Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Mia - 4 januari 2009 22:03

...är det jobb igen, och idag känns det bedrövligt att behöva gå dit...

Men, jag vet ju, bara jag kommer dit är det inga problem, fast idag mår jag inte alls väl över tanken.

Det kan nog bero på att maken och jag nu har jobbat så tvärt emot varann igen, och han går av i morgon bitti när jag åker till jobbet, och det gör nog att det känns extra trögt.

Lika bra att gå och lägga sig snart, så det blir morgon och jag kan gå iväg till jobbet och komma hem efter ett dygn! *L*

Av Mia - 4 januari 2009 21:50

...är vad vi har ägnat oss åt hela helgen, jag och mina brorsbarn. Ibland med deras far, ibland med deras farmor.

Så här mycket har jag inte varit ute i frisk luft på evigheter, jag känner mig så frisk och kry nu! *L*

Igår sov jag över hos dem, hör och häpna, det finns ju de som misstycker när jag gör det, även om "de" inte ens är på samma ställe.

Det var mysigt, på kvällen lagade vi mat, vi gjorde tvålar, såg på Körslaget och spelade BUZZ.

Pappan deras var riktigt sjuk, så jag tror han tyckte det var skönt att få lite avlastning.

Idag var vi på isen igen (jag börjar bli riktigt stabil på skridskorna igen!) och sedan spelade vi lite spel och bakade kakor.

Nu är jag trött, så trött... Det tar på krafterna att umgås med barn och vara ute så mycket.

Jag får ångest dock, för jag sitter här framför tv:n och ser på film och surfar på nätet.

Varför? Jag har varit så aktiv hela helgen, och ändå kan jag inte tillåta mig att sitta här några timmar med gott samvete, när jag har så mycket annat jag kunde/borde göra. Framför allt göra ett röj i lägenheten... den börjar bli lite rörig igen efter att julen har lämnat oss.

Jag känner mig inte tillräckligt alert för att göra det där, utan sitter ändå här, kan jag då inte sitta här och njuta av att jag är ledig? Det är konstigt det....

Här är en del av vår härliga dag!



Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards