Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Mia - 10 juni 2009 23:06

...ingen vinst för maken idag inte....

Sånt är det, och kanske ska jag krypa till sängs idag, innan jag vanligtvis brukar göra det, men det kanske bara är bra!
Annars gillar jag ju kvällar och nätter, att vara vaken och pyssla, dona och greja här hemma, surfa, se någon dålig serie på tv.... Synd bara att resten av världen inte är uppbyggt utifrån hur jag vill leva mitt dygn! *L*

Av Mia - 10 juni 2009 22:00

...är fulltecknad.

Maken jobbar halvdag så han slutar runt tio, och då ska vi åka ner till stan (eller ja, jag hade planer på att promenera, det skulle göra mig gott) för att uträtta lite ärenden av olika slag, biblan, Duka, mathandling och systemet. Det sista var tydligen viktigt för de ska fira (eller dricka gravöl) att jobbet är slut på fredag, maken och jobbarkompisarna....

Sedan kommer väninnan och efter det är tanken att vi ska åka ut på sjön och fiska lite. Åtminstone jag, bror och mamma. Maken är sådär sugen på det verkar det som...

Jag hoppas på fint väder, och det verkade ju som det skulle bli bättre än idag, tack och lov. Det har droppat ner från himlen hela eftermiddagen.


Av Mia - 10 juni 2009 21:54

...avsnittet för säsongen av Grey's Anatomy och det slutar APDUMT!!!
 Jag följer det inte, men jag ser det då och då, och varför såg jag det här avsnittet!

Någon som sett nästa säsong och vet vem som dör, eller om båda dör eller VAD HÄNDER??

Grina var jag ju tvungen att göra också... självklart, det gör jag alltid när jag ser något sorgligt eller rörande nu för tiden....

Snyft! Men bättre det än att gråta för att något allvarligt händer i ens liv...

Av Mia - 10 juni 2009 21:46

...vänner, så kommer en gammal kompis och hälsar på mig imorgon. Det ska bli trevligt att ta igen allt som vi har missat i varandras liv de senaste åren, spännande att se hur allt är med henne och hennes familj. Vi var nära vänner förr, och umgicks jämt, men så gled vi isär på något sätt.
Nu är det dags att ses igen och skvallra lite, det blir nog skoj!

Men vad ska jag bjuda på? Jag borde inte äta något sött alls, men det är ju lättast att göra en paj eller så (eller köpa paj i frysen förstås och fixa iordning!), jag har så dålig fantasi! Några förslag på något lättlagat, nyttigt och inte tråkig sallad.....?? Det är på dagen, så det ska inte vara någon middag. Smörgås kanske? Usch, vad besvärligt det blev.
Fast jag tror inte hon kommer för maten förstås! :-)

Av Mia - 10 juni 2009 21:37

...här i stan, har fått besök av mig i år igen! Det är så mysigt att sitta där, men idag blev det lite kallt, så det var att ha tröjan på under besöket.

Underbart goda toast åt vi, och drack värmande te, min barndomsväninna AM och jag. Som vanligt, de få tillfällen vi får tummen ur att se, sprang tiden iväg alldeles väldigt. Jag känner allt mer hur värdefullt det är att vårda de vänner som man har så mycket bagage tillsammans med, och jag måste bli lite bättre på att vårda mina vänner tror jag.

Tyvärr var det regnigt och blåsigt ute så utsikten var inte så bra, men inne var det mysigt.


På andra sidan kanalen var maken och spelade drive-in-bingo. Han har inte kommit hem än, så jag vet inte om han har vunnit något, men troligen inte! Han hade nog roligt ialla fall, det brukar han ha.

Bilderna tog jag förra året, då vi var på Skogshyddan AM och jag, och jag  bjuder väl på dem igen!
Jag promenerade hem i regnet idag, tog väl en kvart men det var ganska så skönt med den friska luften jag fick!




 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards