Alla inlägg under juni 2008

Av Mia - 7 juni 2008 15:50

...på Stormsmycke! Så här står det på sidan:


Passa på........Du köper 3 smycke men betalar bara för 2!!!!!!

Det billigaste på köpet.


Så, nu i examenstider, ta er en titt!

Det är vackert och billigt! *L*



Av Mia - 7 juni 2008 12:32

... planerat är det denna vecka.


Som vanligt känns veckan fullspäckad, men mest med saker som jag tycker är roligt, sociala saker (utöver de där vanliga måstena förstås som tvätt, disk och städ)


Söndag (imorgon) blir det nog en badutflykt med bror och brorsbarn, på kvällen ska jag göra lite beställda kort.

Måndag ska vi nog försöka greja hemma, det blir liksom liggande ganska mycket när det är sånt här väder. På kvällen ska moster, mamma och jag stämpla.

Tisdag är tanken att komma upp tidigt och åka ut till kusten några timmar. Lysekil, Smögen, Kungshamn eller nåt.... På kvällen beger vi oss nog till Pråmen och sitter i ett partytält för att dricka lite öl och se på fotbollen.

Onsdagen är det avslutning för brorsbarnen och efter den åker vi nog och tar en fika någonstans. Planen är också att ta oss ut på sjön med båten för lite fiske och bad (förutsatt att vädret håller i sig förstås!)

Torsdag och fredag är fortfarande öppet, men känner jag mig rätt så är det snart förändrat! Det jag vet som står överst på min lista (ja, jag vet, hela mitt liv består av listor!) är att skriva brev! Mina stackars brevvänner har väntat alldeles för länge på svar, både email och snailmail....


Så mina vänner, är det någon som vill träffa mig under veckan, vet ni när jag är ledig! *L*


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*   

This  week is a week filled with stuff, but most of them are funny things, that I want to do. It is just that my life is always so well-planned, there aren't much time left for spontanious things.

Sunday I am probably going on a a bathtrip with my brother and his kids. In the evening I am going to to some rubberstamping.

Monday will be spent with doing the household-stuff, cleaning, laundry, dishing and so on. Then in the evening my mum, aunt and I are meeting up to do some craft.

Tuesday will perhaps continue a trip out to the coast, and enjoying the ocean. In the evening T and I are going to a pub and watch the fotball/soccermatch between Sweden and Greece!

Wednesday it is the day when my brothers kids end their school and starts summer vacation, and I will celebrate them. I also hope that we can go out on the lake for some swimming and fishing.

Rest of the week is still open, but I will try to write emails and snailmails to my dear friends who are waiting!

 

We'll se how long the end of the week will be open. I have change workinghours with a collegue so I don't work until next Saturday! 


Av Mia - 7 juni 2008 12:23

...kollega har just tackat ja till att ta mitt pass tisdag till onsdag och det gör mig så glad!

Dels får söte sambon och jag lite mer ledig tid tillsammans, dels kan vi gå ut, ta en öl och titta på fotbollen på tisdag och på onsdag kan jag vara med på mina rara brorsbarns skolavslutning. 

Dock kommer jag ju att få arbeta tillbaka denna tiden, men vet inte riktigt när än... Det hade ju varit skönare att redan ha gjort det, men så var det inte denna gång! 


Av Mia - 6 juni 2008 21:26

...från en dag på sjön, och grillning på kvällen. Solbränd, energifyll och på lite dåligt humör.

Jag blir väldigt negativt påverkad av människor, som jag tycker är lata och, kanske inte utnyttjar andra men åtminstone gärna tar för sig när folk bjuder, eller ordnar med saker och ting och aldrig kan ge tillbaka på något sätt.


Så är det VARJE gång och jag vet inte riktigt hur jag ska komma vidare i mina känslor av att vara störd av dem.

Det är ju inget jag kan göra något åt, så det bästa vore om jag bara kan släppa det.

Det går väl sådär.

Jag försöker tänka "gudomlig rättvisa" som moster L säger.

"What goes around comes around" och det gäller väl både positivt som negativt.

Det är inte helt lätt bara, för själviskhet är något som jag verkligen föraktar.


Och så är jag lite sur förstås, för att jag och söte sambon nästan aldrig är lediga tillsammans....  


Men annars har dagen varit skön! *L* 


Av Mia - 5 juni 2008 21:04

...planen för oss innebär bland annat att hålla oss ifrån att köpa böcker, vilket innebär att ett besök på biblan är ett måste!

(jaja, vi har väl sisådär 200 böcker som jag inte läst, men jag vill läsa lite NYA böcker också!)

Listan på "att-låna-böcker" blir allt längre och längre.

Författare som Siri Hustvedt, Richard Montari, Naomi Novik, John Ajvide Lindqvist står på den tillsammans med titlar som; Vi måste prata om Kevin, Snabba cash, Luftslottet som sprängdes samt En dag ska jag berätta om mamma.


Multiplicera det med ungefär 30 så förstår ni hur lång listan är!


Synd att jag inte har semester nu så jag kan lägga alla mina timmar på att läsa!

(Som om jag skulle gjort det oavsett?? Jag har ju inte något annat i mitt liv än att läsa! *L*)


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

Due to our financial plans, we have decided to not buy books for a while, that is why it is necessary to go to the library SOON! The list of books I want to read is so long, and it is growing for everyday.

Authors like Siri Hustvedt, Richard Montari, Naomi Novik and John Ajvide Lindqvist is fighting to be brought home to me! :-)

Av Mia - 5 juni 2008 20:54

...är nog ett av de sämsta program jag har sett på länge...

Varför skicka ut en kräsmagad människa som Emma, som fnittrar sig igenom allt hon gör, på en matresa för tv runt världen?

Nej, jag skulle nog också ha svårt för att äta ögon och mage och allt vad det var, men så åker jag inte på sådana resor heller! *L* 


Nej, skulle inte tro att det blir något mer avsnitt för mig av det här programmet inte.

Den perfekta tacosen? Jo tjena, pizza i Italien smakar inte heller svensk pizza lika lite som tacos i Mexico smakar svensk tacos.

Kära nån, jag som faktiskt tyckte att hon har verkat lite sympatisk förut, idag kändes det inte riktigt så....


Nej, nu blir det nog Design Simon och Tomas istället... eller nåt, för vad ska jag göra under kvällen om inte se på tv:n? 

Av Mia - 5 juni 2008 18:59

...dagen, med minimalt med kolhydrater, och det känns... Sur och deppig, trött och ont i huvudet...

Men imorgon vänder det och det går bara åt rätt håll! Hoppas jag! *L*

Det vore ju fan om jag inte skulle lyckas gå ner någonting alls innan vi åker till Cypern. Några veckor med turbostart och sedan kör jag vanlig GI-kost.


Det funkar, det har funkat förut, det gäller ju bara att hänga i ju...

Planera och utföra, så enkelt är det! :-)

De vet ni väl alla som kämpar med att gå ner i vikt?


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

 It is the third day today, for me on my "lowcarbdiet" and this is the worst day. I am grumpy, have headache and are tired. I know, that tomorrow it will be better, at least I hope that. 

I really, really want to loose some weight before going to Cyprus in September!


Av Mia - 4 juni 2008 22:03

...oliver, fetaost med soltorkade tomater och ett glas kallt rosévin.

I svalkan, på balkongen.


Jag hyser förhoppningar om att kunna sova gott i natt!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

Black olives, fetacheece with sundried tomatoes and a glas icecold roséwine, cooling down on the balcony.


I think I am going to sleep well tonight! 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards