Alla inlägg under april 2009

Av Mia - 16 april 2009 22:02

...har jag skapat! Det är lite roligare att ge bort en flaska vin med ett fint kort på. Jag har då i princip "case-at" hela kortet, men som vanligt har jag glömt vem som gjort det vackra från början! Är det någon som vet, berätta så rätt person kan få credit för det!

Jag är glad att jag åtminstone har kommit igång att skapa något, även om det är direkt kopiering av någon annan!

Färgerna är väl inte så bra, tog fotot ute, mitt i solen...


 

Av Mia - 16 april 2009 21:59

...blommade längs hela vår promenad, och jag kunde inte låta bli att fota det vackra. Jag tror nog att om några dagar, kommer backarna vara vita av blommor!

Tanken var att plocka några blommor längs vägen, men efter mötet med ormen kändes det inte så lockande att ge sig in bland löv och stenar... Det får bli under helgen istället!



 

Av Mia - 16 april 2009 21:56


Vi tog som sagt en promenad idag, mamma och jag. Vi båda tycker om att promenera runt kyrkogården, förbi pappas, morfars/mormors, farmors/farfars och någon väns grav, vidare mot vår fantastiskt vackra minneslund och sedan en promenadväg genom skog och ängar. Detta är den vackra minneslunden vi har här i närheten. Det är en stilla och rofylld plats, med porlande bäck som rinner igenom. En värdig plats att minnas på....

Av Mia - 16 april 2009 21:50

....börjar uppenbarligen vakna nu. Mamma och jag var ute på en promenad i vårsolen, och vips låg en liten huggorm framför oss. Den var liten och låg blickstilla, därför såg den ut som en kvist.

Informationen om att ormar ringlar iväg när man stampar i backen hade inte den här ormen fått uppenbarligen, för hur mycket vi två, lite lätt överviktiga hoppade runt den låg den bara där och tittade på oss. (Hoppas ingen såg oss, det såg nog lite konstigt ut där vi hoppade runt som galna kråkor!)


Jag tycker INTE om ormar, men den här var så vackert tecknad och jag var bara tvungen att fota den. Hoppas jag inte har någon med ormfobi som gäst här...

Den var inte riktigt lika obehaglig som den snok jag såg förra året. Den är inte giftig, jag vet, men den var en meter lång och fet som om den svalt en flock/hjord/hög... vad man nu kallar det... med möss. Hu!! 


 

Av Mia - 15 april 2009 16:09

...vi ägde förra året, blåste under sensommaren ner till grannen och gick sönder, och för att kunna använda vår balkong i sommar MÅSTE vi ha ett nytt. Det blir alldeles för varmt på den balkongen framåt eftermiddagarna.

Någon som har ett tips? Det ska gå att fälla, flytta och vinkla.

Jag kan tänka mig typ ett sånt här, fast i en annan färg då....


 

Av Mia - 15 april 2009 16:04

...spränger galet mycket idag!
Tredje dagens kolhydratsavgiftning så det är inte så konstigt, men jobbigt....

Tack och lov för TREO!

Av Mia - 15 april 2009 13:32

..brukar ju vara en källa till intressant information, och jag letade lite om min kära hemstad, för att kunna skriva lite info till några brevvänner, och hittade faktiskt min stadsdel också. Där stod bland annat den här intressanta informationen (för er som är bandykännare då alltså....)


"Hemort för den berömda bandyspelaren Jonas Berner och orienteraren David Bejbom"


Alltså, inget ont sagt om Berner, men sedan när är han berömd??? Och Bejbom, har jag aldrig ens hört talas om, vem skickar in info till Wikipedia egentligen?

Av Mia - 14 april 2009 20:50

...gjorde jag några stycken, inte många och väldigt enkla. Jag hade varken ork eller tid att göra något mer detaljerat, sådana som jag egentligen skulle vilja skicka.

Här är några, resten var i den stilen. Ursäkta de dåliga fotona, dåligt ljust och något galet med kameran.





 



Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards