Alla inlägg under juni 2009

Av Mia - 7 juni 2009 21:07

...har vi ikväll också! För första gången på hur länge som helst har vi varit och hyrt film!

Vi är ju med i Lovefilm och ser de allra flesta filmer därifrån, men det sista har det varit mest tv-serier och de filmer vi har sett har inte direkt varit de senast släppta. Men ikväll hyrde vi följande filmer:


 


 


 


Vi har precis sett Bond, och den var väl ok. Man vet vad man får när man ser en sådan film liksom, men jag kan nog inte påstå att den gav något djupare intryck. En och en halv timmas underhållning ändå!


Få se om vi orkar se någon mer film ikväll eller om det blir imorgon. Det var ju sport när filmen var slut gubevars, så det var viktigare än att sätta på en ny film....

Av Mia - 7 juni 2009 20:58

...har varit lugn och skön idag.

En sväng upp till bror och brorsbarn för en tur på sjön. Det började blåsa och regna tyvärr, så vi var ute väldigt kort stund, och ingen fisk hann vi få heller.


Maken och jag unnade oss att äta ute, thaimat blev det, och det var riktigt gott. Jag minns inte ens när jag åt thaimat senast, dessutom äter vi ganska sällan köpemat men ibland så är det både skönt och gott att slippa laga mat själv. Det var vi och en skock med mindre nyktra medelålders slitna människor, mer eller mindre alkoholister. Högljutt och lite halvstökigt  blev det, men av någon konstig anledning hamnar denna slags människor alltid på våra kina- och thairestauranger här i stan. Det är tragiska människoöden, och det är så beklämmande också att de sitter på restaurang och dricker sådana massor och blir jättefulla på söndag eftermiddag....




Av Mia - 7 juni 2009 20:40

...bra att synda resten av helgen också då, och göra aktiva ansträngningar nästa vecka istället. Så vi testade den berömda glassen Ben & Jerry cookie dough.

Den var skum... Vaniljglass med chokladbitsfylld kakdeg... 

Helt plötsligt fick man en bit kakdeg i munnen när man satt och åt! Ja, jag vet inte vad jag ska säga, den var väl ok, men skum. Och dyr!! Det blir verkligen inte några massa inköp av den! 47 spänn för en halv liter, det var den inte värd tycker jag!


 

Av Mia - 6 juni 2009 21:48

...Lisa, för att du stöttar mig så snällt!
Måste ju delge alla andra fakta om smörgåstårta och vin, ifall någon annan som jag äter sånt idag eller en annan dag!

Brödet är i minoritet så det kan du i princip räkna bort! Resten är ju BARA protein och fett! Toppen GI-mat tycker jag! Och tar du vitt vin så är det ju bara färgen som skiljer mot det röda "gi-vänligare" vinet. Och färg det är ju bara E-nummer. Du kan bortse från det också! Bra va??!!!!! ;-)))


Tack, igen, nu kna jag äta med gott samvete! Eller nåt...


Av Mia - 6 juni 2009 21:44

...får ni här av mig, med anledning av inläggen där jag har liiiite kaloriångest!


  • Om du äter något, och ingen ser dig så innehåller det inga kalorier.

  • Då du äter en godisbit samtidigt som du dricker en sockerfri läsk, så slår den sockerfria läsken ut godisets kalorier.

  • Då du äter tillsammans med en vän räknas inte din mats kalorier, så länge du inte äter mer än din kompis.

  • Mat som används för medicinska ändamål räknas aldrig, t.ex varm choklad, konjak, rostat bröd, ostkaka.

  • Om du skaffar dig feta vänner så ser du smalare ut.

  • Mat och godis som intages på bio innehåller inga kalorier eftersom de är en del utav underhållningspaketet.

  • Delar av kakor innehåller inga kalorier, ty då man delar kakan rinner kalorierna ut.

  • Nattamat innehåller inga kalorier. Kylskåpets lampa är inte stark nog att visa kalorierna vägen till vad man plockat ut ut kylen.

  • Matrester som finns på skedar och knivar vid förberedandet av matlagning och bakning innehåller inga kalorier.

  • Mat med samma färg har samma antal kalorier i sig. Exempel på detta är spenat och päronglass samt champinjoner och vit choklad. Choklad är en universell färg och går att byta mot vilken som helst.

  • Bara så att ni vet! *L*

    Detta går fint att följa, resultatet håller jag hemligt som en liten överraskning för er!


    Av Mia - 6 juni 2009 21:40

    ...avnjuts nu på vår tv istället för på storbildsskärm och tyvärr spelar ju Sverigen inte helt bra.

    Men jag njuter i stället av att se på de få bilder av Olof Mellberg som dyker upp! Det hade förstås klart varit trevligt att se dem på stooooor skärm istället, men nu har jag slutat vara sur för det! *L*

    Mellberg hade varit kanditat till maken-platsen om jag inte träffat maken först! *L*


     

    Av Mia - 6 juni 2009 19:37

    ...känner jag mig som nu. Vi hade först planer på att bege oss ner itill stan idag, det är vatten- och visfestivalen Aqua Blå idag och det var en del jippo under kvällen, lite band som spelade och fotboll på storbildsskärm.

    Men, dagen idag har varit regning och mulen så vi slog det ut hågen, men NU, då minsann då skiner solen vackert! En kvart kvar till fotbollen så det lär vi inte hinna gå ner till, och efteråt känns lite sent. Det är ju nu det är fint väder!

    Mest var det faktiskt maken som inte ville gå, så nu ska jag sura på honom ett tag:-)

    Av Mia - 6 juni 2009 17:13

    ...då Sverige och alla svenskar.... Eller vad man nu säger!
    Smörgåstårta och ett glas vin, det känns fint (om jag blundar för ångesten att jag vräker i mig en massa kalorier och kolhydrater....)


    Smörgåstårta i lösvikt, maken handlade och nu har vi smörgåstårta tills imorgon tror jag...

    Det här är jag

    Kalender

    Ti On To Fr
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13
    14
    15 16 17 18
    19
    20
    21
    22
    23
    24 25
    26
    27 28
    29 30
    <<< Juni 2009 >>>

    Fråga mig

    1 besvarad fråga

    Leta i bloggen

    Det nyaste från mig

    Kategorier

    Favoritplatser

    Bakåt i tiden

    En gång för länge sen

    RSS

    Foto 365

    Vänner


    Ovido - Quiz & Flashcards