för lite tjejsnack igen! Alla frågor finns hos Milo!  Tjejsnack


DÖDEN


1. Är du rädd för att dö?

Nej, det kan jag inte påstå, mer rädd för att bli liggandes sjuk då eller att döden är smårtsam, och att någon närstående ska dö. Att vara död är jag inte rädd för dock.... Jag tror jag kommer till ett trevligt ställe! *L*

2. Har du varit på någons begravning?

Ja, tyvärr... Farmor, morfar och det värsta var min pappas begravning för snart år sedan. Det är klart att jag hade sluppit vara på hans begravning så tidigt.

3. Vill du kremeras eller ha jordfästning?

Kremeras tror jag, jag avskyr tanken på att ligga i en kista och förmultna...

4. Vad tror du händer efter döden?

Tror och tror, jag hoppas att vi kommer till något annat, jag har svårt att tro att vi finns här bara för att leva detta livet, jag vill verkligen tro att det finns något efteråt! Jag vill träffa mina älskade igen ju!

5. Vad tycker du om dödshjälp?

Egentligen tycker jag att det är bra, men det känns också svårt att se hur det ska kunna ske på rätt sätt, hur ska man kunna säkerställa det så att det sker på rätt sätt?? Men i sak tycker jag att vi alla har rätt att bestämma och när vi själva ska dö. 


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards