Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av Mia - 30 augusti 2008 20:38

...garn med svamp, är jag så sugen på att testa!
Eller ja, jag skulle vilja färga garn över huvudtaget, tycker det blir så vackert.

Men svamp är det som jag är sugen på nu.

När jag var liten, gick min mamma på växtfärgningskurs, och jag fick vara med. De höll till nere på stranden vid vår sjö, eldade med ved och färgade i stora, stora kar. Det var jättespännande och jag minns med glädje hur man stod där och fick hjälpa till, under varma kvällar, och såg hur solen började gå ner.

Himla mysigt.
Nu hade jag dock tänkt mig något enklare, som att färga i micron eller nåt! *L*


Jag borde kunna få med mig snällaste mamman och min ena moster på att testa det i alla fall, så på måndag beger jag mig till bibblan och lånar böcker!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*    

I am very curious trying to colour yarn with mushrooms! I would try to colour yarn with other things too, but at the moment it is mushrooms that feels most interesting. 

When I was younger, I was with my mother when she took some classes how you colour yarn, and I remember it as very fun and relaxing. We did it on the beach to our little lake where I grew up and I have such nice memories from it.

All I have to do now, is to get my mum and aunt in to it, and also borrow some books at the library!

Av Mia - 30 augusti 2008 20:32

...finns det gott om i mitt hem tror jag.

Jag lyckas aldrig se dem, så på något sätt kryper de fram så fort jag vänder ryggen till. Exempelvis kan de knycka mina glasögon, gömma dem och fnissa åt mig när jag letar som en tok efter dem, bara för att tio minuter senare smyga fram glasögonen igen och lägga dem där jag redan har letat. 

Hur kul kan det vara på en skala! Barnsliga ormar tycker jag...

Jag gillar inte dem! Finns det någon fälla för sådana där Knyck-ormar tro?
Vissa saker tycker de så mycket om att de behåller det, som pysselgrejer, hårsnoddar och smycken. Undra var deras gömma är??

Av Mia - 30 augusti 2008 20:29

...kan det komma sig att andra som har Blogga Gratis har en liten lista på högra sidan med vad som skrevs för ett år sedan, och inte jag? Hittar inga inställningar eller så, men så är jag ju nästan data-analfabet.... Någon som vet?

Av Mia - 30 augusti 2008 20:18

...har sin charm, trots att det inte finns varken vatten eller toalett... Fast mer än en, max två nätter är nog inget för mig! *L*

Vi plockade lite svamp, fick inte tag på så himla mycket men det räckte till oss under kvällen i alla fall.




Sen åt vi riktigt goda kräftor, och jag frossade i ostar, paprika och gurka!
Finfint det.

Kändes inte alls kul att behöva åka hem tidigt på morgonen för att jobba, jag som egentligen är ledig den här helgen, men har bytt med en kollega som ville vara ledig. Tjänster och gentjänster, ni vet...

Hade gärna stannat under förmiddagen, tagit en tur till i skogen och bara tagit det lugnt i det fina vädret!

Måste säga också, att det var hemskt skönt att det bara var vi, och inget annat löst folk med, som allt som oftast råkar följa med på kuppen!! Gott!



*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*    

During Friday evening and night we spent our time in a cabin out in the forest. It is my brother how he usually hunting there and now we just went there, my mum, brother, niece, nephew, husband and I, to relax and have some good time. There is no water inside, no toilett, but it worked out fine anyway.

We went for a walk in the forest, where we picked some mushrooms, as we fried and eat. Lovely!
We also had a small crayfishparty, together with a birthdayparty for my brother.

The only thing that disturbed me, was that I had to go early in the morning, since I had to work. I have changed shift with a co-worker, and I would love to have this day of, since the weather is wonderful today!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards