Alla inlägg den 13 april 2009

Av Mia - 13 april 2009 22:18

...tror jag att jag fått mina första myggbett för i år när jag nu har suttit ute i kjol och linne!

Hoppas de fryser ihjäl när nästa köldknäpp kommer, för det lär den väl göra...

Av Mia - 13 april 2009 22:06


Dags för att grilla igen! Hos moster denna gång! Syskonbarnen var ju hos sin mor under påskafton och de vill så gärna fira med släkten. Brorsdottern säger ofta att hon bara ÄLSKAR sin släkt och att ha fest med den... Trots att det är kaotiskt frågar jag, och det gör ingenting påstår hon! *L* Så lite fest med ett nytt spel fick det bli! Kul! Vi spelar uppenbarligen ganska mycket i vår släkt och familj! :-)

Av Mia - 13 april 2009 22:03


En del har det, en del har det inte... kusin och "morbror"... "morbror" har det inte, kusin hade oanade talanger! 


Av Mia - 13 april 2009 21:59

...tillbringades ju som sagt hos mamma. Lax var underbart gott att äta, det var ganska så länge sen måste jag säga. Alldeles för länge sen.

Det roligast av allt, var att min barndomsvän M med make ramlade in, och vi har inte setts på hur länge sen som helst! Det är minst...6 år sedan tror jag bestämt, fast säkert mer... Hon hade läst på bloggen att jag skulle dit, och eftersom hon var hos sina föräldrar var det ju nära att komma och hälsa på!


Nu, nu minsann, ska jag se till att det inte blir så långt till nästa gång!!

Det var ju delar av mina förhoppningar vid nyår, att ta upp kontakten med vänner som jag saknar!


Vi åt gott, spelade spel och sköt salongsgevär. Ja, och som vanligt var jag på första plats! *L* Dock delad med min bror men ändå...

Av Mia - 13 april 2009 21:55

...bonusbilder!

Förstås grillade vi, vi är utsvultna på grillat efter en lång vintersäsong, och vem vet hur sommaren blir? Bäst att passa på! Men å andra sidan har vi grillat när det snöar, så det stoppar inte oss.


 


Brors valpar växer så det knakar och måste väl vara klara snart? De fyller ett år till helgen, och är busiga men charmiga och sociala!

Mamman deras avskyr min kamera, lägger öronen bakåt och stirrar åt ett annat håll, så jag försöker låta henne vara, men ibland bara MÅSTE jag ta ett foto på henne. Men inte denna gång...

Det kommer nog förbli en skillnad i storlek på dem :-)


 

Av Mia - 13 april 2009 21:53


En varm och härlig långfredag, vi grillade hos bror! Utsikten är idyllisk över sjön och kvällssolen värmer gott där vi satt. Det är ju delvis en byggarbetsplats så skötseln av trädgården lämnar väl mycket att önska... men det kommer nog det med!

Av Mia - 13 april 2009 21:51


Till min stora glädje hittade mamma en gul hyacint, och köpte den till mig! Nu har den stått och förfört mig med sin underbara doft, det kan väl inte undgått någon att jag bara älskar hur de doftar? En liten ny påsktradition är införd, för en sådan här måste jag ha varje år! 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards