Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Mia - 13 januari 2009 23:09

...funderar jag på att hoppa på. Jag bara har mina betänkligheter om jag hinner.

Själva utmaningen går ut på att läsa alla böckerna på Bokus pockettopplista under 2009. Nu är det ju inte tio nya böcker varje vecka, en del ligger kvar ganska länge och en del har jag nog redan läst som inbundna böcker.

Det är lite intressant, speciellt nu som min bokcirkel verka lägga ner. Jag har ju inte varit direkt aktiv där, men jag hade nog tänkt ta upp det i år. Lite sent dock! *L*

Det blir kanske ett besök på bibblan i slutet på veckan!


Av Mia - 13 januari 2009 23:05

...kommer jag att få i natt. Jag tittar på TV4 där det handlar om människor som modifierar sina kroppar och det gör de med besked.

Opererar in metallbitar under huden, skär sönder ansiktet för att få ärr, skär upp läpparna för de ska vara splittade etc.

Jag lägger inga värderingar i deras val, men de gör ju det hela utan bedövning!! Det ser ut som det gör jävligt ont, och det är det som får mig att må illa. Han karvar under huden på dem och kör under metallbitar, han trycker ut stora hål ur öronen på dem för att sätta in något slags smycke, han skruvar in skruvar i huvudet...

Att de inte svimmar av smärta, den måste ju vara helvetisk!

Jag brukar inte vara äckelmagad, men det här är på gränsen för mig, jag måste titta bort ganska så ofta!

Av Mia - 13 januari 2009 23:01

... kan man hitta hos Theresan!



Jag gör väl ett försök, testa ni också!

Av Mia - 13 januari 2009 22:17

...ett parti på datorn, ska jag nog ta nu innan jag går och lägger mig, för att varva ner lite!
Det är skrämmande likt brädspelet Settlers som vi spelar med då och då.

Men det ÄR inte samma, det hade ju varit att göra en kopia av något som någon väl har typ copyright på, eller vad det kan heta när det handlar om spel!
Skoj är det i alla fall!


Av Mia - 13 januari 2009 20:54

...kronor fattigare blir vi imorgon! Bilen har varit på reparation och ska hämtas imorgon.

Nu är det bara att hålla tummarna att den går igenom besiktningen i slutet på januari!

Roligare kan man ju ha för pengarna...

Av Mia - 13 januari 2009 15:52

...blev han då, maken min... Från och med tolfte juni är han uppsagd.

Nu ska jag bara smälta det här, gråta lite grand och sedan ska vi lägga upp en plan. Den stora frågan är, hur länge kan vi ha kvar lägenheten, hur länge kan vi vänta med att säga upp den? En noggrann genomgång av ekonomin krävs!

Men det gör ont, riktigt ont. Jag som hade börjat känna ett lugn i vårt liv, en tillvaro som passade mig fint och nu vänds allt upp och ner.


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

Now it's decided, my dear husband looses his job from 12th of June.

Now I have to deal with that, I have to cry a bit and then we are going to make a plan.
It hurts, it really hurts....

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards