Alla inlägg under april 2009

Av Mia - 5 april 2009 15:01

 Kejsarinnan fick minsann present på MIN födelsedag också! *L* Av sin "gammelmoster" L, och hon gillade de söta små mössen hur mycket som helst. Hon släpar runt dem i hela lägenheten och upp i vår säng. De var mycket omtyckta!
 

Av Mia - 5 april 2009 14:59

 Det är så roligt att pynta till påsk! Jag gillar påsk, inte alls så mycket borden och måsten som till exempel jul (fast nu älskar jag ju julen förstås...)Rosa har jag i mitt kök under påsk! Kanske inte den vanligaste påskfärgen men jag ÄLSKAR att kunna ha rosa ibland!

Av Mia - 5 april 2009 14:52

 Blommor på födelsedagen från älskade maken! 

Av Mia - 5 april 2009 14:47

 Var på show i Trollhättan, lika trevligt och roligt som vanligt. Jan Johanssen och Jessica Andersson var gästartister denna säsong och Jessica är ju bra men Jan var ganska så boring måste jag säga... Jaja, roligt hade vi i alla fall!

Av Mia - 3 april 2009 19:01

 Till och när de är så här utslagna är tulpanerna vackra! Fick den här buketten på min födelsedag av raraste mamma! Bild 64-67 kommer längre fram.... när jag hittar minneskortet...

Av Mia - 3 april 2009 18:43

...jag går på, tycker jag egentligen är alldeles fantastiskt bra. Några undrar hur schemat ser ut och det är ungefär så här:

Dag 1: 10.45-22.00

Sovande jour: 22.00-6.00

Dag 2: 6.00-11.00

Sedan är jag ledig resten av dag 2, hela dag 3 och 4, och börjar igen klockan 10.45 dag 5.

Så rullar det på, jag är alltså ledig 3 hela dygn mellan mina arbetspass, utom var fjärde helg, då jobbar jag fredag-lördag och söndag-måndag. Jag jobbar varannan helg, men den andra helgen är en korthelg, bara lördag-söndag.

Visst, det är ju ganska långa pass, men min brukare sover gott på nätterna och det gör jag också, och jag älskar att ha så lång ledighet! Varje gång jag är ledig helgen så är jag dessutom ledig 3 dagar på raken, fre-sön eller lör-mån. Skönt det!


Men just idag känns det långt och tråkigt, solen skiner, våren är rejält på intågande och jag skulle bara vilja vara hemma, eller kanske hos mamma som passar mina brorsbarn idag. I alla fall vill jag INTE vara på jobbet!
Dessutom har jag megaångest för allt jag har ätit idag! Varför ska det vara så satans svårt att låta bli allt det där onyttiga och hålla mig till planen???
Jag blir arg, besviken, sur och grinig på mig själv, men vad hjälper det? Om jag ändå kunde skylla på någon annan, någon som tvingar mig att äta, men... det funkar ju inte riktigt så...

Blä, blä, blä...

Det får bli nya tag imorgon då, som det är varje dag känns det som.


Imorgon ska vi nog preimärgrilla tror jag! Vi grillar ju  ganska mycket under "sommarhalvåret" och det är väl dags att börja nu då?
Inte för att vi sitter ute och äter, därtill är nog för kallt, men grilla ute och äta inne går ju bra!
Så ska jag få lite kärleksboost av mina brorsbarn också, det kan jag behöva känns det som, när maken jobbar hela helgen, de tre sista dagarna på hans veckopass.


Åhh, vad jag längtar till på måndag!

Av Mia - 2 april 2009 19:57

...jag mådde bättre idag, har känt mig piggare och orkat greja lite, men nu minsann blir jag straffad med en huvudvärk from hell!

Skulle ju ladda upp lite foton, men det får bli en annan dag, eller senare ikväll.

Hmm... jag har inte tid att vara sjuk, jag har en lång lista på saker jag borde och måste göra. 

48 timmar på jobbet under helgen gör att jag inte har så mycket tid till det däringa på listan!

Av Mia - 1 april 2009 20:23

...avocado, skinka och jördnötsringar är vad jag har levt på idag. Kanske inte helt nyttigt men det enda jag har orkat stoppa i munnen.

Det är så BORING att vara sjuk! För sjuk för att orka göra något, för frisk för att bara sova bort tiden...

Häckar framför tv:n och spelar bingo på nätet, det är livet det!!


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards