Alla inlägg under juni 2008

Av Mia - 27 juni 2008 22:15

...arbetspass på mitt jobb är 96 timmmar på jobbet... om någon undrade! *L*

Men vårt schema är alldeles underbart tycker jag! 24 timmar på raken och sedan är jag ledig... låt se... minst 72 timmar!

Av de 96 timmarna jag jobbar, så sover jag ju runt 8 timmar per dygn, alltså 32 timmar. Om jag räknat rätt förstås:-)


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*     

Four shifts at my job, means 96 hours at work. I love our schedule, with 24 hours of working (8 hourse sleeping) and then I am free for about 72 hours.

 

Of these coming 96 hourse, I sleep 32 hours, if I have done my math! 

Av Mia - 27 juni 2008 20:30

...dag är det idag i min blogg! 


1. Hur gammal är du om fem år?
Ingen aning, jag slutade räkna när jag fyllde 27

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Min brukare

3. Hur lång är du?
176 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Arn tempelriddaren

5. Vem ringde du senast?
Sambon

6. Vem ringde dig senast?
Väninnan C

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Älskar dig, puss puss

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Det beror på, sms är en himla bra uppfinning

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
De var gifta, pappa dog 2002

10. När såg du senast din mamma?
Igår när vi var och handlade blommor

11. Vilken ögonfärg har du?
Gröna

12. När vaknade du i dag?
Klockan ringde 9.10

13. Vilken är din favoritjulsång?
Alla! Allt som har med jul älskar jag!

14. Vilken är din favoritplats?
Badandes i ett varmt hav

15. Vilken plats föredrar du minst?
I en sjuksäng.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Troligen ungefär där jag är idag.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Inget, jag är mer skrämd om natten nu

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Min bror via MSN

19. Hur stor är din säng?
140 cm

20. Har du station är eller bärbar dator?
Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan hemma och med överallt annars

22. Hur många kuddar har du i sängen?
4

23. Hur många landskap har du bott i?
2, Dalsland och Västergötland

24. Vilka städer har du bott i?
Bara den här, min egen lilla stad

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota, definitivt

26. Är du social?
Oftast

27. Vilken är din favoritglass?
GB:s, den där med mascarpone och pistagenötter

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Chokladpudding och grädde förstås

29. Tycker du om kinamat?
En del av dem

30. Tycker du om kaffe?
Nej, nej, nej om jag inte får grädde, farinsocker och whiskey på samma gång

31. Vad dricker du till frukost?
C-vitaminbrus

32. Sover du på någon särskild sida?
90% av tiden är det vänster

33. Kan du spela poker?
Japp några sorter iaf, men jag är väl inte så bra på det kanske

34. Tycker du om att mysa/kela?
Med vissa

35. Är du en beroendemänniska?
Absolut, jag kan nog bli beroende av det mesta

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Jadå

37. Vill du ha barn?
Japp

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska då

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, tack och lov

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet självklart

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Allt som går att shoppa! *L* Mycket scrap- och stämpelgrejer blir det

42. Äger du dyrbara smycken?
Vad är dyrbart? Några kanske

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Just för tillfället finns det väl i princip inget alls att se

44. Kan du rulla med tungan?
Jag kan knappt nå ut med den ur munnen, så nej det tror jag inte, jag har inte testat

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Hmmm... svårt fråga... Det torde väl vara någon av mina vänner kanske...

46. Sover du med gosedjur?
Nej det räcker med katt och sambo i sängen

47. Vad har du för ringsignal?
Familjen Addams

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, den första stickade dräkten, bland annat

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Min ryggsäck

50. Flirtar du mycket?
Knappast, det är inte min grej

51. Kan du byta olja på bilen?
Byta nej, fylla på ja

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Japp en endaste gång

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Dödsscen av Rochard Montanari

54. Läser du dagstidningen?
Ja, det brukar gå fort

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, magasin däremot; Cosmopolitan

56. Dansar du i bilen?
Dansar och sjunger, gör jag nog...

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P4 här på jobbet

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Telefonnummer


59. När var du i kyrkan senast?
Förra sommaren när kusinbarnet döptes tror jag det var


60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Min musiklärare.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Det var nog någon vecka när jag var yngre

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Mamma min kom förbi med en orkidée till mig igår

Av Mia - 27 juni 2008 16:59

...ska jag försöka sluta kalla mig själv tjock, fet, överviktig och allt det där.

Härmed är beskrivningen FLUFFIG!


(Taget från något tv-program jag såg, där mannen sa att han tyckte om sin fru som fluffig, och inte fet som hon själv sa! Minns inte vilket det var dock; Oprah, Outsider... nåt va're iaf)


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*    

From now on isn't the word to describe me fat, obese, overweight or something like that. It is FLUFFY, as I heard a man call his wife on tv, when she described herself as fat. 

Av Mia - 27 juni 2008 16:28

TEMA TRE VAL


Svart eller vitt?
Svart om det gäller kläder, vitt om det gäller inredning.


Natt eller dag?
Natt, jag är en notorisk nat- och kvällsmänniska

Choklad eller chips?
Varför välja när man kan få båda?
Jag brukar vara sugen på antingen det ena eller det andra, men inte på samma gång. Men om jag blir tvungen att välja så är det nog chips faktiskt, helst med dipp då.


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*     

THREE IN A WEEK NR 26


Black or white?

Black when it comes to clothes, white when it is to my home

 

Day or night?

Night! I am definitely an evening- and night person.

 

Chocolate or chips?

Why choose, when you can have both? Sometimes I have cravings for  chips and sometimes chocolate. But if I really have to choose, I think I prefer chips.

Av Mia - 27 juni 2008 16:22

TEMA HÄNDIGT


Är du en händig person eller fixar du hjälp direkt något behöver lagas?

Jag är händigare än jag önskar jag vore. Jag försöker fixa det mesta själv, men önskar jag kunde skyllt på min ohändighet och lämnat över till någon annan.

Vad är det senaste du har lagat/fixat?
Hmmm... det måste väl vara... tja, jag minns inte. Jag är uppenbarligen inte tillräckligt händig för att laga min kamera...:-( Spikat ihop IKEA-möbler troligen. Jag brukar be sambon börja, men sen inser jag att han inte klarar det och jag får ta över. Men jag tror han har lärt sig nu!!

Vad är ditt mest komplicerade projekt hittills?
Oh, det måste vara när jag och mamman skulle tapetsera hemma hos henne... det tog oss hela dagen och hela kvällen och den timman vi fick hjälp av min bror satte han upp tre våder. Det var liksom bara fyra våder kvar plus några hörn kvar till min mamma så jag gissar på två timmar för varje våd!! Nej, jag ska aldrig mer tapetsera tror jag!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*    

THREE IN A WEEK NR 25


Are you a handy person or do you ask for help as soon as something needs fixing?

I am more handy than I wish I was! I usually fix things my self, and if I was little less handy, I could always ask someone else to help me! :-)

 

What is the latest thing you fixed?
I can't really remember. It was probably  something from IKEA. I usually ask T to begin, but when I realise he is not making it, I take over. But he is learning! :-)

 

What was your most difficult project?
Probably when my mother and I was hanging wallpaper in her kitchen. It took the whole day and evening, and when my brother came to help us for an hour, he made half the kitchen right away. Imagine how long time it took for us to do the rest! I will never do that again!


Av Mia - 27 juni 2008 16:17

TEMA SPRÅKBEGÅVNING

Hur många språk talar du?
Svenska och lite engelska då förstås.

Vilken dialekt har du?
Hmmm.... som dom i Macken säger en del. Västgötska stämmer inte rikigt, inte heller dalsländska....

Skulle du vilja lära dig ett nytt språk?
Ja, verkligen! Italienska är jag oerhört sugen på, mer engelska, spanska...


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

THREE IN A WEEK NR: 24


How many lanugages do you speak?

Swedish of course, and some English.


Which dialect do you have?
I am not sure, but some say I speak as they do in an old show here in Sweden called "Macken".


Would you like to learn a new langauge?

I'd love to! Italian is high up, more English and Spanish...

Av Mia - 27 juni 2008 15:52

...en lista!

Denna gång om böcker och läsning!


1. Vilka är de senaste tre böcker du läst ut?
~Olycksfågeln av Camilla Läckberg
~Tyskungen av Camilla Läckberg

~Dödsscen av Richard Montanari


2. Vilken bok var den allra första du läste?

Det minns jag inte riktigt, vi var med i flera bokklubbar när vi var små, så det blev många Fem-böcker, Tvillingdeckarna och sånt. Serien om Lilla Huset på Prärien har gjort stort avtryck.


3. Har du en favoritbok som av någon anledning har betytt extra mycket för dig?

Nej, inte direkt, däremot är jag fortfarande djupt gripen av boken "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" av Linda Ohlsson. Det finns ju några förstås som är favoriter, men ingen som förändrat mitt liv direkt.


4. Vilken är din favoritgenre?

Jag läser det mesta, men deckare och thrillers är nog det jag läser mest.


5. När är din favoritlästid?
När det regnar och är trist väder! Eller på stranden... eller på morgonen när jag är ledig och inte har gått upp, eller kanske på kvällen... Alltid upppenbarligen!

6. Har du någon favoritförfattare?
Tja, det är många det.... Minette Walters, Elizabeth George, Barbara Wood, Jan Guillo


7. Vad läser du just nu?
Den som älskar något annat av Karin Fossum.


8. Har du någon bok du längtar efter att läsa?
Sonat till Miriam av Linda Ohlsson. Och så längtar jag efter att Stieg Larssons sista ska komma på pocket så jag kan köpa den!


9. Varför läser du böcker?
Hjälp! Ja, det bara är en stor del av mitt liv! Tidsfördriv, verklighetsflykt, utvecklande, avkopplande...

10. Kommande projekt?
Beta av min låååååånga "att läsa lista".

Av Mia - 27 juni 2008 13:15

...vi ska se idag är ARN!


Jag har förstås köpt den... Jag är oerhört förtjust i böckerna och ser fram mot att få se den här filmen. Jag missade den tyvärr när den gick på bio, den hade nog varit mer storslagen där. Får väl försöka se de övriga när de kommer på bio!
En del filmer vill jag väldigt gärna ha på DVD. Sagan om ringen-trilogin har jag köpt, dock den första varianten som gick på bio och inte någon annan. Så som i Himmelen och Dirty Dancing förstås också! *L*

Klart vi har många, många fler filmer på DVD, trots att vi kanske bara ser dem en gång, men som sagt det finns vissa som jag verkligen vill äga.


TV-serier finns ju några också så klart.  Skenet bedrar äger jag alla, lilla Hyacinth kan ju förgylla de tråkigaste dagar.

Jag har även börjat samla på OZ och The Shield, vilka är bland de bästa serier jag någonsin har sett.

Cityakuten älskar jag, men i och med att den går och har gått typ sju gånger i repris så känns det inte så värdefullt att köpa den än, men om några år kanske!

Listan kan bli lång tydligen! :-) 


Just nu ser jag fram mot ARN i alla fall!

Kasslerpaj till middag (Tack Helén för att du delat med dig av det receptet!) och ananaspaj till efterrätt (Nej, som ni ser är det ingen dietmat idag... ) ska nog bli bra för oss båda! Kanske ger mig lite skuldkänslor iofs men jag ska njuta!!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards