Alla inlägg under juni 2008

Av Mia - 27 juni 2008 12:52

...trött, trött känner jag mig idag.

Vädret? Jobbhelg? Vitaminbrist?
Inte vet jag, men jag önskar att jag vore hemma och bara kunde ligga under en filt med en god bok, slumra lite när jag kände för det och bli servad med mat, dryck och te när jag kände för det.

Nu är det precis tvärtom, jag får serva någon annan som gärna ligger under en filt och sover om han får.

Hela långa helgen jobbar jag. Men, när helgen är gjord jobbar jag bara fyra pass till sedan har jag SEMESTER! Jag längtar såååå!!!

Imorgon ska mamman och jag dock ut och handla lite. Shoppa lite kläder inför diverse aktiviteter i sommar och höst.  Det är ju lite rea så kanske kan man hitta något där. Jag har inte varit ute och shoppat kläder på jag vet inte när faktiskt. Det var lääääänge sedan.


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*   

 I feel so very tired today, and I don't know the reason why. Today I just want to lie in my bed, reading a book and sleep whenever I feel for. I want to be served with food and something to drink and a cup of tea also.

But as I am at work, I have to serve someone else who really likes to lie in bed under a blanket!

I work the whole long weekend, but when it is done I have only four shifts left to go, then I have HOLIDAY! 

 

Tomorrow my mum and I are going out to shop some clothes for the activities during summer and autumn. There is sale in the butiques now and I haven't been shopping clothes for ages!!




Av Mia - 26 juni 2008 10:08

...agendan idag står valppassning, blomstarhandelsbesök, boka boende för festivalen och kanske, kanske en liten tur till showen som går av stapeln på Parken här i stan. Dock inbjuder inte vädret till det än, så vi får väl se hur vi gör!

Mest av allt skulle jag vilja lägga mig i badet med en god bok, för att försöka värma upp mig! Det är ruggigt och kyligt idag, blä!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

Today I am going to watch the puppies, go with my mum and buy some flowers to her garden and my balcony, find a place to stay when we are going to the music-festival in July and maybe, maybe a little visit at the musicshow they have at "peoples park" here. But the weather isn't that good today, it feels lika the rain will start to fall any minute.

Most of all, I want to take a warm bath, with a good book. It is cold today!

Av Mia - 24 juni 2008 23:49

...hade inget uppbokat för en vecka sedan, men nu har det börjat!

Fagersta i augusti, en hel helg med EM i Vattenskidor! Ska bli jättekul! Sambo (om han får ledigt), bror, kusin, några gamla kompisar och så jag förstås! Hoppas bara på härligt väder!
För typ 15 år sedan var vi där på en annan stor vattenskidtävling, då var det hällregn hela tiden, vi tältade bl a på en jävla leråker, kom dit mitt i natten och satte upp tältet. Lera och kolsvart, ni förstår hur det gick...

Tänderna borstades i coca-cola, kissade gjorde jag bakom en handduk som min kompis höll upp, på morgonen för att inte visa min lilla rumpa för förbipasserande bilar!

Nu har vi blivit gamla, nu ska vi sova på hotell!


Rockweekend; hårdrocksfestival i Bollnäs, med sambo, min andra bror och en internet-bekant till honom. Europe, Mustach, Firewind och Arch Enemy är några av banden. Boendet är inte fixat än, fast vi är gamla! *L*


En dagsutflykt med väninnan C vet jag att det blir, en tur till sambons föräldrar, vår lilla festival här i stan och lite andra småplaner...

 Snart är väl filofaxen full igen....


Bara SEX arbetspass kvar till semestern! (Eftersom jag jobbar hela dygn, blir det iofs 12 arbetsdagar...Två dagar på varje dygn!)

Hurra!!


Verkar som jag har mycket att hurra för idag, tycker jag brukar känna tvärtom jag *L*

Av Mia - 24 juni 2008 23:03

... lala! Trots allt som tenderar att gå sönder just nu (bil, dator, kamera...) så är jag så glad idag!

Hurra, vad det är skönt att känna sig lycklig!


Just nu är jag hos mamma, jag ska sova här i natt. Hon ska passa mina brorsbarn imorgon och då passar jag på att vara här så jag får umgås med dem! Vi ska stämpla och pyssla hela dagen, kanske hinner vi med att baka lite också. Men det är ajabaja för mig!!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

Inspite of everything that seems to be broken right now (car, computer, camera...) I feel soooo happy!

It is so nice to feel some happiness!


At the moment I am at my mums place, I am going to sleep here tonight. Tomorrow she is watching my brothers kids and I take the chance to b here and spend some time with them. We are going to do a lot of craft and maybe bake a little cake. Which is big NO-NO for me!


Av Mia - 23 juni 2008 11:54

... var en annan utav utmaningarna i CyberCropen, och då gjorde jag den här.

 

Sen dog ju kameran, så inga andra utmaningar kunde jag ladda upp för tävlingen... Trist! Och scanna orkade jag inte ens tänka på mitt i natten....


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

This is one LO I did to the CyberCrop. I was supposed to scrap an enlarged photo, and this was what I made. This is the flower I love and adore, and they are my passion! 

Av Mia - 23 juni 2008 11:49

...min älskade kamera är SÖNDER!! Minneskortet "fastnar" inte i kameran utan hoppar ut...


Det blir väl till att leta upp alla papper och kvitton och se om det kanske kan gå på garantin.

Åhhh... jag har sorg! Visst, som tur är har jag den andra digitalkameran, men när jag är van att använda min systemkamera och kvaliteten på de korten så blir jag ju lite frustrerad av att använda den gamla kameran....


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

My camera is broken! My new loved camera! I have to send it back and hope that they can fix it. I do have an other one, but it doesn't take as good photos as my NIKON.

I get pretty frustrated to use the old one! 

Av Mia - 22 juni 2008 02:03

...midsommarfirande blev bra! Trevligt, god mat och till och med uppehåll!

Idag har det varit lite småslött, som sig bör antar jag, efter sillmiddag med tillhörande snaps och andra goda drycker under natten.

Lägger man sig inte förrän vid tre, blir man trött.


Eftersom söte sambon jobbade i natt, så får vi ju fira lite midsommar idag, med sill, färskpotatis, öl och vin.

Mysigt! 

Av Mia - 20 juni 2008 10:19

...man inte visste vad det var för dag idag, så kunde man titta ut genom fönstret och spana in vädret.  Då ser man direkt att det är midsommar!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards