Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Mia - 11 juni 2008 23:25

...vill inte riktigt räcka till. Mina besök hos Er, mina bloggvänner hinns inte riktigt med, jag hinner inte blogga och hemma hinner jag inte göra mycket.

Ja jo, jag har varit lite slapp idag, men efter gårdagens fotbollsmatch och firandet av vinsten kanske det är ok! *L*

 Det var väl inte så mycket firande av vinsten iofs, jag har varit så trött några dagar.


Men, imorgon! Då ska jag minsann...

Städa, diska, tvätta, damma, plantera om blommog, tvätta fönster..... och det kommer ta tid, för det är bedrövligt rörig, dammigt och nästan skitigt här! Hushållet kommer verkligen i andra hand när det har varit så härligt väder!

Vågar jag hoppas på lite regn imorgon... Eller nej, det gör jag inte, för då blir det väl regn resten av sommaren! 


...sen ska jag väl hinna med en bloggrunda...

Har ju inte ens fått tummen ur att göra Tisdagstema, ordlös onsdag eller nåt annat sånt....


Nu ska jag försöka krypa i säng och läsa färdigt Tyskungen.

Om jag får vara ifred i sängen förstås....

...och då är det INTE söte sambon jag tänker på utan Kejsarinnan som gärna vill ligga precis där jag har boken, och inte bryr sig nämnvärt om att jag skäller och putter på henne... 

Av Mia - 11 juni 2008 23:16

...tillsammans med mor, bror och brorsbarn, gjorde ju att hela min dag med diet rasade. Dock har den inte varit helt strikt denna vecka.
Ledigt, vackert väder och vin i flera dagar.


Jag har ju varit uppe och gosat med valparna också, och kanske, kanske kan det ordna sig att bror får sålt fem av valparna i alla fall.  Så lille söte Mini, kommer nog att få gå hemma på gården i alla fall... Nästa vecka är det veterinärbesiktning och då får han väl svar på hur Mini mår...


Annars har dagen bestått av skogsbrandsjakt. Uppe hos bror kände vi plötsligt en obehaglig lukt av rök, och för säkerhets skull tog vi en tur med bilen, för att utröna om det eventuellt var någon skogsbrand på gång. Det är ju en del sånt, och det känns oroligt att känna röklukt och inte bry sig.

Men, vår utryckning till trots fann vi varken brand eller rök. Möjligtvis är det så att lukten sprider sig långt och att det är en bra bit bort som det eventuellt brinner.



Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards