Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Mia - 8 februari 2009 15:06

Av Mia - 8 februari 2009 14:44

...av Jenny Downham, handlar om Tessa 16 år, drabbad av leukemi och nu lever sin sista tid. Hon skriver en lista, på det som hon vill göra innan hon dör och försöker förverkliga de punkterna.

Det är ett sorgligt tema, och boken är självklart sorglig ibland, men också varm och nästan lite rolig emellanåt. Jag både log och grät när jag läste den. Det är ett lättläst språk, men den är gripande. Det är en tung situation för Tessa, att gå igenom det man gör som tonåring, med allt vad kärlek och relationer heter, och dessutom med cancer som bakgrund. 

Kanske inte en upplyftande bok, men väl läsvärd!

 

Av Mia - 8 februari 2009 14:17

...besökare kanske kommer ihåg att jag tidigare gnällde om ob-ersättningen när vi byter arbetspass med varandra...

Det lönar sig att tjata ibland, för nu har de backat på vår förvaltning, det är klart vi ska få ob-ersättning för den tid vi är på arbetsplatsen nu! Bra det, lite ordning på torpet!

Av Mia - 8 februari 2009 13:39

...deltävligen i melodifestivalen är ju avklarad nu. Jag är inte så säker på vad jag tyckte om urvalsmetoden, men den behövde väl förnyas i och för sig.


Jag är glad att Alcazar gick vidare, den enda låten jag tyckte riktigt mycket om igår. 

af Ugglas har jag faktiskt börjat tycka om på senare tiden, men ärligt talat i mina ögon tycker jag inte att hon har i melodifestivalen att göra...

Jag tittade inte minutiöst på det igår, utan lyssnade på låtarna bara. Får väl försöka leta upp och lyssna på dem igen, och känna efter om det fanns någon mer favorit...

Nu är karusellen igång och det är jättekul!!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards