Alla inlägg under augusti 2008

Av Mia - 26 augusti 2008 21:06

...sista svenska badet för säsongen var det kanske idag. Inte för att det har varit kanonvarmt ute idag, men solen sken lite och mamma, moster och jag var badsugna.
Det var faktiskt inte så kallt i vattnet, vi var i åtminstone en kvart, innan vi hade lust att gå upp! Nu känner jag mig så där lite lagom sval, så jag kan kura i soffan under en filt!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*    

Maaybe it was the last swim for the summer today! At least here in Sweden! It hasn't been exaclty hot outside today, but the sun was shining and my mum, aunt and I just felt for a "bath" in the lake!

It wasn't really col in the water, I think we were in for at least 15 minutes before we got up! Now I feel just exactly as cold as I can cuddle up with a blanket in my sofa! 

Av Mia - 24 augusti 2008 21:31

...framför alla båtnamn hittade jag då vi var på kusten förra veckan!
Så E & C, ska vi någonsin döpa något så är detta namnet som gäller!! :-)


 


Nu ska jag frossa i lite räkor och aioli, sedan blir det sängen här på jobbet. Tanken är den iaf, man vet aldrig, jag kan bli sittande vid datorn nu också... Eftersom själva "arbetet" lagt sig för ett tag sedan...*L*



      
Av Mia - 24 augusti 2008 21:09

...till lillebror som satte sin sista tenta, ska nu bara lägga fram sitt exjobb och sedan är han klar! Färdigutbildad...vad det nu kan heta...teknisk logistiker? :-)

Nu ska han väl bara söka jobb över hela Sverige. Hade jag fått bestämma hade jag begränsat den delen till Västsverige, men storasyster får nog inte bestämma alls...

Han har redan sökt ett arbete i Uppsala och det tycker jag är LÅNGT borta....


Av Mia - 24 augusti 2008 20:48

...har jag blivit. Mer än i den där som jag är gift med då! *L*


Webbutiken Inreda, har fått in underbart porslin från Rice, och jag kan säga, jag vill ha ALLT!! Romantiska pastellfärger, lite shabby, lantligt och alldeles ljuvligt!


 

 AJ LÖV!!!


Av Mia - 24 augusti 2008 20:36

...hem gör jag, hem till Maken, borgen, Kejsarinnan...

Jag har varit hemifrån sedan halv elva i fredags förmiddag, och kommer inte vara hemma förrän i morgon vid två-tiden kanske.

Igår var jag ju uppe hos mamma och valde att sova över där efter att syskonbarnen hade bönat och bett att jag skulle sova där med dem. Hon var barnvakt alltså.... Jag har oerhört svårt att stå emot dem... Så har jag jobbat resten av helgen. Imorgon har vi syträff hos väninnan C efter jobbet. Det ska bli roligt att komma igång med dem igen faktiskt, men lite sorgligt också, för det innebär höst.....


Helèn, det är nog sant, lite för lite vätska idag gör inte saken bättre. Har nu kastat i mig en hel del vatten, så får vi se om min huvudvärk försvinner! 


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*     

I am longing home, home to my husband, to my home and the Empress. I have been away from home since half past ten on friday morning, and will not be home until after two tomorrow afternoon. 

I slept at my mothers place last night, since she was watching my brothers kids, and they begged me to stay with them, I can't say no to them....

Tomorrow our sewing-dates will begin, at my friend C:s place. It is fun that they are starting again, but it is also a bit sad, since it means it is fall soon...


Av Mia - 24 augusti 2008 19:03

...var vi på igår, älskade maken, snällaste mamman och syskonbarnen Solstrålar, men det gick väl sådär. Karl Johan hittade vi många, och de var i fint skick, kantarellerna blev dock inte så många alls...

Jag är lite känslig mot soppar, tycker att konsistensen på rören blir lite läbbiga när man steker dem, men tar man bort dem funkade det fint! Första gången på typ tio år som jag åt det! Gott var det, hoppas bara att det nu blir en bra svamphöst!!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*    


Yesterday my husband, mother, niece and nephew were out in the forest to get some mushrooms. We found a lot of real nice boletus, but just a few chantarelles. I have not been very fond of boletus, since the consistency can be rather unpleasant, but this time they become delisious, It was about ten years since I eat it last time. I really enjoyed it yesterday, and I really hope it will be a great autumn for mushrooms!



 


Av Mia - 24 augusti 2008 15:54

...ett brev på posten, kommer en gräslig huvudvärk i samband med att jag startar en LCHF-kost...
Det är INTE roligt!
Annars har det gått bra, i snart tre dagar, faktiskt!
Inte ett enda sug på något sött, inte hungrig och ganska tillfreds med att tre dagar har gått så bra!


 *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*   

Anytime, when I start the LCHF-diet, I got headache. It is the same everytime, and it is NOT fun.

But on the other hand...it has gone very well! I have nog cravings after sugar, I don't feel hungry and I am rather satisfied with the fact that those three days has gone so well! 

Av Mia - 22 augusti 2008 17:35

....känns det som jag ägnar mig åt..

Jag sökte efter bilder från min lilla stad och ramlade in i en av mina grannars digitala fotoalbum.
Jag känner inte direkt människan i fråga, men jag blev ju oerhört nyfiken så jag måste ju kolla lite. Även om albumet är helt offentligt, känns det ändå som jag smyger runt och spionerar... Det blir allt mer uppenbart att jag INTE ska lägga upp några större album på nätet som vem som helst kan titta på. 

Däremot funderar jag på att skaffa mig en blogg med lösenord, så jag kan lägga ut hur många bilder som helst, men som bara de utvalda kan se....


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards