Alla inlägg under april 2009

Av Mia - 14 april 2009 20:26

...känner jag mig idag. Jag längtar hem till man och katt. Eller ja, jag vet inte hur mycket jag längtar efter Kejsarinnan egentligen, hon är väldigt på just nu så det är ganska skönt att kunna sitta utan en katt klättrandes på mig.


Idag känns det mesta trist, tråkigt, ledsamt, jobbigt, men jag ska trösta mig med dubbelavsnitt av Desperate Housewives och sedan lägga mig och läsa! 

Nästa vecka är jag ledig HELA veckan, som jag har väntat på lite ledighet!!

Av Mia - 14 april 2009 20:21

...i digital bildbehandling på högskolan har jag anmält mig till nu. Det är en internetbaserad distansutbildning som startar till hösten, 7,5 hp och i min egen takt.
Allt sker via dator och internet, vilket passar mig bra. Jag kände att jag behövde göra något för att utvecklas någonstans, och då lät det här bra!

Av Mia - 14 april 2009 19:03

...tiden att jobba kvällar är nog våren och försommaren.

De vackra, ljusaoch förhoppningsvis allt varmare kvällarna bara finns där ute och jag sitter här inne, med min brukare.
Jag vill vara hemma, hemma hos oss, hemma hos mina nära och kära, ha lite socialt liv och bara njuta av tillvaron!
Sommarkvällar är något lättare för att inte tala om höst- och vinterkvällar. Sommarkvällarna, för då har vi förhoppningsvis fint och vackert väder ganska många kvällar, höst och vinter för det är ändå mörkt och trist....


Men nu, när ljuset är efterlängtat, solen kommer tillbaka och alla är så glada, då känns det TRÖGT att sitta här....

Av Mia - 14 april 2009 12:37

...klädde jag ju ut mig till som barn, och vi fick besök av några på påskafton, men jag har tydligen missat något!

När vi var små, slängde vi in påskbrev fyllda med godis till våra vänner, och sedan sprang vi som små blå därifrån, idag räcker okända ungar fram ett, i bästa fall målat, tomt påskbrev och en påse som VI ska lägga godis eller pengar i!
Så har vi aldrig gjort, det var betydligt trevligare att ge bort godis, man fick ju lika mycket tillbaka av sina vänner! Kanske inte lika roligt för mamma och pappa som var tvungna att köra land och rike runt till våra kompisar!


Men, jag har insett nu, sedan jag träffat maken, att på andra håll i landet sprang de runt med påsar som folk stoppade godis i, även på den tiden jag var liten...

Av Mia - 13 april 2009 22:18

...tror jag att jag fått mina första myggbett för i år när jag nu har suttit ute i kjol och linne!

Hoppas de fryser ihjäl när nästa köldknäpp kommer, för det lär den väl göra...

Av Mia - 13 april 2009 22:06


Dags för att grilla igen! Hos moster denna gång! Syskonbarnen var ju hos sin mor under påskafton och de vill så gärna fira med släkten. Brorsdottern säger ofta att hon bara ÄLSKAR sin släkt och att ha fest med den... Trots att det är kaotiskt frågar jag, och det gör ingenting påstår hon! *L* Så lite fest med ett nytt spel fick det bli! Kul! Vi spelar uppenbarligen ganska mycket i vår släkt och familj! :-)

Av Mia - 13 april 2009 22:03


En del har det, en del har det inte... kusin och "morbror"... "morbror" har det inte, kusin hade oanade talanger! 


Av Mia - 13 april 2009 21:59

...tillbringades ju som sagt hos mamma. Lax var underbart gott att äta, det var ganska så länge sen måste jag säga. Alldeles för länge sen.

Det roligast av allt, var att min barndomsvän M med make ramlade in, och vi har inte setts på hur länge sen som helst! Det är minst...6 år sedan tror jag bestämt, fast säkert mer... Hon hade läst på bloggen att jag skulle dit, och eftersom hon var hos sina föräldrar var det ju nära att komma och hälsa på!


Nu, nu minsann, ska jag se till att det inte blir så långt till nästa gång!!

Det var ju delar av mina förhoppningar vid nyår, att ta upp kontakten med vänner som jag saknar!


Vi åt gott, spelade spel och sköt salongsgevär. Ja, och som vanligt var jag på första plats! *L* Dock delad med min bror men ändå...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards