Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Mia - 12 juni 2008 23:08

...känner jag mig lite trött på nu, Tyskungen är precis utläst, men jag vet inte.
Jag tycker att allt blir lite för enkelt i hennes böcker, jag finner inget större djup i historien.
Nu läser jag visserligen inte deckare för deras djup, men att läsa två Läckberg på raken var lite för mycket. Tur att det dröjer innan Sjöjungfrun kommer i pocket.

Den var hyfsat underhållande, men jag skulle inte läsa en till av henne nu direkt, därtill är hennes böcker för lika varandra. 

Dialogerna är ju inte direkt lysande, men visst, det är helt ok att läsa den som lite lagom lätt sommarlektyr.

Nu väntar Karin Fossums nya bok istället! 

I

Av Mia - 12 juni 2008 23:02

...my dear "international" friends! I haven't had time to write down my posts in english, and when I have had time, I have forgot...

I want to take the time to recommend a wonderful book I have read by Linda Olsson, and now I have bought the second book by her.

The first book was Astrid and Miriam,

 

and you can read this about it on the web:

A lyrical study of friendship, love, and loss chronicles the evolving relationship between Veronika, a young New Zealand writer struggling with a recent tragedy and trying to finish her novel, and Astrid, an older, reclusive neighbor who offers comfort in the form of companionship and home-cooked meals, in a debut novel set against the backdrop of small-town Sweden.


I can't really explain, why I found it so great, what it was that captured me, but it is really worth reading, at least I thoug so.

It is a book you should have read! :-) 

Av Mia - 12 juni 2008 22:18

... dagar kvar till semester och jag längtar så att jag kan dö!!

Jag vill ha semester NU och så vill jag att den ska vara tills vi kommer hem från Cypern typ i slutet på september!

Herr Reinfeldt, jag tycker det är ditt ansvar att se till att vi får sisådär en 15 veckors semester om året, så det kan kännas som det är lite nytta att ha er vid makten!

Av Mia - 12 juni 2008 22:05

...hela dagen är vad vi har gjort. Vi måste vara värdssämst på att vara effektiva.

Hela dagen har vi ägnat åt städ, men inte fasen har vi hunnit färdigt.

Röjt, dammat och skurat i sovrummet, rensat garderober och sängskåp.

Sorterat till återvinningen, kört till återvinningen, rensat och skurat i vårt lilla förråd.

Tvättat fyra maskiner 

Gjort rent i badrummet 

Omorganiserat i vitrinskåp och en del köksskåp, diskat och röjt på diskbänken.


Men, herregud, det är MASSOR kvar!


Tvätta fönster

Dammsug och skura de andra rummens golv (dammelefanterna börjar jaga mig nu)

Röja upp i arbetsrum (bara det tar väl en dag eller två)

Damma resten av lägenheten (fy satan vad dammigt det är, överallt! Bokhyllor, tv-bänk, rör i badrummet, elementen, under skohyllan, you name it!)

Tvätta bilen (hör väl inte till lägenheten men ack så behövligt)

Plantera om blommor

Röja undan på balkongen


Men det blir inget av det imorgon, då ska jag hjälpa bror att forma. Alltså, han ska gjuta en grund till utbygget på huset och behöver hjälp med att spika ihop formen till grunden.

Nu spikar väl inte jag så myhcket, jag håller nog mest och bär och hämtar grejer.

Kan jag hoppas på någon god middag imorgon som tack tro? 



Av Mia - 12 juni 2008 22:01

...bloggen skulle kunna vara en idé om man visste någon som ville köpa den! På Bloggvärde kan man få reda på vad ens blogg är värd, och min skulle täcka resan till Cypern, uppehället samt många nya stämpel- och scrapgrejer!!


60 800  är värdet! Det måste vara en oerhört seriös uträkning! *L*

Räcker en bit, men inte så långt som de som är värda typ 2,5 mille! Haha, det känns som en fantastiskt viktig sajt faktiskt, stod någonstans att 12 apor användes för att räkna ut värdet! *L* 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards