Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Mia - 6 januari 2009 19:28

  • Hade du en trevlig jul&nyårshelg?
  • Japp, halvt kaos som vanligt med min familj och släkt men härligt också som vanligt under jul. Nyårsafton jobbade jag hela dygnet så det var väl... lugnt...
  • Fick du någon mysig julklapp och isåfall, vad?
  • Sista filmen om Arn... Jättemysigt!!
  • Har avgett något nyårslöfte?
  • Nej, däremot har jag satt upp vissa mål som jag hoppas nå, och vissa förväntningar som jag har....

  • Frågorna hittar ni hos Maria!

    Av Mia - 6 januari 2009 19:25

  • Vilken är din favoritbok?
  • Lilla huset på prärien-serien, av Laura Ingalls-Wilder. Bland många andra förstås...
  • Vad läser du just nu?
  • Det tolfte kortet av Jeffrey Deaver...


  • Har du något bra boktips?
  • Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Ohlsson...
  • Av Mia - 6 januari 2009 19:17

    ....ska jag börja skriva inlägg på engelska också. Jag har inte riktigt orkat det sista tiden...


    *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

    Tomorrow I will start to write my posts in English again, just for you my friends!


    Av Mia - 6 januari 2009 19:11

    ...värre har det varit här idag.

    Ut på isen igen, förstås med bror, brorsbarn och mamma för lite isfiske och korvgrillning. Vi åkte med en fyrhjuling tvärsöver sjön, där det var lä och skönt, annars hade vi aldrig klarat att vara ute.

    Vägen hem igen, åkte jag och brorsdottern skridskor, men inte behövde vi anstränga oss inte. Den starka vinden blåste oss nästan ända hem, det var bara att glida med, och till och med bromsa ibland när det gick lite för fort!



    Av Mia - 6 januari 2009 19:07

    VINTER




    Så här har vår vinter sett ut idag.... Isfiske!
    Det har det inte gjort hittills vill jag lova!

    Fler varianter på temat hittar ni här!

    Av Mia - 6 januari 2009 19:01


    Solen letade sig fram mellan molnen några minuter idag, den glittrade så vackert i isen.


    (Kolla in alla länkar till Foto 365 till höger!)

    Av Mia - 6 januari 2009 18:57


    Njuter av stillheten och ljusen som värmer både kropp och själ...

    Av Mia - 6 januari 2009 16:02

    ....måste man ju använda sig när man är lite diabetiker...*L*

    Säger jag åtminstone och bryr mig föga om vad folk säger om det. Vi har en SodaStream som mest används till att kolsyra vattnet här, men det har inte funnits mycket lightsmaker till den, men nu har FunLight, ni vet saften som inte är sötad med socker, kommit med tre smaker till kolsyremaskiner.

    Jag köpte apelsin, och det ska bli intressant att se vad den smakar. Vad det är för skillnad på smaksatsen och saften det har jag ingen aning om, men det var ju något nytt jag måste testa.


    Det här är jag

    Kalender

    Ti On To Fr
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28 29 30 31
    <<< Januari 2009 >>>

    Fråga mig

    1 besvarad fråga

    Leta i bloggen

    Det nyaste från mig

    Kategorier

    Favoritplatser

    Bakåt i tiden

    En gång för länge sen

    RSS

    Foto 365

    Vänner


    Ovido - Quiz & Flashcards