Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Mia - 19 augusti 2008 22:52

...var alldeles utmärkt gott! *L* Jag har nog druckit det förut tror jag.Vi drack ett fantastiskt gott vin på Älvan i lördags men det kommer jag förstås inte ihåg vad det heter... troligen finns det nog inte på systemet heller, men gott var det. Från Sydafrika, ett shiraz....Undra om jag kan tvinga sötaste maken att ringa och fråga vad det kunde vara! *L* 

Av Mia - 19 augusti 2008 20:38

...på om jag skulle ingviga den fina korgen vi fick i bröllopspresent av mina rara fastrar och farbror!

Vinet ligger nära till hands! :-)

Ett glas vin så här på tisdagkväll med ledig dag imorgon, det måste väl gå alldeles utmärkt! *L*


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

Maybe I shall use the basket we got for gift from my aunts and uncle... The wine is probably what I want today! :-)  A glass of wine on a tuesdayevening, with day off from work tomorrow, will be just perfect! *s*


 


Av Mia - 19 augusti 2008 19:53

...mat åt vi i Avesta! Tack för tipset Helén, maten på The Kings Arms (tror jag det hette?) var kanongod! Filépanna åt jag där, tre olika sorters filé i en gjutjärnsgryta med en fantastiskt god sås till! Och så var det så nära vårt hotell, det var skönt.

Dagen därpå var vi på restaurang Älvan och åt, och för första gången i hela mitt liv åt jag Plankstek. Det var också riktigt, riktigt gott. Älvan låg lite skumt till, ner till ett industriområde och runt bland byggnaderna där, men när man kom in var det så snyggt och fräscht, en glasveranda alldeles intill älven.

Tyvärr verkade det som att den inte går så bra på grund av läget och det var synd för maten var riktigt, riktigt god där också! 

Av Mia - 19 augusti 2008 19:19

...var lika trivsamt som jag mindes det!

Nu bodde vi ju i Avesta förstås, men vattenskidsjön Eskiln är en av de bästa sjöar jag har besökt som åskådare (och det har blivit några stycken). Det är vackert, man ser över hela sjön, det är smidigt med rastplatsen precis brevid som innehåller både parkeringar och toaletter, den är perfekt!

Sen var arrangörer och funktionärer ovanligt trevliga, och det gör ju besöket ännu bättre!

Jag var inte med och tittade hela tiden, utan var i Avesta några timmar på lördagen för shopping, men det gick inte så bra, jag handlade ingenting!


Sisådär 20 timmar tillbringade jag nog i alla fall vid sjön, vädret ställde till det lite så det blev ändrade planer.  


Tyvärr hade jag inte baddräkt med mig annars hade jag nog tagit mig ett dopp där, på badstranden då förstås!

Vädret var ju lite växlande som ni ser på bilderna, allt mellan spöregn och strålande sol.

Tyvärr gick det inte så bra för svenskarna men det var väl väntat kanske. Däremot en medalj till Danmark, så helt plötsligt hejade jag på danskar, vilket inte är helt vanligt! *L*


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

Now I have been watching the Waterski European Championship, the whole weekend. 

It was in Fagersta, about 350 km from here, and I have been there once before on an other competetion. There has been a lot of competitions during my youth, but just as a spectator.

 

The weather changed from rain to sunshine during the weekend, as you can see on the photos.
Unfortunately it didn't go very well for the swedes, but a medal for the danish, so all of a sudden I cheered for Danmark! 


 

 

Av Mia - 19 augusti 2008 18:57

...har jag gjort!
Brist på baddräkt förelåg ju nu, när vi ska åka till solen om en månad ungefär! I affärerna är ju allt slut, och finns det några reaplagg kvar så har de definitivt inte varit i min storlek!


Men detta fantastiska Ellos! Två stycken två delade för 300 kronor, i min storlek! Tack Ellos, bara att klicka hem! På köpet klickade jag hem en ull-kappa/rock, jag kommer bli så snygg i vinter! *L* 40% rabatt hade jag på den, bra det!!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*       

I have made my self som real "haults". Since I am going to the sun in a month, I need a swimsuit, and I haven't found anything in  my size in the shops. But, in an internetshop I found it, all I had to do was to click it home! They where on sale also, so I am very, very happy with the buy!

 

I also bought a wool-coat aith 40% off, I like that!! I am going to look so smart in the winter!


Av Mia - 19 augusti 2008 18:54

...jag vet att jag har köpstopp fortfarand men nu har ju Luftslottet som sprängdes kommit i pocket och jag var bara tvungen att köpa den. Sedan att det lyckades slingra sig ner två böcker till, det vet jag inte hur det gick till.


 




Jag hoppas de kommer snart, för jag är sjukt sugen på att läsa Stieg Larsson. Just nu behöver jag en riktigt bladvändare!

Sedan är ju min älskade Carl Gustav Gilbert Hamilton tillbaka, så ganska snart måste jag nog göra ett undantag på köpstoppet igen...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards