Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Mia - 13 juli 2009 17:44

...som jag fotograferar varje år, finns hos min bror. Det är en ynklig liten buske som växer precis intill verandatrappan, med endast ett par, tre blommor, men ack så vackra.

Jag testade tydligen lite funktioner på kameran sist gång därför är det lite olika nyanser på fotona, men det gör inte så mycket tycker jag. Rosen ser stolt och stark ut där den står.


 

Av Mia - 13 juli 2009 17:41

...blev det idag. Både ute och inne, ute när det var uppehåll och inne när det regnade.

Omplantering, ansning och annat nödvändigt

Tre av pelargonerna jag köpte på Rockdala i våras blommar nu och det är så trevligt. Alla mina pelargoner frös ju bort i vintras, så att det växer så det knakar nu trots det senaste regnandet gör att det känns som om de här kommer klara en övervintring bättre. 

De ska på vinterkollo hos mamma och vi funderar lite på att göra vissa små byggnationer och annat för att de ska klara sig bättre denna gång.


 

Av Mia - 13 juli 2009 13:41

...är ju slut för mig nu, men jag har en mjukstart och jobbar bara onsdag till torsdag. Skönt det, för idag är det halvbra väder och vi ska röja lite i vårt lilla hem, det ser ut som en krigsskådeplats efter att vi har varit borta så mycket och mest bara varit här och vänt.

Listan på vad som ska och bör göras är lång och jag känner mig redan trött på det! *L*

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards