Alla inlägg under augusti 2008

Av Mia - 14 augusti 2008 22:38

....bär det iväg igen, mot Avesta och Fagersta i morgon bitti. 4.15 hämtar de mig, pust...

Jag kan inte påstå att det känns särskilt kul att åka så tidigt, men tävlingarna börjar klockan 8, och de inbitna vattenskidfantasterna vill vara på plats så fort de börjar.
Några av dem åker fortfarande skidor, några har pensionerat sig, men de är fortfarande engagerade!

Jag, ja jag tycker väl att det är kul att se, men själv har jag aldrig åkt. Jag har mest agerat åskådare och sjukvårdare under tävlingar och även under träning när det har behövts!  *L*


Så, vi ses väl nästa vecka, då kanske jag bjuder på foton från utflykten till kusten idag och säkert lite vattenskidbilder! Spännande väl! *asg* 


Av Mia - 13 augusti 2008 22:16

...känner jag ett styng av de där jobbiga sakerna som ligger på lur och väntar på mig, men jag vägrar, verkligen VÄGRAR att ta in de känslorna!
Jag är så glad och lyckig just nu och tänker inte låta något komma in och störa mig just nu, inte på ett bra tag.

Vad sägs om nästa vecka? Då kanske jag kan börja ta itu med sånt som inte är så roligt och positivt, som gör att jag blir störd i min glädje. Men inte nu, definitivt inte nu! 

Av Mia - 13 augusti 2008 21:57

...gör det bort i kanterna, åskan vandrar närmare, undra om den ska ta sig ända fram denna gång.

Jag är fascinerad av skådespelet blixtrar och åska, men den är ju lite skrämmande när man tänker på vad den kan göra.

Respekt känner jag för den, mer än rädsla.


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*      

I can hear the thunder going around, long way from here. Wonder if it will arrive here too?

I am fascinated by the thunder and lightning but I also know what it can do.

Respect is what I feel for it, more than I feel scared. 



Av Mia - 13 augusti 2008 19:28

...och allmän förändring vill jag göra i vår lägenhet! Tyvärr får vi inte måla väggarna för vår hyresvärd, och troligen kommer de inte att tapetsera om förrän om många år... antar jag.

Vi skulle ju kunna tapetsera om, men jag tycker det är för dyrt, när det inte är vår lägenhet utan hyresvärdens....

Vår lägenhet är GUL!! Jag har inget emot gult, men när den finns i både hall, vardagsrum och arbetsrum då är det jäkligt tråkigt!


Så, nu sitter jag här och funderar hur jag ska kunna flytta typ 700 böcker från vardagsrummet. Var ska jag göra av dem? Arbetsrummet är helt uteslutet, hallen tror jag det ser stökigt ut och den är jag nöjd med som den är möblerad, återstår gör bara sovrummet.

Där kommer inte alla bokhyllorna få plats, ska jag då dela upp dem, och förvara en hylla i vardagsrummet tillsammans med vitrinskåpet?

Ska jag behålla hyllorna i vardagsrummet, måla skåpen vita och köpa dörrar till dem för att få ett lugnare intryck? Men då kan jag inte möblera om där som jag skulle vilja göra.... 

Hmm... det är mycket att fundera på måste jag säga....Jag trivs inte 100% som det är just nu.

Maken (ja, Helén, jag tränar intensivt på att få in det naturligt! *L* Värre är det med mitt efternamn!!) är inte helt sugen på att bära runt möbler och böcker! 

Av Mia - 13 augusti 2008 17:45

 ...lilla kusinbarnet Ella igår, igen. Hon var ju förstås med på festen, alldeles ljuvligt charmig, men då hade jag liksom inte så mycket tid att vara med henne.

Igår var jag uppe och hälsade på, men då fick jag inte plats att vara med henne. Mina brorsbarn är helt galna i henne, så de tar den platsen!
Men lite fick jag gulla och gosa med henne. Hon är mycket mer kavat nu, än när vi var i Edinburgh och hälsade på, men å andra sidan var hon sjuk då också. 

Vi blev kompisar där också, men först efter att jag hade mutat henne med banan! *L*


 *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*     

Yesterday I went to visit my cousin and her daughter little Ella, as they are soon going back home to Edinburgh again, I wanted to meet her.

She was of course invited to the party we had last Saturday, but I couldn't really find the time to play with her.

So yesterday I tried to play with her, but my brothers kids adore her, so I did'nt get the chance! Well, I finally got the opportunity to play with her and hug her. She is much more brave now than she was when we visited in Edinburhg, but then she also was sick. We became friends there too, but first after I had bribed (?) her with banana!

Av Mia - 13 augusti 2008 16:49

...våra gäster förstås, hade festen blivit intet!
Det var allra mest släkt, ett par av mina bästa vänner samt vänner till mina föräldrar och det känns sannerligen som en gåva att få dela denna dag med dem. Med all sin glädje, sina lyckönskningar och sina allra mest festliga sidor, bjöd de på lekar och spex, en häftig tavla målad av alla gäster och framförallt bjöd de på sig själva så vi fick en kanonkul och minnesvärd fest att ta med i våra hjärtan!


Själva vigseldagen var alldeles fantastisk, med bara min mamma, bröder och brorsbarn med under själva ceremonin, som förrättades av en av de raraste farbröderna i hela staden. Pensionär är han, men kom gärna in och vigde oss förstås! *L*

Han, min mamma och jag hade mer än en tår i ögat, min nybilvna man är väl inte någon större tårfällare precis, men verkade ändå lite tagen av det hela. Vi hade valt ut några dikter som vigselförrättaren läste, och han läste även upp några rader han själv hade letat upp.

Det hela kändes ganska overkligt, ofattbart, överväldigande men så fantastiskt härligt och jag kände mig så otroligt lycklig hela dagen.


Nu har vi tagit vårt förhållande ett steg till, och det känns alldeles underbart, naturligt och självklart.

Det är ju vi, vi som ska leva resten av vårt liv tillsammans! Allt annat vore omöjligt!


Efter själva ceremonin gick vi ner till vår vackra park alldeles vid Vänern, där vi tillsammans satt några timmar, drack champagne och åt frukt och choklad. Solen sken, det blåste och vi fotade!

Mina mostrar kom ner och överraskade oss med riskastning och glädetårar!

Kvällen avslutades med familj och lite släktingar på restaurang, och dagen var precis så där underbart intim och härlig som vi ville ha den.

Den är ett vackert och glädjande minne för resten av vårt liv, och resultatet är förstås det bästa, att vi nu är man och hustru! *L*



Det enda som saknades var förstås pappa, han fanns i mitt hjärta hela dagen.
Det gör han alltid men mer påtagligt denna dag än andra.

Jag hade så innerligt gärna delat denna dag med honom, men jag hoppas av hela mitt hjärta att han finns med oss ändå...

Av Mia - 13 augusti 2008 16:41

...bara visa lite bilder på min dukning från (bröllops)festen vi hade i lördags.

Så stressad och nervös jag var innan, men så bra det blev. Alla vi har pratat med efteråt hade jättekul, gamla som unga, nyktra som mindre nyktra... 

Jag var så glad hela kvällen, så lycklig och så överväldigad över hur glada folk verkade vara för vår skull!

Allt klaffade så perfekt, men festen hade inte gått ihop alls, om vi inte fått så mycket hjälp av snällaste mamman och rara mostrar K & L, i köket och med städet efteråt.

Ett par timmar efter att gästerna hade anlänt kunde jag koppla av och vara bara social och trevlig värdinna!



 

Av Mia - 12 augusti 2008 13:12

...blev jag för ganska länge sedan av sötaste Helén!

Jättekul, och nu ska jag få till några svar också!


Tre saker jag gör när jag vaknar:

*Tittar på klockan

*Går på toaletten

*Matar Kejsarinnan


Tre saker jag måste ha under dagen

*Mobilen

*Något att äta och dricka

*Gos med make och Kejsarinna


Tre personlighetsdrag på mig:

*Glad

*Explosiv

*Pratig


Tre saker jag gärna ägnar mig åt:

*Surfa på datorn

*Pyssla (stämpla, sy, scrappa, brodera...)

*Skriva brev/mail


Tre saker jag är rädd för:

*Spindlar

*Att nära och kära inte ska få behålla hälsan

*Höjder


Något jag drömmer om:

*Utöka vår lilla familj

*Resa så mycket jag vill

*Förlora ett antal kilo och bli friskare


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Three things I do when I wake up:

*Look at the clock

*Visit the toilet

*Feed the Empress


Three things I need during the day:

*My mobilephone

*Something to eat and drink

*Cosy moments with my husband and Empress


Three sides of my personality

*Happy

*Explosive

*Talkative


Three things I like to do:

*Surfing the Internet

*Crafting (sewing, scrapping, stamping, embroidery...)

*Write letters and emails


Three things I am afraid of:

*Spiders

*That my near and dear ones will loose their good health

*Heights


Somethings I dream about:

*Having a bigger family

*Travel as much as I want

*Loosing weight and get healthier






Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards