Alla inlägg den 19 september 2008

Av Mia - 19 september 2008 22:41

...ikväll är lite svårt....

Ska jag tillbringa den med den här mannen?


Eller den här boken?


Filmen har jag sett ett antal gånger, men den var bara bra första gången jag såg den. Boken funderar jag om jag ska ta med till Cypern. Jag har väl läst kanske 100 sidor och än tycker jag inte alls lika mycket om den som jag gjort med de tidigare två...

Hmmm, som sagt, svåra beslut idag! *L*

Av Mia - 19 september 2008 19:28

Finns hos Maria!


1. Pratar du mycket i telefon?

Inte så mycket som jag gjorde förr, det blir mest korta samtal till mamma och så. Men visst, ibland kan jag ha maratonsamtal, men, nej, jag pratar inte så mycket i telefon.


2.  Vem använder telefonen mest i din familj?

Vem pratar över lag mest i vår familj? Jaja, det är klart att det är jag!


3.  Har du lätt att lära dig telefonnummer utantill?

Ja det har jag nog, men mobilnumren slår jag aldrig så det finns ju inte en chans att lära sig!

Av Mia - 19 september 2008 19:20

...jag jobbar i är en riktigt skitkommun ibland. Ja, just i detta fallet kanske det är likadant i alla kommuner men jag blir så trött...

Nu visar det sig att om jag byter med en kollega och tar dennes helgpass, medan den tar ett pass för mig på vardagen, då får jag inte någon ob för helgen. Nej minsann, det är bara om arbetsgivare säger till mig att byta som jag får de pengarna. Så att jag jobbade tre helger i sträck, syns ingenting alls på min lön nästa månad. Kul! 

Nej, det får vi lösa själva.... Hur svårt kan det vara, det är ju samma jä...la pengar som bara ska till olika personer...

Visst, jag blev ju ledig när vi ska åka nu och det är ju iofs bra, men det känns surt att jobba 24 timmar på en helg och inte få något för det.

Det känns inte helt ok att kräva min kollega på pengar för det heller... Men, det lutar åt att vi gör ett likadant byte längre fram, fast tvärtom, hon tar en helg för mig och jag tar vardagspass för henne...


Men jag är ändå sur på kommunen... Ett tag.... Och min nya chef ger mig inte helt bekväma vibbar heller. 

Ojojoj, hur ska det här året bli!

Av Mia - 19 september 2008 19:06

... här i stan är bara så bra! Vår kamera var lovad hit senast i dag, av Nikon, efter att vi har ringt fem gånger och stött på. Idag ringer maken till Expert, men inte då. När de i sin tur ringer upp Nikon visar det sig att den ena vet inte vad den andra har gjort på det stället, eller rättare sagt, tror den ena att den andre har gjort det. Dom borde fasen i mig bjuda oss på reparationen när de slarvar så! Max tre veckor trodde Expert när vi skickade i väg den, men så hamnade den här och där på Nikon och ingen visste något där...  Well, well, så trots att vi inte köpt vår kamera på Expert, lånar de ut en kamera till oss inför resan! Hurra! Är så nyfiken på vad det blir för någon dock. Jag vill ju ha en i samma klass, så jag har någon nytta av den, annars kan jag ta med vår kompaktkamera.  Så imorgon går vi och hämtar vår lånebebis, och sedan får jag väl tillbringa flygresan med att läsa manualen! Hoppas vi får en bra kamera nu då!!
 *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*   Our camerashop here in town is fabulous! Even though we didn't buy our camera there, they are lending us one to our trip, since Nikon has failed to send our back in time, even if it has been fixed for weeks. Someone thought that someone else did it and there our camera is! We have been calling five times and they have promised everytime that it is going soon, soon. Well, that didn't happen!I think I have to spend the flight down with the manual to the camera! :-)

Av Mia - 19 september 2008 16:41

...är det med mig egentligen. Den sista tiden har jag varit irriterad, sur och grinat för minsta lilla. Det är inte likt mig riktigt. Jag gråter sällan, jag är mer explosiv än sur och grinig och jag är definivt inte den som går runt och är grinig en längre tid.

Nej, något skumt är det som händer med mig. Jag känner mig inte nere eller ledsen heller utan jag är ganska glad. Det låter konstigt att vara sur och grinig men ändå glad, men på något sätt är det så... 


En vecka på Cypern borde väl kunna återställa min balans! *L*

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards