Alla inlägg under oktober 2008

Av Mia - 22 oktober 2008 18:47

...är en serie jag aldrig brukar se, men av en händelse bläddrade jag förbi där idag och vad skådar mitt norra öga för skådespelare i dagens avsnitt, jo "the sexiest man on earth" (jaja, efter maken min förstås *L*)



Jag är fortfarande lite putt över att de valde att inte komma till Sverige på sin turné i år... De borde ha tänkt på mig ju!


Av Mia - 21 oktober 2008 16:24

...kunde jag glömma!!

Sötaste, raraste, gulligast brorsdottern fyllde ju igår! Måste hasta mig till telefonen och gratta i efterskott!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

How could I forget?  Sweetest, cutest niece had her birthday yesterday! I have to run to the phone to wish her happy belated birthday!

Av Mia - 21 oktober 2008 16:08

...så glömmer jag av vad mycket jag har att vara lycklig över!

Men faktiskt senast igår, kände jag mig så glad över mina vänner. Två av dem hade jag "lunch-symöte" med, och det är så skönt att träffa dem som man kan vara sig själv med, som man kan skratta med, öppna sig för och bara vara den jag är. Jag är så tacksam och glad över dessa tillfällen!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

Sometimes I forget how much I have to be grateful for! But, in fact, yesterday I felt so happy for my relation with my friends. I hade "lunch-and-sewing-date" with two of them and it feel so good to meet those who I can be myself with, who I can laugh with, open myself too and just be me! I am very happy and grateful for those moments!



Av Mia - 21 oktober 2008 13:48

...att ladda upp lite bilder. Jag har ju inte något bildbehandlingsprogram på den här datorn än som jag kan, så vi får väl se hur detta blir.... Jag har använt något som följde med Officepaketet tror jag...


Iaf, jag var en dag ute med min bror, när han jagade älg och fotade lite med min mobilkamera, därav den inte helt perfekt kvalitéten på fotona.

En riktit härlig höstdag var det!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

Some photos from a day when I was out with my brother in the wood for some "elk-hunting". It was such a lovely fall-day!


Under väntan på älgen vad jag ju tvungen att fotografera omgivningarna.

Waiting for the elk, I had to take som photos of the environment.






En jägare och hans hund i morgonljuset. Hon är så söt lilla Raisa.

A hunter and his dog in the morninglight, the cutest little Raisa.


Kallt och frostigt var det för jägarna på väg mot passen.It was rather cold outside that morning.
Av Mia - 21 oktober 2008 13:14

...november kommer årets upplaga av Amelia Jul ut! HURRA! Julen närmar sig med stormsteg! Allers jultidning är redan släppt och igår åt jag pepparkakor och drack julmust! Tända ljus, mörkt ute och det var bara snön som fattades för att det skulle bli komplett julkänsla! *L*

Fast, jag vill inte ha snö riktigt än, om en månad är lagom!


Av Mia - 21 oktober 2008 13:02

...var det ju gympa igen, två gånger i veckan, och det är inte med glädje direkt jag går dit, utan för att jag vet att jag så väl behöver det.

Men jag är så imponerad av två tanter där, båda är över 80 skulle jag tro och de är med i princip varenda gång, med så stort engagemang! Tänk om jag vore sådan! En av dem hade under en period bandage på ena handleden, men inte stoppade det henne. Själv hade jag nog tagit det som en utmärkt ursäkt för att inte delta...
När kommer jag till det stadiet där jag tycker att det är kul? Skönt är det ju när jag är klar och kommer hem, men innan?


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

Yesterday, I was at my exerciseclass, it is twice a week, and I can't say that I do it with happiness.

I am very impressed by two old ladies there, both over 80 years I think and they are joining every time with pleasure, and I wish I could be like them. One of them had bandaged her hand for a while, but that didn't stop her. If it would be me, i would have taken that for an excuse not to be there....

When do I come to the point where I think it is fun! It is feeling good when we have finished and I am back home but before that??

Av Mia - 20 oktober 2008 23:44

...mycket bloggat av mig inte! Det har varit lite mycket den sista veckan, men det lugnar sig nog nu!
Det måste väl glädja er alla, om jag bloggar mer igen? *L*


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

It hasn't been much postet by me here lately. It has been a lot going on the last week, but I think it will calm down now.

Isn't it make you all very happy, if I blog more again! :-)

Av Mia - 18 oktober 2008 11:38

...vad ska jag hitta på idag då? Ta en promenad? Röja upp? Diska? Jag tror jag först spelar lite spel på nätet och sedan ska jag nog bege mig in i min pysselverkstad. Dels för att röja undan lite och sedan är det hög tid att sätta mig med julkorten ju! Det är många som ska göras....

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards