Alla inlägg under juli 2009

Av Mia - 23 juli 2009 19:16

...timmars shopping har vi ägnat åt oss åt idag, maken och jag. Inget särskilt rolig shopping utan sånt där som vi MÅSTE ha, mat, mediciner, kattmat och tvättmedel och sånt. En ny router också, eftersom det verkar som vår har gått sönder.... En dyr, men kanonbra hårinpackning köpte jag mig dock!



 För mitt hår har Joico de bästa produkterna, jag älskar dem, och unnar mig att köpa det när jag behöver nytt. Dyra ja, men riktigt bra och dryga...



Av Mia - 22 juli 2009 20:48

...och grillning, hur går det ihop?
Inte alls skulle jag tippa men vi testar tydligen det idag. Det regnade nämligen inte när vi satte på grillen, men nu minsann regnar det ganska så kraftigt.

Vi får väl se, maken sköter det där och jag latar mig bara! *L*

Är det inte så det ska vara?


Det känns konstigt, men skönt att vara hemma en kväll, ensamma och inte haft några planer alls för kvällen. Det resulterar visserligen i att vi sitter framför varsin dator, maken spelar poker och jag surfar bara runt på ingenting alls speciellt.

Jag får inte tummen ur att pyssla, vilket var min tanke tidigare på dagen. Vet inte riktigt varför den berömda inspirationen inte infinner sig. 

Jag funderar på om jag kanske ska tvinga mig att göra några kort, för att komma igång och sedan kommer nog flödet igen!

Det tror jag, jobba mig igenom skaparblocken!

Av Mia - 20 juli 2009 21:36

...känner jag mig idag på något konstigt sätt.

Dels känns det som om jag är på väg att bli förkyld, men det har jag känt från och till hela våren och sommaren men det händer liksom aldrig någonting, det är bara tecknen som finns där då och då.

Dels är jag på allmänt dåligt humör, sur och grinig. Jag jobbar ju så jag måste hålla mig i skinnet. Hade jag varit hemma hade stackars älskade maken fått ta en del. 

Tur att jag inte är på det här viset så där särskilt ofta, men ibland blir det dagar där jag bara vill slå på något och skrika ett argskrik! Ilsk som ett bi!

Imorgon är jag nog glad igen, för då ska vi hjälpa bror att spika på huset! *L*

Det är ju kul.... eller kanske inte så väldigt...

Vad gör man inte för sina nära och kära?

Av Mia - 20 juli 2009 14:50

...känns det som hela helgen har bestått av. Riktigt så illa är det inte, men kusin har åkt hem till Skottland med sötis-Ella och lillebror åker tillbaka hem till Norrköping idag och kvar blir lilla jag....

Det är lite sorgligt att de åker hem till sitt, och att det dröjer tills vi ses igen.

Men jag är så glad att de har varit här och att vi har haft möjligheten att umgås, hela släkten var till och med samlad i fredags, det är inte ofta det lyckas!


Av Mia - 19 juli 2009 22:58

...har jag faktiskt ägnat mig åt idag, enligt AUTOLYS-metoden, och det gick väl sådär.

Dels tyckte jag inte att det jäste som det skulle igår och under natten, och sen blev skorpan VÄDLIGT hård. Lite för lite salt hade jag nog i också, men som allt nybakt bröd gick det fort åt! 

Det är bara det att nu vill jag ju ha alla dessa saker som de engagerade hobbybakarna har, jäskorgar, ugnsstenar, assistenter bland annat. Annars kan man väl inte baka heller? *L*

Allt sånt hade de väl förr i tiden när de alltid bakade bröd?  ;-)


Surdegen jag startade häromdagen fick jag slänga för jag glömde bort den så den fick stå i rumstemperatur lite för länge.


Någon annan som har erfarenheter att dela med sig av ovanstående?

Av Mia - 19 juli 2009 22:54

...blev det ju häromdagen med maken, bror och brorsbarnen, och här kommer lite foton från det, käckt bearbetade i Picasa. Jag letar fortfarande efter mitt photoshop, men jag kan INTE hitta det. Visserligen har vi det installerat i makens dator men den använder jag inte så ofta, dessutom ligger alla foton i min dator, så det är ju ganska logiskt... eller inte...


 

Av Mia - 19 juli 2009 03:31

...i natten, eller till och med nästan på morgonkvisten, det börjar faktiskt ljusna, sitter jag här vid datorn igen. Jag har nyligen kommit hem efter att ha kört hem bland annat bror och kusinen efter deras utekväll.

Lite svårt har jag att direkt koppla av och hoppa i sängen och det är inte utan att det är lite mysigt att sitta här i mörkret, ingen är vaken varken i mitt hem eller hos grannarna runt om.


Lite förbannad är jag dock, på en gata alldeles i närheten finns det stora blomlådor som ska föreställa farthinder av något slag och nu i natt har någon vält upp  och ned på den, så alla fina blommor och jord är utslängt på gatan tillsammans med blomlådan. 

Alldeles innan jag kom fram till dem nu när jag åkte hem, såg jag tre ungdomar gå iväg från platsen och jag ger mig fasen på att de var de som hade gjort det, men jag såg inget tyvärr.
Så jädra onödigt, till vilken nytta? Jag blir förbannad över att folk ägnar sig åt ren och skär skadegörelse och förstår verkligen inte hur de tänker. Eller inte tänker kanske det handlar om...

Jävla skitungar!!

Av Mia - 18 juli 2009 13:21

...för någon, som har bäddat in sig i husses och mattes sängkläder.

Det blir fint hårigt och "kliigt" för oss det, och vi bestämde oss när vi fick Kejsarinnan att hon INTE skulle få ligga i sängen på det viset, och det gick ju bra... Man är väl inte Kejsarinna för inte?


Idag kommer minsta lillebrodern med vänner hit för en speldag. Vilket spel återstår att se... 

Sedan har jag i ännu ett svagt ögonblick lovat att köra den andre brodern till och från Fallens dagar i Trollhättan också, det är ju alltid lika roligt. Eller inte...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards