Alla inlägg under juni 2008

Av Mia - 20 juni 2008 00:36

...allesammans!

Imorgon far jag upp på landet och återkommer kanske på lördagen!
Hoppas Ni alla får en härlig midsommar och att vi får lite SOL!



Av Mia - 18 juni 2008 12:42

...närmar sig med stormsteg och som vanligt verkar vädret inte direkt bidraga med någon sommar-stämning. Men vi är väl vana?

Läste att under 2000-talet har hela Sverigen bara haft en enda midsommar med sol och hyfsad värme och det var 2005. Och det minns jag faktiskt! Värme, klänningar, sol och blommor!


I år ska vi (som vanligt höll jag på att skriva) fira det hemma på landet, i år hos min bror. Mamsen, ett par bekanta, brorsbarn och bror förstås samt väninnan C förgyller min tillvaro på midsommar.


Midsommarmiddag, tipspromenad, femkamp och lite korvgrillning står på agendan.

Jag hoppas på en hel del vind, så knott-fanskapen blåser all världens väg!


Men sol också förstås *L* 

Av Mia - 18 juni 2008 12:20

BeaTris har utmanat mig! Kul!


Regler:

-Beskriv först reglerna 

-Svara på alla frågor 

-Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar,be dem läsa din 

-Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?

~Laga mat

~Damma

~Städa kylen

~Förbereda tipspromenad

~Se på fotboll! *L*


Vad gjorde du för 10 år sedan? 

1998 - Jag var arbetslös, hade någon slags tjänst på datorteket och var i London i Juni.


Ställen du bott på?

Uppväxt utanför stan, och sedan bott i min lilla "håla" hela livet.


Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

1. Säga upp mig 

2. Betala alla mina skulder

3. Resa långt och länge 

4. Köpa/bygga hus

5. Shoppa!! *L* Till mig och alla runt mig!


Jag utmanar då; Helén, Siw, Ariella, Stormskan och vem som helst som känner sig utmanad! (Har inte så många "blogg-vänner"...*L*)


Av Mia - 16 juni 2008 20:44

...är det någon som har sett det idag? Om "lydiga" fruar?
Jag vet att människor gör sina egna val, och att om de väljer att leva det här livet, vad är jag att fördöma det?


Men jag blir förbannad, jag kan inte hjälpa det!


Meningar som

"Pappa är kung i vårt hus eller hur?"

och

"En fru ska vara lydig- det är en bra egenskap...."


Vilka underbara värderingar!
Så lever inte vi vårt liv iaf!
(Ens karl ska vara lydig - det är en bra egenskap... lever vi efter! *asg*)


Av Mia - 16 juni 2008 20:36

Petras Lästrio denna vecka:

Vilka böcker har ni köpt men som bara blivit stående i bokhyllan olästa?


1. Syskonsvek av Joanna Hershon, fråga mig inte varför, den är inte ens min. Jag har haft den hemma i många år. Den fick ju bra recensioner när den kom, jag har börjat flera gånger på den, men jag kommer inte igenom den! Kanske är det bättre tillfälle nu?


2. Satansverserna av Salman Rushdie, och den köptes under en förvirrad period när jag skulle läsa lite "svårare" böcker, som man kanske "borde" ha läst. Var jag nu fick det ifrån! Nu köper jag bara sånt jag tror jag VILL läsa!

 

3. Tusen och en nattännu en bok, köpt för att jag nog borde ha läst den... Men var sak har sin tid, kanske kommer den här bokens tid också! *L*


 

Av Mia - 16 juni 2008 19:46

...som jag hittade hos Cissi, och som ni vet är jag barnsligt förtjust i sånt här, så jag måste ju göra den!


DITT ROCKSTJÄRNENAMN: (första husdjuret och nuvarande bilen)
Figaro Skoda

DITT SKURKNAMN: (favoritglasssmak, favoritkaka)
Pistage Tosca

DITT PILOTNAMN: (första bokstaven i förnamnet, första tre bokstäverna i efternamnet)
Mlar

DITT DETEKTIVNAMN: (favoritfärg, favoritdjur)
Rosa Panda

DITT TV-SÅPANAMN: (Mellannamn, stad där du föddes)
Helena Vänersborg

DITT STAR-WARSNAMN: (de första tre bokstäverna i efternamnet, de två första i ditt förnamn)
Larma

DITT SUPERHJÄLTENAMN: ("Den/det" + din andra favoritfärg, favoritdricka)
Den lila light-colan

DITT VITTNESSKYDDSNAMN: (mammas och pappas mellannamn)
Margareta Dick
DITT NAMN SOM VÄDERPRATARE I TV: (din 5:e klass-lärares namn och stad som börjar på samma bokstav)
Stefan Stockholm
DITT SPIONNAMN: (din favoritårstid/månad, en blomma)
Vår Tulpan
DITT SERIEFIGURNAMN: (favoritfrukt, ett klädesplagg du har på dig nu + "ei" eller "y")
Vindruva Capriy

DITT HIPPIENAMN: (vad åt du till frukost, ditt favoritträd)
Yougurt Ek


Jaaa, det var ju himla fina namn förstås... Mest är jag nog nöjd med mitt Rockstjärnenamn! *L*

Av Mia - 16 juni 2008 17:50

... om Digiscrap har jag gjort idag, under vilostunden på jobbet! Kul att kunna göra en utmaning fast man inte har några mer grejer än datorn med sig! Det var himla kul att göra, jag har nog tidigare bara gjort två stycken tror jag.

Jag passar väl på att visa den här också då!!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

One of the challenges during the Cypercrop could I manage to do at work, the digital scrapping one! I decided to show it here also!

It was really fun to do!





Av Mia - 16 juni 2008 14:46

...för att jag jobbar idag, så har jag MASSOR av lust och inspiration att sitta i mitt skaparrum och ägna mig åt stämpling och scrapping!

Kanske, kanske kan jag hinna med det en stund imorgon.

Men, dels ska jag iväg på lite shopping (ja, jag vet, köpstopp, men lite kläder måste man ju bara ha inför sommaren! Med tanke på vädret idag är det väl jacka och långbyxor som gäller...) dels har jag lovat att följa med min bror och handla inför midsommar när jag kommit hem.


Söte sambon jobbar kanske över i natt, sover således hela dagen imorgon, och åker och jobbar vid 17 igen... Men han borde komma hem vid halv elva, så vi får några timmar tillsammans kanske. Ni förstår att det blir sena kvällar för oss!


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards