Alla inlägg under april 2009

Av Mia - 19 april 2009 22:45

..har jag blivit av BeaTris, och det är så roligt, för det var såååå länge sedan!


• Vilken mat äter du ofta?
Vi äter kyckling oerhört ofta här, kycklingfileér som vi gör i ugnen med en eller annan topping! Bara att hoppas att glasbitarna håller sig undan!


• När du är på kalas, är du den som sitter eller hjälper du till att duka av?
Oftast, men ibland känner jag att jag faktiskt bara vill sitta stilla och bli "uppassad"


• Vart sitter du helst när du bloggar?
I soffan, med min laptop, det är det vanligaste... I vår soffa hemma, eller i brukarens soffa när han sover.


• Köper du trisslotter ofta?
Inte särskilt ofta, typ inga lotter alls ofta....


• Vilken stad eller land har varit din bästa semester?
Australien 2000

• Vilken tv-kanal tittar du mest på?
Hmm... jag tror kanal 5 faktiskt. Ser inte så mycket på tv....men där går de flesta av mina favoritserier....


Och jag utmanar Elisabeth, Sara, Ariella och Sonja.


Men vännerna... det är BARA om ni vill!! Annars struntar ni bara i det!!


Sedan är ju tanken att man ska svara på frågorna och länka vidare till fyra personer... Nu är det ju så, vet jag av egen erfarenhet, att man inte alltid har fyra att länka till och då kan man ju bara svara på frågorna (om man vill) och hoppa det där att utmana någon annan!!)

Av Mia - 19 april 2009 22:41

...någon vecka sedan såg jag ett inlägg i en blogg och det handlade om att man inte ska vara så fördömande. Det kan vara så att alla redan har sett och hört det här klippet, men jag vill ändå lägga in det...


Det gav mig en tankeställare om att jag nog är ganska fördomande egentligen, utseendet betyder mycker (och det innebär INTE att jag på något sätt uppfattar mig själv som snygg eller annat positivt via utseendet...) 


Det fanns inget klipp direkt från uttagningen av showen men ett nyhetsbolag hade det, och jag rekommenderar er att titta på det... Vad hade ni själv haft för tanke om ni hade suttit i juryn? Jag inbillar mig att jag är ganska fördomsfri men inser att så är verkligen inte fallet....



Av Mia - 19 april 2009 16:55

...en kväll, hemma, tillsammans med maken.

När hände det senast? Jobb, bortbjudna, mer jobb, bortbjudna igen och jobb till sist... Det är säkert nästan två veckor sedan sist!

Lite god mat, lite vin till det och prata. Fast...jag känner ju min man, det lär bli jag som pratar *L* men det är skönt att få vara här hemma tillsammans en kväll för en gångs skull!

Så...kanske inget mer bloggande idag, men man vet aldrig;-)

Av Mia - 19 april 2009 15:25

...och jag var ute och plockade varsinn vitsippsbukett idag. Doften av de buktterna är verkligen VÅR och jag har inte hunnit plocka någon tidigare i år.

Men mitt korkade nöt, GLÖMDE den hemma hos bror, och nu sitter jag lik förbaskat här utan bukett. 

Kanske, kan jag ta mig iväg och plocka en imorgon, jag känner att jag behöver det för att få in lite vår inomhus! En liten rofylld tur till kyrkogården och trakerna runt den så ska det nog kunna bli en liten bukett! *L*

Hemma vid mitt barndomshem finns det så stora vackra dungar med vistsippor och det är en fröjd att gå där och välja ut de vackraste.

Av Mia - 18 april 2009 18:21

...är att jag faktiskt är ganska tacksam över mitt jobb ibland. Klart, mest tacksam är jag över att jag är ledig så mycket...:-)

Men som idag, det är vackert väder, lördag och vår ute, då har vi varit ute på en långpromenad, varit och köpt fika, suttit på balkongen, kopplat av och njutit i solen.

Visst är det oerhört trist , långsamt och ensamt ibland, men sådan här dagar är jag glad att jag har möjlighet att göra det som faller oss in (eller mig då, eftersom min brukare inte riktigt har förmågan att ta initiativ)!


Nu är det sen middag, tv och kväll som gäller och snart är jag hemma igen!


Av Mia - 18 april 2009 11:53

...timmar kvar på jobbet, sedan är jag ledig i en hel vecka!

Det ska bli så skönt, så skönt, men det där med vila och koppla av som jag alltid planerar för, har redan rasat.

Hur är det möjligt att jag ALLTID lyckas planera in en hel massa saker, när jag hade tänkt att bara vara några dagar.

Fast, å andra sidan, redan efter en halv dag med bara vara kryper rastlösheten i mig. Tur då att jag ser till att hålla mig sysselsatt med saker jag tycker är roligt!


VI, märk väl, VI, ska

  • tvätta bilen invändigt och utvändigt
  • byta till sommardäck på vår bil och mammas bil,
  • verkligen storstäda lägenheten -den är snart helt igengrodd känns det som - RENT HUS VAR ÄR NI?
  • röja på balkongen
  • åka och handla lek- och vardagskläder till syskonbarnen (nej, det är inte deras pappas grej att handla kläder, men i gengäld tycker jag det är jätteskoj!)
  • rensa i ett antal skåp och garderober och bära upp på vinden
  • plocka bort påsksaker
  • tvätta typ 13 tvättar


Sedan ska ju jag hinna med att umgås med vänner, gå på "floristkurs" i helgen, umgås med brorsbarnen och massa annat skoj.

Jag har verkligen försökt hålla mig i skinnet och inte ta på  mig för mycket just denna veckan, så jag hinner göra sånt jag tycker är kul, och än så länge lyckas jag ganska väl med det!

Av Mia - 16 april 2009 23:35

...är det med mig idag då? Jag tittar på Sex and the city, i väntan på CSI (jag brukar inte se det, det måste jag erkänna) och GRINAR för att de är på begravning!!! Hmmm... jag har blivit känslig på gamla dagar!

Av Mia - 16 april 2009 22:54


...tipsar jag om, dessa fina stämplar kan man vinna. Det är Easers nya och de är ju alldeles ljuvliga!


Antingen kan man ha turen att vinna dem hos Scrapaddicted, eller också hos Deleelsia. Jag har tagit en lott, och hoppas på turen!



Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards