Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Mia - 8 juni 2008 22:27

...det igen!!

Don't ever say att jag har haft mycket garn hemma! Kolla in det här.... Jag ligger sannerligen i lä trots att ajg hade garn till typ 75 barntröjor hemma och det är inget skämt, fast jag saknar allt mitt garn jag sålt på Tradera ju....

Av Mia - 8 juni 2008 22:07

...sig har en av "han-köparna" gjort. Så nu helt plötsligt har min bror 3 hanar kvar och det är ju lite jobbigt. För han kan inte ha tre hundar till kvar. 4 vuxna hundar blir det då och det är väl inte aktuellt. Och vad händer, jo rent krass måste han nog avliva någon, vilket innebär att lille Mini ligger i farozonen. Han är liten, hostar, är svagare än de andra och kanske inte funkar som jakthund.


Det är då mitt hjärta blöder och brister! Han måste ju få flytta hit!!! Söte sambon och Kejsarinnan kanske inte är överrens med mig, men jag älskar denne lille raringen!!

Ja, jag vet det krävs oerhört mycket engagemang, aktivitet och träning för att en jakthund ska må bra om den inte får komma ut och jaga! Men kanske, kanske kan vi fixa det. Jag tror vi fixar det, söte sambon är mer tveksam. Men, vad fan, det är ju bara oss det hänger på, så det är ju bara att bestämma sig!


Men så kanske det kommer en ny köpare, eller så kanske min bror bestämmer sig för att han klarar en hund till.


Mini är en bedårande och charmig hund, även om han verkar lite.... förståndshandikappad eller nåt...

Det finns ingen som inte charmas av hans levnadsglädje, ivrighet och sprallighet!

Sötare än socker är han!!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*   

One of the buyers had decided not to buy one of the dogs, and suddenly does my brother have three puppies left and that is a problem.

He can't keep three by his own, and then someone of them has to be put down, which probably means that "Mini" has to go. He is smaller, weaker and he is coughing which isn't a good sign.

 

My heart is bleeding for him and I can't stop thinking about if we maybe could take him. I know since he is a breed for hunt, it is a lot of involvment and time to make him feel comfortable. I really think we can do it, all it takes is time!

He is an adorable and charming little dog, even if he seems a little... disabled...

There is noone who doesn't fall in love with his joy for life, eagerness and spirit!

Sweeter than sugar is he! 


Av Mia - 8 juni 2008 22:05

...vad jag är glad över mit stjärnfilter! Vad hade det här fotot varit utan det?? Inte för att det är fantastiskt överhuvudtaget men föreställ er utan stjärnor!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*   

I am so in love with my starfilter! What had this photo been without it? Not that the photo is fantastic at all, but imagine it without the stars! 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards