Alla inlägg under juni 2009

Av Mia - 10 juni 2009 21:46

...vänner, så kommer en gammal kompis och hälsar på mig imorgon. Det ska bli trevligt att ta igen allt som vi har missat i varandras liv de senaste åren, spännande att se hur allt är med henne och hennes familj. Vi var nära vänner förr, och umgicks jämt, men så gled vi isär på något sätt.
Nu är det dags att ses igen och skvallra lite, det blir nog skoj!

Men vad ska jag bjuda på? Jag borde inte äta något sött alls, men det är ju lättast att göra en paj eller så (eller köpa paj i frysen förstås och fixa iordning!), jag har så dålig fantasi! Några förslag på något lättlagat, nyttigt och inte tråkig sallad.....?? Det är på dagen, så det ska inte vara någon middag. Smörgås kanske? Usch, vad besvärligt det blev.
Fast jag tror inte hon kommer för maten förstås! :-)

Av Mia - 10 juni 2009 21:37

...här i stan, har fått besök av mig i år igen! Det är så mysigt att sitta där, men idag blev det lite kallt, så det var att ha tröjan på under besöket.

Underbart goda toast åt vi, och drack värmande te, min barndomsväninna AM och jag. Som vanligt, de få tillfällen vi får tummen ur att se, sprang tiden iväg alldeles väldigt. Jag känner allt mer hur värdefullt det är att vårda de vänner som man har så mycket bagage tillsammans med, och jag måste bli lite bättre på att vårda mina vänner tror jag.

Tyvärr var det regnigt och blåsigt ute så utsikten var inte så bra, men inne var det mysigt.


På andra sidan kanalen var maken och spelade drive-in-bingo. Han har inte kommit hem än, så jag vet inte om han har vunnit något, men troligen inte! Han hade nog roligt ialla fall, det brukar han ha.

Bilderna tog jag förra året, då vi var på Skogshyddan AM och jag, och jag  bjuder väl på dem igen!
Jag promenerade hem i regnet idag, tog väl en kvart men det var ganska så skönt med den friska luften jag fick!




 

Av Mia - 9 juni 2009 15:22

...de har letat efter är nog fortfarande borta, vi har Hemvärnsgubber (tror jag det är) springandes i trädgårdarna här för tillfället.

Bra det, att det sätts in massa resurser, om han inte är sjuk för övrigt, vilket inte verkade så vad jag kunde läsa, så borde han klara sig ganska så bra ett tag. Det är inte jättekallt och det har inte regnat heller.

*håller tummarna*


Av Mia - 9 juni 2009 12:59

...uppsägningar är troligen på gång, på makens jobb. Nu har han ju bara fyra dagar kvar själv, men det där lilla halmstrået att de kanske skulle behöva pannskötare till hösten är nu borta.

Det blir svårare och svårare att se något positivt i situationen med hans jobb, eller brist på jobb kanske jag ska säga....

Av Mia - 9 juni 2009 12:57

...cirkulerade runt, runt, runt i natt. Jag funderade på vad det var som hade hänt, det är ju inte helt vanligt att den åker på det viset.

Nu läste jag att en gammal man, dement, hade försvunnit från sitt hem i går kväll, det var honom de letade efter. Han är fortfarande inte återfunnen men jag hoppas sannerligen att han är välbehållen.


Av Mia - 8 juni 2009 21:32

Rosor och blommor i mängd har jag fått idag.

Inte av maken, utan jag har fått betala dem själv, men det gör jag så gärna när de kommer indimpandes från USA och bara är så ljuvliga!!

Ska användas i mitt pyssel!



 



Av Mia - 8 juni 2009 21:23

....var vi ju tvungna att köpa förstås, ett par stycken (ja vi behövde lite fler, fast bokhyllorna är smockfulla....)

Så vi köpte tre stycken. De kommer inte att räcka hela sommaren, men det finns ju biblan och som sagt så har jag en stor hög liggandes här hemma redan, men för mycket böcker att läsa verkar jag inte tycka att vi har...


De två vi hade kvar att köpa av Jo Nesbö, en riktigt bra deckarförfattare tycker jag. Engagerade deckarläsare ser att vi inte direkt följt den kronologiska ordningen i inköp och läsande, men det har inte stört. Inte än i alla fall...


 


Och så den senaste av Roslund/Hellström förstås!

 



Av Mia - 8 juni 2009 10:51

...blir jag snart av alla ställen jag är engagerad i på Internet. Min vanliga blogg, min mobilblogg, min fotoblogg för släkten och alla andra ställen som är sorgligt bortglömda men som finns där av en anledning från början. Jag glömmer av och har för lite tid! Nu måste jag fundera på hur jag vill ha det, på vilka ställen jag vill fortsätta skriva och engagera mig... 

Det är så roligt, men det tar ju mycket tid, och jag borde dra ner min tid vid datorn. Har någon hört det förut?

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards