Alla inlägg under februari 2009

Av Mia - 4 februari 2009 20:14

...nog med att maken blir arbetslös framöver, nu är han dessutom uttvingad på dagtid resten av tiden. Han hatar verkligen att gå dagtid, och mår inte alls bra när han gör det.

Dessutom förlorar han runt 3000 kronor före skatt då han inte får någon ob-ersättning. Inte heller kan man väl hoppas på övertid då de är övertaliga.


Jag kan säga, att det är lite svårt att vara positiv dessa dagar, det känns som allt som kan gå emot oss också gör det....

Av Mia - 4 februari 2009 20:12

...har vi haft här under eftermiddagen/kvällen! UNDERBART! Jag älskar verkligen hur snön bäddar in världen, i ett mjukt ljuddämpande täcke...

Men, det är ju inga minus ute, så det är väl borta imorgon. Jag ska nog ut en kort tur nu, snöterapi ni vet!

   
Av Mia - 4 februari 2009 13:32

....har jag redan för att jag slappar idag igen... Hmm, varför är det så svårt att unna mig att göra det jag VILL göra?? Det är väl något jag måste jobba på också förstås, oj oj oj så mycket att jobba på! *L*

Av Mia - 4 februari 2009 13:24

...just nu är lite svårt. Å ena sidan känner jag mig så vansinnigt lässugen så jag vill krypa ner i sängen och läsa lite (alternativet här är att sätta mig i pysslerummet och SKAPA lite). Å andra sidan har jag lite småsaker som hänger över mig i hemmet. Städa undan lite, diska upp och så skulle jag behöva rensa i mina kökskåp!

Men, jag är ju ledig, har bara mig själv att tänka på idag (maken jobbar) och jag är dessutom ledig imorgon också!
Alltså, boken och sängen segrade, sedan bär det av till Vattenpalatset och lite simning med belöning i relaxen!

Av Mia - 4 februari 2009 12:03

Min vardagslyx den här tiden på året. Jag fick köpa en bukett när jag var och handlade förut. De gör mig så glad! Vita är ovanligt när det gäller mig, det brukar bli andra färger, men så vackra de här var!

Av Mia - 3 februari 2009 20:33

...av dagensfoto inlägg blev det! Nu är jag ikapp! Enjoy!

Nu ska jag springa genom min lista av duktiga fotografer, som finns till höger... 

Ska bli lika skoj som vanligt!

Av Mia - 3 februari 2009 20:26

Matlagning i stora mått... Det blev inget pysslande, vi har gjort storkok idag. Fiskgratäng, Korvgryta, Kasslergryta och Ugnspannkaka. Allt i stora mängder och enligt GI/LCHF. Härligt att ha frysen full igen. Imorgon ska det göras något av en hel del köttfärs och så har jag en stor bit älgkött som ska göras Biff Stroganoff av. En hel massa vuxenpoäng samlade på en och samma dag!

Av Mia - 3 februari 2009 20:21

 Packar ner stickningen för lediga stunder på jobbet. Jag är så kär i mitt mysiga garn. Det blir söta tossor till mig! Nu vill jag köpa MASSOR av garn igen, och ha ett lager hemma... Men jag ska låta bli...
Garnstudio/Drops har många fina mönster på strumpor, sockor och annat vackert. Gratis mönster att skriva ut, eller kanske läsa direkt från datorn.

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards