Alla inlägg under augusti 2008

Av Mia - 5 augusti 2008 00:03

...mötte jag på väg hem till mamsen.

Fem svarta grisar trippade ut på vägen och stod så fint där. Jag saktade in, ville inte köra på någons små husdjursgrisar, men när jag kom närmare insåg jag att det nog faktiskt inte var några små husdjur utan helt enkelt VILDSVIN!
I vår lilla skog hemma!
Jag blev chockad och helt irrationellt ganska skraj!
Jag menar, vad kunde de göra mig i bilen? Man det var väl förvåningen som gjorde det. Men jag hade sinnesnärvaro att plocka fram mobilen och fota.


Inte nog med att vi har både varg och lodjur springandes i skogarna runt, en och annan björn har också passerat sägs det, ska vi dessutom behöva ha vildsvin där också!
Hmmm, undra jag om jag kommer våga gå ut i skogen och plocka svamp i höst! ;-)


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

When I went home to mum today, I met those pigs on the road. I thought it was runaway-pigs from a farm, but I realised it was wildhogs! I must admit I got a bit scared, since we are not used to meet those in our forrest! I shouldn't be of course, since I was in the car, and what could they do to me in there?

Wolves and lynxes are also running around, and a few bears have passed too. I wonder if I dare to go on a mushroom-hunt this year! ;-) 

Av Mia - 3 augusti 2008 22:17

...är ju på intågande märker jag. Jag måste nog erkänna, att jag tycker det är både mysigt och skönt att det blir mörkt framåt tio på kvällarna nu. Äntligen kan jag tända mina älskade ljus igen!
Värmen får gärna, gärna stanna, och det behöver inte bli mörkt förrän runt tio, så som det är just nu är alldeles utmärkt, tack!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

The darkness is on its way back I can tell. But I must admit that I find it both cosy and nice that it is getting dark around 10 in the evening. I can finally light my loving candles and tealights again!

The warm weather I would love to keep, and I don't want it to be dark before ten, so it is perfect like it is right now!


 



Av Mia - 3 augusti 2008 12:37

...kände jag i morse när jag vaknade och det regnade! Skäms lite för att säga det, men så kände jag...

Och nu framåt dagen tittar lilla solen fram igen, och jag känner det där lilla stinget av tvång att ta sig ut i solen, kanske till badet, för vem vet, det kanske är den allra sista dagen med fint väder denna sommaren. Det vet man aldrig! 

Av Mia - 2 augusti 2008 14:42

...är det den 3:e augusti imorgon och då kommer kusin med lilla Ella (och sambo förstås) hem till Sverige för två veckors semester! Åh så kul att se dem igen!!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

FInally it is august the third tomorrow, and my cousin is coming home for some weeks of vacation! I am really looking forward to see them and especially little Ella again!


Av Mia - 2 augusti 2008 13:32

...foton från vår bröllopsdag. Känns skumt och hemskt att lägga ut bild på sig själv, men ok, jag gör det väl för en gångs skull! *L*

Det blåste som ni ser, så fisyren är inte vad den borde vara!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

Here are some more photos from our weddingday. I don't feel comfortable to show photos of me, but for once I do it anyway. It was rather blowy as you can see, so my hair became a total mess! 

 


 

 

Av Mia - 2 augusti 2008 13:05

...till en långresa ska vi börja med i det rödaste rappet.

Det finns så många ställen som vi vill åka till, men nu tänkte vi nog försökta rikta in oss på en härlig sol och badsemester.


Maldiverna, Sechellerna, Mauritius, Hawaii, Barbados, Bahamas....

Maldiverna ligger på 1:a plats just nu!

Det ser väl inte helt illa ut?

Men först ska vi åka till Cypern, och jag längtar så mycket efter att få komma iväg! 

  

(Bild lånad från Fritidsresor)


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

As soon as we can, are we starting to save money for a long trip! There are so many places to go, but at the moment the Maldives are number one! What do you think?

But of course, first we are going to Cuprys in September and I am really looking forward to it! 

Av Mia - 2 augusti 2008 12:22

...bestod av lila kallor och lite "gräs", en enkel och stilren bukett. Precis vad jag ville ha!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*             

This is the bouquet I had during the wedding!         




Av Mia - 1 augusti 2008 16:36

...söndag kommer jag att försöka redigera och lägga ut lite bilder från bröllopet, om någon är lite nyfiken! Kanske till och med en bild på oss, det hör inte till vanligheterna!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*            

This Sunday I will try to post some photos from our weddingday, if anyone is curious. Maybe even a photo on us, that is not very common on this blog! *s* 



Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards