Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Mia - 4 juni 2008 22:03

...oliver, fetaost med soltorkade tomater och ett glas kallt rosévin.

I svalkan, på balkongen.


Jag hyser förhoppningar om att kunna sova gott i natt!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

Black olives, fetacheece with sundried tomatoes and a glas icecold roséwine, cooling down on the balcony.


I think I am going to sleep well tonight! 

Av Mia - 4 juni 2008 18:33

....på att gå och jobba imorgon?
Nej, inte direkt va'?

Jag vill vara ute och njuta av vädret! Sitta på balkongen, bada, njuta av sommar!!

Det är mycket jobb framöver nu, det straffar sig att byta pass, om man dessutom redan hunnit ha min ledighet.


Självklart har jag badat idag igen, problemet är att där vi badar bor det en snok, en jävla lång äcklig snok! Han bor i båthuset intill stranden och simmar mer än gärna från båthuset till bryggan. Hu! I år har jag inte sett honom, (för jag tror verkligen att det är en han!) men förra året och det var vidrigt, han jagade upp mig från vattnet kan jag säga!

Så det är med ett vakande öga som vi badar just nu!


Valpar har jag passat idag, en riktig glädje att leka med dem, och bara att sitta och titta på dem!

Mini växer, inte så mycket dock, men ibland undrar jag om han har någon hjärnskada.... Jag kan inte peka på vad det är men jag tycker att han är lite... annorlunda, jämfört med de andra.


Inte orkar jag röja här alls, trots att det ser mer än lovligt rörigt ut, men det blir ett glas kallt rosé-vin på balkongen tror jag och smida lite planer! ;-)


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

Do I feel for going to work tomorrow? No,not really! I want to be outside, enjoying the wonderful weather we have here! It is a lot of work for me know, and I would really prefer to be off from work!

 

I have been swimming again today, I try to do that as soon as  I can as long as the weather is warm and sunny. But where I bath, there is a snake living. He is taking a swim from the boathouse where it lives, to the landingstage, so we really need to check out around us real well. I haven't seen it yet this year, but last year! Uhhaa!

 

I have been taking care of the puppies also, and it is a joy! Mini, the little onw, is growing but it is something with him that I can't put my finger on. Braindamage maybe? He is such a cute and funny little puppy but he is... different....

 

I don't want to do all the things I need to do here so I think I take a glass of Roséwine, sit down on my balcony and make some plans:-) 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards