Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Mia - 3 januari 2009 16:21

...skridskorna igen, halva dagen! Tillsammans med brorsdottern, medan brorssonen var och spelade fotboll. Det är otroligt hur mycket folk som tar sig ner till vår lilla sjö, när isen har lagt sig. Idag stod det runt 30 bilar på den lilla gräsplätten brevid.

En del hade gjort det som ett företag måste jag säga, kärra med stor grill och trädgårdsmöbler minsann. Det är avancerat det!
För mig är det lite överkurs. Ett par vedträn, en spark och lite korv och bröd, det räcker, men de såg ut att ha det mysigt i alla fall.


Nu är jag hemma en sväng, hämtar upp maken, sedan åker vi till bror och lagar lite god mat. Jag sover nog där i natt... tror jag... Maken jobbar hela natten och då kan jag ju passa på att vara hemifrån! *L*


Imorgon blir det bandy. Hoppas jag!

Av Mia - 3 januari 2009 01:07

...år blir kärleken i februari, och vad ger jag honom i present då? Det får inte vara för dyrt, inte i år.... Det ska vara något han tycker om, något som jag tycker är speciellt... och hur lätt är det?

Jag funderar varje dag på det, och kommer inte fram till något!

Av Mia - 3 januari 2009 00:13

...är vi. Det är klart, Kejsarinnan måste nog lämna in innan vi skaffar hund, hon skulle aldrig tolerera att någon annan kommer och inkräktar på hennes domäner, och vi hoppas att hon lever och mår väl i all evighet egentligen. Vad vore vårt liv utan katten som styr oss som Kejsarinnor brukar göra med sina undersåtar.... Usch, det vill jag inte ens tänka på, även om hon är oerhört billig emellanåt.


Men, hur väljer man hundras? Hur kan man veta vilken ras som passar en? Jag kan ju knappast läsa igenom alla raser för att se vad som kan passa in i vårt liv. Något slags urval måste vi ju ändå ha, innan vi börjar läsa, det lär bli många raser att ta reda på fakta om ändå.


Ett konstigt test på nätet sa en gång att jag skulle ha en Grand Danois, och det kan jag säga, det kommer inte ens på tanke. Inte för att jag vet mycket om den, utan för att den är STOR! På tok för stor för att ha i vår lägenhet.


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards