Alla inlägg under april 2009

Av Mia - 25 april 2009 21:04

...idag var riktigt rolig. Sju glada, entusiastiska kvinnor samlades utanför Sjuntorp (utanför Trollhättan) hos Annelie på "Rutan på landet" i morse. Hon har en liten blogg, mer eller mindre uppdaterad, men där kan man se lite av hennes alster.


Hon bodde på ett fantastiskt ställe och hade en alldeles underbar trädgård och gård överhuvudtaget, med massa små vackra detaljer här och där. 

Bara det gjorde ju att jag blev inspirerad! Tyvärr!!! Jag åkte i från kameran, men tog några få bilder med mobilkameran. Dock inte på hennes gård....


Vi hade riktigt trevligt och jag lärde mig både knep och tekniker när det gällde att hantera och arrangera snittblommor. Lite tips och ideér om andra blommor och perenner fick i också.

Vi skapade lite mer än flaskdekorationen, den hann vi nästan inte med, så den visar jag inte, men de andra alstren visar jag här. Färgerna och  blommorna var de de var, hade jag fått välja helt själv jhade det kanske blivit lite annorlunda. Så nu är en ny hobby född! *L* Som om jag behöver fler...


En låg bordsdekoration fick vi göra.


En kruka med hög arrangemang.

 


En bukett, gjord på stålställning, med en liten krage runt som man kan dekorera på olika sätt.


Till sist fick vi knyta en hög bukett.

 


Av Mia - 24 april 2009 13:38

...gör det ute! Jag som skulle sitta i solen på balkongen, men det var ju för kallt!
Jag ska åka upp till mamma i eftermiddag och sitta på hennes altan istället, där är det lä tror jag, en god bok och lite musik i öronen, mmmm vilken härlig eftermiddag!
Så är planen, den brukar dock förändras lite under tidens gång.


Imorgon är det en liten "floristkurs" som väntar, vi ska göra ett vår arrangemang. En kruka trodde jag förstås, men nu stod det att vi ska ha med en flaska att dekorera.... I sex timmar ska vi vara där, jag undrar om det BARA är flaskan vi ska dekorera, kan det ta sex timmar? Tja, vi får väl se om jag kan visa upp något under helgen!

Av Mia - 23 april 2009 22:20

...fick jag idag! Det är skoj, jag är barnsligt förtjust i paket och presenter, både att ge bort och att få förstås!


Presentkort på vår pysselaffär här i stan fick jag! Riktigt roligt att få gå dit och handla lite!! Eller, det blir nog en del för de pengarna.


Stickmarkörer i olika storlekar, jättesöta, min stickningar kommer bli så fina när jag ska markera på dem!


Vinglasmarkörer, nu ska ingen men vinpimplare kunna ta fel glas här (i allla fall inte i början av kvällen *L*), nu behöver man bara minnas färgen på markören så får man rätt glas!

 



Så fick jag fyra söta svarta skålar!


 Sen åt vi gott, och hade roligt och trevligt, som vanligt!



Av Mia - 23 april 2009 10:21

...med väninnor idag, det är min dag! Jag och en väninna ska ha lite kalas för en annan väninna. Vi har fyllt år, med en dags mellanrum, och nu får vi väl bjuda på lite mat, som vi ska laga under dagen.

Det ska bli riktigt trevligt att umgås, äta och kanske handarbeta lite också.


Så nu är det dags att fara, tjingeling!

Av Mia - 22 april 2009 19:44

...sådan där dag, idag som jag bara känner mig på dåligt humör. Inget är roligt, inget orkar jag göra, rastlös känner jag mig, sur på maken blir jag i det här sammanhanget....

En tv-kväll nu så hoppas jag att jag vaknar på bättre humör imorgon. 

Det gör jag nog... det brukar jag göra...

Av Mia - 21 april 2009 23:53

...skapat...

Lägger upp lite av mina scrapLO:s som jag gjort tidigare. Några har frågat efter dem och då får jag ju ställa upp! Ansiktena är blurrade, då jag inte har frågat om jag får lägga ut bilder på dem på nätet. Jag har inte orkat dra fram scannern utan har fotat dem, och det blir väl kanske inte riktigt lika bra, men ni får en idé om vad jag gör iaf!

Den gula LO:n saknar en rubrik, som ska finnas nere på den gula delen, men jag kan inte riktigt komma på en bra! Några ideér? Välkomna att delge mig dem i så fall!










Lite liftat där, någon bit av en skiss där, och som vanligt håller jag ingen ordning på vad för material jag använt. Jag försökte ett tag, men det störde mig i mitt skapande så det slutade jag med. Fokuseringen gick från att skapa till att organisera tillverkare och sånt.... Jag inser att jag är hemskt dålig på att skriva journaling. Det känns... så utlämnande....

Av Mia - 21 april 2009 23:52

....kort som jag gjorde häromdagen. Liftade av någon, vem? Någon duktig iaf för jag gillade upplägget på korten!



Av Mia - 21 april 2009 23:21


Saga blev mycket bortskämd idag, när min faster var på besök. Hon är oerhört förtjust i katter och det drog Saga nytta av måste jag säga. Det brukar hon när kattälskare (och andra också försöker hon fjäska för) kommer på besök.

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards