Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Mia - 1 januari 2009 19:43

....efter maken min gör jag...

Det är tråkigt att sitta här hemma alldeles ensam, när man borde varit på "dagenefternyårsbaluns" men både värdinna och gäst blev sjuka ju! :-(


Jag har varit så taggig och stickig det sista hemma, och jag har väl tänkt att försöka göra något åt det, men för att karlskrället ska märka det måste han ju vara hemma ju! Hemma och ta hand om mig som känner mig hängig!

Av Mia - 1 januari 2009 18:35

...är det något man kan använda bloggen till tro? Om nu mina mål under 2009 är att bli mer tillfreds med det jag har och att lära mig leva här och nu, då kanske en tacksamhetsdagbok kan vara något?

Att varje dag skriva 3 saker som jag är glad och tacksam över i ett offentligt rum så att säga?
Hmmm, jag får fundera lite över detta...


Av Mia - 1 januari 2009 18:26

...inte om jag tycker att jag mår bättre precis, men det blir väl bra att skylla på sjukdom och sitta framför tv/dator och slappa *L*

Nu ska jag ta mig en liten bloggrunda, hos mina vänner. Har varit lite dåligt med det över jul!

Av Mia - 1 januari 2009 13:14

...är det något ni ger?
Jag försöker låta bli, men som alltid hoppas jag att nästa år ska bli bättre på vissa punkter. Vikt, hälsosammare liv och sånt.


Igår dock, satt jag och funderade på vad jag skulle vilja jobba på under nästa år, och kom fram till att det främst är att stanna upp i nuet, njuta av det som är här och nu och inte bygga mitt liv på planering, fullspäckad planering och väntan på det som ska komma.

Att vara här och nu, det är jag inte så bra på. Jag har svårt att se vad det är som är bra för tillfället, vad jag har att vara tacksam för, det positiva som händer.

Nej, jag föredrar att se det som inte är så bra, det som jag inte får eller når, det som inte blir som jag önskar. Jag väntar och väntar på det som ska komma att jag glömmer att uppleva det som händer just nu!
Japp, det är mitt löfte, jobba på de grejerna.


Och att träna mig på att säga nej säger min make... vi får väl se på det! *L*

Av Mia - 1 januari 2009 13:08

...väder ute, ledig hela eftermiddagen, nyårmiddag hos väninnan.... härligt om det nu inte var så att jag är SJUK! Jag känner mig hemskt hängig, ont i halsen och mår apa.

Tagit lite tabletter nu och mår bättre, men imorgon vill jag må BRA!
Skridskoåkning med syskonbarnen på sjön under förmiddagen, och födelsedagsfirande hos väninnan på eftermiddagen. Det vill jag inte missa ju!

Kryper ner i sängen och kryar på mig hoppas jag!!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards