Alla inlägg under juli 2008

Av Mia - 2 juli 2008 00:10

...borde jag kasta mig in i skapar-rummet nu, och röja där.

Människorna som drar in fiberoptik i vårt hyreshus kommer att komma någon gång under veckan, vad de nu ska göra, och jag har ju ingen lust att släppa in dem i det rummet, som ser ut som världens krigskådeplats, men nu orkar jag inte!

Jag skulle också fara runt på en bloggrunda och kommentera lite här och där, men det får bli imorgon.


På agendan imorgon har jag valppassning, handla lite, promenad med mamma och kanske lite fika med henne på balkongen, och sedan tror jag att jag ska unna mig lite vin på min rara balkong! Det ska ju bli fint väder här imorgon, det gäller bara att hinna ut lite innan knotten invaderar!!


Nu ska jag ha sällskap av Karin Fossum i sängen tills jag somnar!

Natti natti! 

Av Mia - 2 juli 2008 00:02

...är SOMMAR och något som jag starkt förknippar med sommar (på både gott och ont, men mest ont kanske) är invasionen av Kanada-gäss i "vår" sjö.


 

Av Mia - 1 juli 2008 23:45

...trots att jag har köpstopp. Men så ringde de från 3 idag, min bindningstid på den förra telefonen hade gått ut och nu var det väl ändå dags att byta upp sig? Ja, jag har ju spanat på en telefon med en bättre kamera och hastigt och lustigt hade jag tackat ja till att köpa den!

En Sony Ericsson C902!

Det ska bli riktigt kul att få den, en 5 megapixelkamera i den, med blixt så nu kanske jag kan mms-blogga lite oftare!


Min minsta lillebrors telefon börjar ge sig, och om den kolapsar har jag lovat att han ska få min gamla. En lagom cool 26-åring med en rosa Sony Ericsson! Haha! Det blir nog bra, han passar säkert i den!

Här finns min nya iaf!!

Och så här ser den ut:



*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

I have bought myself a new mobile/cellphone! This one has a much better camera than I have on my phone today.

I am looking forward to get it, very much!!




Av Mia - 1 juli 2008 23:40

....här på bloggagratis, är det någon mer som märker något konstigt med den? När jag kollar min besöksstatistik under juni så har jag haft drygt 500 besökare, men när jag räknar ihop mina dagliga besökare, så har jag över 1200... hur går det ihop?


De andra månaderna stämmer ju de två siffrorna överrens... 

Av Mia - 1 juli 2008 23:12

...svart, svart... Jag tycker det mesta är svart ute i affärer...

Jag var på jakt efter en söt sommarklänning, som dels skulle finnas i min storlek och dels kunna sitta bra på mig.

Och vad hittade jag efter fyra timmars jakt? En svart klänning...


Är det jag som inbillar mig, eller är det så att på avdelningarna för oss "lite" större som XLNT och GENEROUS är kläderna antingen stormönstrade som gamla tapeter eller svarta, bruna och grå? 

Varför kan de inte bara göra de "vanliga" kläderna i större storlekar?

Varför ska våra kläder vara tråkiga och som sjok och dok, ju större desto bättre typ. 

Jag vill också ha söta kläder, fina kläder....
XLNT kan ha lite fina kläder  emellanåt, men Generous tycker jag är uselt. Det är inte ofta jag hittar något där.

Till och med på Zizzis är finkläderna svarta.

De har mycket färger på sina andra kläder, men just finkläderna är SVARTA!!


Så jag följer väl strömmen och använder svart. Jag tycker svart är snyggt, men ibland vill jag ha något annat....

Av Mia - 1 juli 2008 23:02

...knott kom det till balkongen i kväll, varav ett bet mig på ögonlocket så det är alldeles svullet! Morr!!


Jag har tillbringat ungefär fyra timmar på balkongen idag, med att plantera, plantera om, flytta och röja och nu är det om inte fint, så åtminstone helt ok. Lite för mycket blommor för att vara snyggt men är man helt galen i pelargoner och fucshior så blir det lätt så! *L*


Nu finns det åter plats att slå sig ner i balkongmöblerna för en öl eller ett glas vin!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*       

Mean gnats arrived to our balcony today, and one of them bit me on my eyelid, now it is all swollen!

 

I have been spending almost four hours on the balcony today with planting and tidy up, and it now it looks ok. It is a bit to many flowers for it to look good, but as I am passionate when it comes to Geranium and Fuchsia, it all ends up that way!

 

Once again it is room enough to sit down with a cold beer or a nice glass of wine! 

Av Mia - 1 juli 2008 12:35

... här i stan är sååå moderna att man nu kan boka tid över nätet! Kanon, så vid tolv-tiden i natten kunde jag boka tid hos min favoritfrisör för klippning och folieslingning.

Men, suck, så dyrt det är. 1025 spänn kommer det att kosta tror jag....

Jag kanske borde avstått slingorna men så vill jag gärna känna mig lite fin i sommar och just nu känns det som om håret är enda möjligheten att få känna sig sån...


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*       

My favorite hairdresser here are now modern enough to let us reserve time over the internet.

At midnight I reserved two hours for me to cut my hair and do some stripes.

But it is rather expensive really to do that. Maybe I should just had done a haircut, but I really want to look nice this summer, and it feels like the hair is the only thing I can feel good about! 


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards