Alla inlägg under mars 2009

Av Mia - 14 mars 2009 22:00

...vad är det här... Hur i helvete kan den här människan vinna melodifestivalen? Vacker operaröst, ja visst, men jag tycker verkligen låter är apdålig. Vinner hon inte i Moskva ska jag aldrig mer se detta *L* (en klassiker vi brukar köra med när vi är på bandy och IFK ligger under, men hot brukar inte funka...)

Alltså, jag tycker detta är uselt. Låten från något tidigare år, som är lik den här med lite opera blandat med annat, var fan så mycket bättre!
Hjälp... det enda som kan rädda det här fiaskot är att hon faktiskt vinner, eller ser till så vi slipper semifinal nästa år åtminstone.

Och jag som lade 100-tals kronor på Alcazar...


Åh, vad det är underbart att man kan bli upprörd över underhållning!

Av Mia - 14 mars 2009 16:10

Dagens gästfotograf är min bror, han är i Hafjell och åker skidor (medan vi har fått vara hundvakter...) och jag får denna bild i mms tillsammans med texten

"jobbigt att sitta här och dricka päroncognac"


Jaha...tack för den...

Av Mia - 13 mars 2009 15:47

...av allt detta fina hos en som inspirerar mig mycket! Hoppa in hos Yoli och titta på alla hennes fina grejer!


 

Av Mia - 12 mars 2009 12:59

...luktar det i  hela trapphuset! Jag blir apsugen både på att äta och på att baka. Här på jobbet fanns ingen jäst så att bara här var ute slutet.  Men jag vet också, det funkar inte att ha det hemma i frysen heller och låta det ligga där.

Tur att röklukten på jobbet tar överhanden av kanelbullsdoft! :-)


Av Mia - 12 mars 2009 01:02

...fångst har tagit slut för idag, klockan är över ett, jag ska jobba imorgon, så jag går väl till sängs med Obama ikväll, i brist på annat sällskap!

Natti!


 

Av Mia - 12 mars 2009 00:42

...mina har gått sönder lite. Ploppen som ligger på näsryggen har gått av. Det funkar men det är inte perfekt.

Det var inte riktigt detta vi behövde just nu, med alla utgifter för tillfället.

Reparation av bilen och sommardäck.

Det är roliga pengar det!

Av Mia - 12 mars 2009 00:27

...har jädrans svårt att förstå att vi inte hinner umgås och hälsa på så ofta.

Grejen är ju den, att vi arbetar så olika helger att det inte finns tid att åka iväg över en helg bara så där.


Våra helger ser ut ungefär så här;

v.1 -Jag jobbar

v.2 -Han jobbar

v.3 -Jag jobbar

v.4 -Han jobbar

v.5 -Vi jobbar

v.6 -LEDIGA

v.7 -Vi jobbar

v.8 -LEDIGA

v.9 -Vi jobbar

v10 -Han jobbar


Enkelt sagt, på tio veckor är vi lediga 2 helger tillsammans och så går det under året. 

Några utav de helger vi är lediga tillsammans vill vi ju vara här hemma själva också samt umgås TILLSAMMANS med de som finns runt oss här och inte bara känna oss pressade att åka iväg.

Det ger mig skuldkänslor och jag kan inte låta bli att känna tvånget att åka iväg. Varför kan jag inte bara släppa det och se till så att vi gör det vi VILL göra? Det är ju vårt liv.... Sånt där har jag svårt för tydligen...





Av Mia - 11 mars 2009 14:15

..ju förstås tagit mig ut på en promenad, men det har inte blivit så...

Xplorer på nätet med lillebror, och nu är det dags att åka och handla.

Det är konstigt hur svårt det ska vara för mig att ta mig iväg på en liten promenad själv.


Om jag köper mig en sådan här, kan jag ju lägga in ljudböcker och lyssna på när jag går, det borde ju locka! Och så har jag en anledning att köpa en utav dem!

Det tillkommer bara en svår existentiell fråga...vilken färg ska man välja? Rosa, lila eller turkos står valet mellan!


 

 Glömde en liten detalj, kanske borde förankra köpet hos maken, vi ska ju spara pengar ju...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards