Alla inlägg den 10 juli 2008

Av Mia - 10 juli 2008 17:55

... kommer hit ikväll, med en kompis (den minste alltså) och vi ska först spela Settlers, vilket är ett placerings/strategispel i stil med Carcasonne som vi spelade häromdagen, och så ska han ta med sig sitt Playstation och spelet Buzz. Ett frågespel, för de som inte har någon aning om vad det är.

Det ska bli kul! Jag vill också ha ett playstation, men det får vänta, det är myckte jag vill ha innan dess...

Spelade både GuitarrHero och SingStar häromdagen med brorsbarnen, och fortfarande är jag bättre än dem på GH men inte SingStar. Pinsamt är det, att de är bättre än mig.
Men med lite högre ljudvolym på spelet och lite vin i kroppen så skulle jag säkert klara det galant!  Det är ju som ett slags karaoke, för dem som inte visste det! *L*


Ja, ett par kalla öl i värmen kommer att sitta fint också!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*         

My youngest brother and a friend of his, is coming over today. We are going to play Settlers, a kind of strategygame, and then also some Buzz, a quiz-game! It will be very fun, I think!

 

The other day I played both GuitarHero and Singstar with my brothers kids, and still I am better than them at GH but way worse than they are at Singstar. Embarassing! 

 

Well, a few cold beer in the hot weather will be very nice also! 

Av Mia - 10 juli 2008 16:29

...är det så att jag inte SKA baka, trots att kakorna nu inte var till mig. Imorgon har bror dragit ihop en hel hög med karlar som ska hjälpa honom, och mitt mission var att baka något till kaffet som han skulle bjuda på.

Och det blev som vanligt inte alls bra. Mockarutornas recept var uselt insåg jag när jag hade gjort klart kakan, sommarkakan smular sig av någon konstig anledning, allt fastnar i bakplåtspappret (jag ska fanimej skriva till dem och klaga!!!), jag glömde skära kolakakorna när de fortfarande var varma, och mina hallongrottor är alldeles oformliga...

Jag tror att det beror på att jag bakar alldeles för sällan! Jag tycker det är kul (en stund) men jag kan inte ha något hemma i frysen för då äter jag upp det, kakmonster som jag är.

Satan i gatan vad irriterad jag blir!!!


Funderar på att åka och bada istället... 

Av Mia - 10 juli 2008 12:42

...jag nu att det är illa trist och träligt att hjälpa till i röran där uppe, så kan jag ju alltid trösta mig med att det finns små söta, charmiga, roliga och livliga valpar att gulla och leka med!!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*         

If I would feel bored to help with all the mess at my brothers place, I can always get the cute, charming, funny and lively puppets out and play with them! It will always make me happy!

Nu är det ju bara två kvar, och de två kommer att få stanna kvar! Mini (Acke heter han egentligen) och Atlas, de växer så det knakar, till och med Mini skjuter iväg!



Av Mia - 10 juli 2008 12:32

...är ju som sagt belamrad med diverse växter. Jag slänger ut en bild här, men bara på ena delen, den som fortfarande är befolkningsbar! *L*

Men jag älskar mina blommor och önskar verkligen att jag hade en trädgård att odla i, med växthus och massor av plats att ställa mina krukor på!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*         

My balcony is loaded with flowers and stuff, and here I just show the part of it, where we acually can sit! :-) I am so much longing for a garden, where I can plant and grow all the flowers I want!!



 


Av Mia - 10 juli 2008 12:24

...i renoveringen vet jag inte om man kan kalla det än, men på fredag ska takstolarna på och sedan lite tak antar jag, kan väl inte överdrivet mycket om att renovera hus.

Jag blir dysvett när jag tänker på hur mycket arbete det här kommer innebära, troligen för hela familjen! *L*

Fundera på hur det ser ut inne, när halva taket är bortsågat.... Jag kan säga att det är GANSKA mycket att städa.

Ibland undrar jag om det verkligen kommer att vara värt det, det hade varit både enklare och billigare tror jag att köpa ett hus som inte hade dessa renoveringsbehov.


Men när jag ställer mig och tittar ut över utsikten från brors hus, så inser jag, att det troligen kommer att vara värt allt besvär och bekymmer för honom. Det är en liten idyll, och trots att huset behöver byggas ut och renoveras så är det ändå helt klart beboeligt, bara taket kommer på igen...


I don't really know if I can see any  progress with the work we all are doing at my brothers house. Sometimes it feels like this is an endless project. Is it worth it? I think it would have been much more easy and also cheaper if he bought a house where nothing needed to be done.

But then I turn aroun and look at the view he has and I realise why he is making so much effort. This is a piece of paradise really and it is what I also wish for, someday in the future!  

Av Mia - 10 juli 2008 12:21

...igår bestod av att måla brädor i minut i och parti. Eller plank kanske, jag vet inte riktigt skillnaden, målade som attan gjorde jag i alla fall.

Varmt var det på gården också, omringad av ladugård, skog och garage så blir det som en gryta.
Jag fick avbryta och gå in och vila, jag började må ganska dåligt där, trots keps och mycket vatten!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*         

Yesterdays work for me was painting. It was hot, and I had to stop paint since I started to feel bad. Even though I drank a lot of water and protected my head, I think the sun was to strong for me. 

Av Mia - 10 juli 2008 10:45

...på dagen var ett litet telefonsamtal med brorsdottern som avslutades av henne med orden "vi ses imorgon, älskar dig"...

Jag blir så glad och dagen kunde nästan inte börja bättre än så!


 *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*        

A phonecall to my niece was the beginnning of the day, and before we hung up she said "see you tomorrow, love you"...

It made me so happy and I don't think the day could start any better! 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards