Alla inlägg under september 2008

Av Mia - 6 september 2008 21:40

...i långa rader!!

Kvällen tillbringar jag i sällskap med Kapten Jack Sparrow!

Jag älskar filmerna "Pirates of Caribbean" så jag passar väl på att njuta nu också, även om vi har filmerna hemma i hyllan själva!

Johnny Depp är underbar i de här filmerna!

Om man nu gillar äventyr!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*    

 

Hordes of pirates today! This evening Captain Jack Sparrow is my company.

I love these three "Pirates of Caribbean" movies and I enjoy this today, even if we have all the movies in the shelf back home!

Johnny Depp is just great in this movies!


 





Av Mia - 6 september 2008 19:40

...mig för att jag missar den stora scrap- och stämpelmässan i Göteborg! Åh, vad jag hade velat vara där, men vår ekonomi tillåter inte det precis så här inför Cypernresan....

Och inte vill jag åka till Göteborg utan att köpa något, det känns ju meningslöst! 

Försöker intala mig att Cypernresan blir oerhört mycket bättre än någon stämpelmässa, men idag känns det lite trist....


Av Mia - 6 september 2008 15:56

... till pysselrummet, ska hämtas hos svärföräldrarna nästa fredag! Då ska jag ÄNTLIGEN få ordning på rummet....tror jag...

Först måste jag slänga ut allting, tvätta golv och fönster som hamnat ganska mycket efter all annan städning i lägenheten, men sen då ska jag organisera, plocka in och göra i ordning, och när det är klart, då kommer jag att bo där och skapa, skapa, skapa... Massor! Jag hoppas det blir så i alla fall...


Vi stämplade igår, mamma, moster och jag och det kändes att det var länge sedan! Jag känner mig så inspirerad, av alla duktiga skapare på nätet!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*    

 Next week we are going to my husbands parents to get a cabin as I am going to have in my craftroom. Then I will organise everything and get things in the cabin and after that I will start to create, create, create... It must be much  more easy when I have things in order, don't you think?

 

I got so much inspiration to make things, from all those talented crafters on the web!


Av Mia - 6 september 2008 15:21

...har jag precis gjort...


Jag har smockat i mig ett wienerbröd, och jag har ingen aning om varför egentligen! Det bara liksom låg där och lockade, fast jag inte var ordentligt sugen slank det ner. Och dessutom hade det räckt att äta en liten bit, då var jag egentligen nöjd.

Happ, så är det!

2 veckor på strikt LCHF/GI, utan minsa sött och oerhört lite kolhydrater, åker jag dit på ett jävlawienerbröd! Men nu är det gjort, så direkt är det att gå tillbaka till dieten.

Det var INTE värt det!


Av Mia - 4 september 2008 12:38

...kilo minus är det nu!

Helst vill jag ju att det ska ramla av i takt med ett kilo om dagen förstås, men man kan inte få allt man önskar!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*    

 

Now I have lost three kilos and I am so happy about it! 

 

Of course I want it to go quicker, like one kilo a day, but w can't get everything we wish for!

Av Mia - 4 september 2008 12:35

...funkar det här på Blogga Gratis idag, åtminstone för mig! Jag blir så trött på att saker inte funkar...

Av Mia - 4 september 2008 11:11

...agenda är som den igår med vissa förändringar...


~ Köra mamma till sjukhuset

~ Fixa höstplantering på graven

~ Göra ett par "storkok"

~ Städa upp hemma (delvis gjort)

~ Sy kulpåse med brorsdottern

~ Fortsätta röja i arbetsrummet

~ Skriva ut och posta massa brev

~ Borsta katten

~ Stick-café i kväll


Tja som ni ser blev det inte så mycket gjort som jag hade hoppats på igår. Av någon anledning tar det där städandet hemma mycket längre tid än jag tror. Som du sa Helén, troligen för många sidospår!
Jag tar i en bok som ska ställas in i bokhyllan,

ser att böckerna där är oerhört dammiga,

dammar av,

och inser att jag måste organisera om lite för att böckerna ska få plats,

och så hittade jag en ljuslykta som jag ska ställa i ett fönster,

men oj så torra blommorna är,

jag måste vattna,

men när jag kommer ut i köket upptäcker jag att diskmaskinen är klar,

och ska plockas ut,

fast det är väldigt rörigt i ena skåpet,

där måste jag plocka ut och ställa in på nytt...

 ...och så kan jag hålla på typ hela dagen. Det blir inte mycket klart på det viset.


Men nu ska jag först duscha och sen ska jag se Hem till gården! *L*


Av Mia - 3 september 2008 09:24

....agendan idag:


~ Köra mamma till sjukhuset

~ Fixa höstplantering på graven

~ Göra ett par "storkok"

~ Städa upp hemma

~ Sy kulpåse med brorsdottern

~ Fortsätta röja i arbetsrummet

~ Skriva ut och posta massa brev

~ Borsta katten


Jag är väl som vanligt glad om jag får gjort hälften av det jag skrivit upp!


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards