Alla inlägg under april 2009

Av Mia - 13 april 2009 21:55

...bonusbilder!

Förstås grillade vi, vi är utsvultna på grillat efter en lång vintersäsong, och vem vet hur sommaren blir? Bäst att passa på! Men å andra sidan har vi grillat när det snöar, så det stoppar inte oss.


 


Brors valpar växer så det knakar och måste väl vara klara snart? De fyller ett år till helgen, och är busiga men charmiga och sociala!

Mamman deras avskyr min kamera, lägger öronen bakåt och stirrar åt ett annat håll, så jag försöker låta henne vara, men ibland bara MÅSTE jag ta ett foto på henne. Men inte denna gång...

Det kommer nog förbli en skillnad i storlek på dem :-)


 

Av Mia - 13 april 2009 21:53


En varm och härlig långfredag, vi grillade hos bror! Utsikten är idyllisk över sjön och kvällssolen värmer gott där vi satt. Det är ju delvis en byggarbetsplats så skötseln av trädgården lämnar väl mycket att önska... men det kommer nog det med!

Av Mia - 13 april 2009 21:51


Till min stora glädje hittade mamma en gul hyacint, och köpte den till mig! Nu har den stått och förfört mig med sin underbara doft, det kan väl inte undgått någon att jag bara älskar hur de doftar? En liten ny påsktradition är införd, för en sådan här måste jag ha varje år! 

Av Mia - 11 april 2009 13:04

...på er alla!

Jag är hemma och mellanlandar lite, snart dags att åka till mamsen för att äta påskmiddag. Lax blir det minsann och det ska bli såååå gott!

Vackert och varmt väder har vi också och det känns så skönt!


Hoppas ni alla får en härlig påskafton!

Av Mia - 9 april 2009 22:18

...är jag. När jag sitter på jobbet, eller gör något annat så kan jag längta hem till mitt pysselrum. Jag vill sy, stämpla, scrappa och greja, men när jag väl kommer hem, då är det inte riktigt likadant.

Jag har blivit en sådan slöfock! Kära nån, jag gör ingenting nu för tiden, mer än sitter framför tv:n känns det som, ändå tittar jag inte på särskilt mycket. Det är bara datorn, soffan och tv:n som hägrar!


Är det ett antal dagar med sol, vår och ljus som saknas? Jag känner inte riktigt igen mig.... 

Av Mia - 9 april 2009 11:50

...att datorn är så integrerad i mitt liv, kan jag inte upphöra att fascineras av hur liten världen blir med allt det som internet för med sig.

Igår var jag och hälsade på hos moster, vi skulle bränna lite foton bara, men fastnade där i flera timmar med prat, vin och mat. Det händer alldeles för sällan, att vi bara åker förbi och hälsar på så där, fast vi ses ändå ganska ofta.

I alla fall, så "skypade" vi med kusin och lilla söta Ella i Skottland. 

Egentligen är det fantastiskt hur nära varandra man kan vara ändå, fast man bor så långt i från varandra. 

Tänk om det varit för 20 år sedan? För oss hade det då handlat om brev och kanske ett telefonsamtal då och då, och nu kan vi sitta och prata i realtid, och dessutom se varandra! Ja, jag är som sagt fascinerad, undra vad som kommer framöver??



Av Mia - 9 april 2009 11:47

...gör jag ju igen, men jag är faktiskt ledig resten av påskhelgen! Det väntas ju vackert väder och det ska jag försöka njuta av!

På lördag är vi bjudna på påskmiddag hos mamma, och på söndag ska vi troligen ha liten påskgrillning med bror, brorsbarn, mamsen, moster och hennes familj.
Det blir nog bra skulle jag tro.

Jag har väl i något svagt ögonblick lovat att sova över hos syskonbarnen också, och det värsta är väl att jag ALLTID har svaga ögonblick när det kommer till dem! *L* 

Fast... någon veckas semester skulle inte skada, jag känner mig lite sliten på något konstigt sätt!

Av Mia - 7 april 2009 16:56

...mitt liv. Bara för att vi har hittat en dag att gå på bio, är maken hängig, har ont i hals och huvud, igen.... Den där förkylningen ger sig inte!

Imorgon skulle vi kunna gå, men kära nån, då kanske det är en avgörande match i hockeyfinalen, och då kan vi ju INTE gå! Så jag håller tummarna för att  HV71 vinner idag, för då är matchen i morgon inte direkt avgörande, och han kan offra en period på den för att gå på bio med sin kära fru.

Är det inte snällt så säg? Jag har heller inte hittat någon annan som vill gå med mig och se den här filmen...


Undra om biografen är öppen på långfredagen? Fast, då går kanske inte filmen längre..

Hmmm... det är träligt det här.

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards